Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko vuokratalossa asuvat samanarvoisia omistusasunnoissa asuvien kanssa? Monesti vuokratalot ovat levottomia

Vierailija
15.12.2018 |

Itseäni mietityttää tämä asia. En halua lokeroida ihmisiä, mutta aina kun joudun käymään vuokrataloissa, tulee mieleeni levottomuus. Mitä siellä odottaa? Gettobusteri raikaa, tupakka palaa parvekkeella, lökärit paljastavat pyllyvaon, piha täynnä röttelöautoja ja seassa muutama tulotasoon nähden liian hyväkin.

Maija, okt-asuja (velaton)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kunnan vuokrataloissa ja omistusrivarissa . Kaikkein villeimmät spedet on tulleet vastaan kunnan taloissa, mutta voivat vuosikymmeniä sitten talon ostaneet myös alkoholisoitua esim.

Vierailija
22/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinhan samassa talossa on omistusasuntoja ja vuokra-asuntoja. Omistusasunnosta myös tulee helposti vuokra-asunto, kun omistaja muuttaa siitä pois ja vuokraa sen jollekin.

Mutta yksityiset valitsevat hieman eri tavalla kenelle vuokraavat

Yksityinen omistaja ei läheskään aina valitse itse vuokralaisia.

Asuntojen varustelussa ja kunnossa voi toki olla hiukan eroja yksityise ja julkisen omustuksen välillä sitä myöden toki myös vuokrahinnoissa. Häiriökäytös luultavasti korreloi enemmän tulojen/asumiseen käytössä olevien varojen mukaan kuin omustuksen/vuokralla asumisen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinhan samassa talossa on omistusasuntoja ja vuokra-asuntoja. Omistusasunnosta myös tulee helposti vuokra-asunto, kun omistaja muuttaa siitä pois ja vuokraa sen jollekin.

Mutta yksityiset valitsevat hieman eri tavalla kenelle vuokraavat

Yksityinen omistaja ei läheskään aina valitse itse vuokralaisia.

Asuntojen varustelussa ja kunnossa voi toki olla hiukan eroja yksityise ja julkisen omustuksen välillä sitä myöden toki myös vuokrahinnoissa. Häiriökäytös luultavasti korreloi enemmän tulojen/asumiseen käytössä olevien varojen mukaan kuin omustuksen/vuokralla asumisen mukaan.

Siis miten niin ei valitse? Kuka sitten valitsee? Asuin aiemmin Otaniemessä (pk-seudun selvästi köyhin kaupunginosa) ja missään en ole kokenut oloani niin turvalliseksi. Toki jotkut soittivat musiikkia välillä liian kovaa, mutta ns. pelottavaa häiriökäytöstä en koskaan havainnut

Vierailija
24/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, KAIKKI vuokralla asujat on kunnon köyhää rupusakkia.

T. Rupusakkia oleva johtaja, palkka 9500e/kk, asuu vuokralla isossa kivitalossa ja vuokra 2000e/kk. Olen alhaisinta saastaa yhteiskunnassa.

Vierailija
25/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut viidessä eri kerrostalossa eikä missään ole ollut erityisen levotonta meininkiä. Joissain on kuulunut silloin tällöin bileiden ääniä mutta siinäpä se, muuten on ollut ihan rauhallista ja ihan tavallisia ihmisiä asukkaina.

Vierailija
26/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvähän se on,että todennäköisemmin ongelmaiset asuvat kaupungin vuokrataloissa kuin omistusasunnoissa. Siellä vuokrataloissa asuu kuitenkin myös opiskelevia,työssäkäyviä ja kunnollisia ihmisiä. Sekä matalammin että korkeammin koulutettuja. Riippuu myös paljon alueesta,onhan niitä vuokrataloja myös paremmilla alueilla ja joskus suht edullisen vuokrakämpän saaminen arvoalueelta voi olla melkoinen lottovoitto.

Vierailija
27/27 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun säätiön omistamassa vuokratalossa kaupungin keskustassa. Todella rauhallista ja mukavat naapurit.

Kaupungin vuokrataloon en muuttaisi, koska kaikki näkemäni ovat olleet surkeassa kunnossa, ei siksi että pelkäisin naapureita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi