Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vissiin tyhmä.. raskausajan ruokavalio..

Vierailija
15.12.2018 |

Olen siis raskaana ja mies on ollut mukana neuvolassa kun on käyty läpi kaikki mitä saa/ei saa syödä kun on raskaana. Ja olen kotonakin niistä puhunut.
Nyt sitten jatkuvasti tulee tilanteita missä mies ei tajuu kuinka tyhmä on.
Esim. Illalliselle hakenut ihanaa punaviiniä, mutta hups ainii minä en voi sitä juoda..

Yks ilta tilas pitsaa kotiin missä oli täytteenä salamia ja aurajuustoa..kumpaakaan ei suositella raskaana olevalle..en siis voinut syödä sitä..

Pyysin kaupasta tullessa tuomaan minulle juotavaa.. hän toi energia juomaa koska olin niin väsynyt.. sitäkään ei raskaana saa juoda.

Onko hän vaan tyhmä vai tekeeköhän tahalleen? Ärsyttää välillä niin että heitän kohta pihalle..

Millai muilla miehet huomioinut raskausajan ruokavalion?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa voit syödä huoletta silloin tällöin, kunhat et hae karvakäsiltä.. Muut eivät edes kuulu normaaliin elämään.

Vierailija
2/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaistahan se Porvoossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kypsennetyssä salamissa ja aurajuustossa on sellaista mikä estää syömisen raskaana?

Vierailija
4/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitsaa voit syödä huoletta silloin tällöin, kunhat et hae karvakäsiltä.. Muut eivät edes kuulu normaaliin elämään.

Voitko varmuudella sanoa että pitsatäytteet kuumenee yli 70 asteisiks? Muuten ei voi..

Vierailija
5/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä jouduin muistuttamaan ettei ota limsaksi kokista raskausajan ja vielä 1,5 vuotta kun imetin. Ja tämä 5 kertaa.

Muuten meillä ei syödä eikä juoda mitään mitä nyt ei raskausaikana saisi nauttia.

Vitamiinien ostoon joudun antamaan ohjeet.

Kyllä olen joutunut itsekin muistelemaan ja järkeilemään mitä kannattaa syödä ja siinä samalla keskustellut miehen kanssa. Et kannattaa aloittaa puhuminen eikä olettaa.

Vierailija
6/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko varmuudella sanoa että pitsatäytteet kuumenee yli 70 asteisiks? Muuten ei voi..

Miksi et voi? Kotipitsassa päälle laitetaan kypsä salami ja kotimainen homejuusto.

Vierailija
7/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän kypsennetyssä salamissa ja aurajuustossa on sellaista mikä estää syömisen raskaana?

Se kun ei tiedä varmasti onko kuumennettu tarpeeksi kuumaksi että on esim listeria kuollut..

Vierailija
8/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mies voi juoda illallisen kanssa viiniä, vaikka sinä et voisikaan? Ja aurajuusto ja salami on kyllä pizzassa ok, sehän on paistettu. Vähän huonosti olet näemmä itsekin noista perillä, joten mistä se mieskään ne voisi sen paremmin tietää?

Vierailija
9/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä jouduin muistuttamaan ettei ota limsaksi kokista raskausajan ja vielä 1,5 vuotta kun imetin. Ja tämä 5 kertaa.

Muuten meillä ei syödä eikä juoda mitään mitä nyt ei raskausaikana saisi nauttia.

Kyllä olen joutunut itsekin muistelemaan ja järkeilemään mitä kannattaa syödä ja siinä samalla keskustellut miehen kanssa. Et kannattaa aloittaa puhuminen eikä olettaa.

Kokis ei kylläkään ole kielletty, siihen pätee samat kofeiinirajat kuin kahviinkin.

Vierailija
10/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ei tiedä varmasti onko kuumennettu tarpeeksi kuumaksi että on esim listeria kuollut..

Mitä? Missä sulla nyt tossa listeriaa on?

Vierailija
11/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokis ei kylläkään ole kielletty, siihen pätee samat kofeiinirajat kuin kahviinkin.

Jos nyt juo aamukahvin ja päiväkahvin niin ei kannata enää kokista juoda.

Imettäessä välttelen vallan, tekee lapsesta levottoman.

Vierailija
12/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi? Kotipitsassa päälle laitetaan kypsä salami ja kotimainen homejuusto.

Salami on raakakypsennettyä .. eli ei sovi listeriariskin takia raskaana oleville..

Ja valio sanoo ettei aurajuusto sovi raskaana oleville.. kotimaisuudella ei oo tekemistä asian kanssa kun minimoidaan riskit

Vierailija
13/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt niin että ap oot ite tyhmä. Ihan sama kuin neuvolan ohjeet myös on ihan idiootteja, kaikkea voi syödä, alkoholi pois niin hyvä tulee. Suomessa kaikki tuorejuustot on kuumennettu kuin myös pitsat :D pointti on nimenomaan kuumennus.

14/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin raskaus aikana pizzaa ihan normaalisti samoin join kokista. 2dl kokista ja pala pizzaa ei tee mitään

Vierailija
15/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsauunin lämpötila on noin 250 astetta. Ainakin meillä töissä. Eihän se pitsa muuten kypsy.

Vierailija
16/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salami on raakakypsennettyä .. eli ei sovi listeriariskin takia raskaana oleville..

Ja valio sanoo ettei aurajuusto sovi raskaana oleville.. kotimaisuudella ei oo tekemistä asian kanssa kun minimoidaan riskit

Kypsennettynä kuitenkin käy.

Minulla ei ruokavaliossa muutenkaan ole juuri mitään mitä ei raskaanaollessa saisi syödä. Ainoa on ehkä tuorejuusto jota olen käyttänyt mm. leivän päällä ja sen mies on kyllä muistanut paremmin kun minä...

Vierailija
17/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, tämä on mennyt jotenkin hysteerisyyden puolelle koko raskaana oleminen. Miten ihmeessä maailmaan on syntynyt niin paljon terveitä lapsia salameista, homejuustoista, raa`asta kalasta, kokiksesta, kahvista ja niin monesta asiasta huolimatta?

Kyselee yksi ihan tavallista elämää (tietysti päihteetöntä) raskausaikoinaan elänyt äiti

Vierailija
18/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, tämä on mennyt jotenkin hysteerisyyden puolelle koko raskaana oleminen. Miten ihmeessä maailmaan on syntynyt niin paljon terveitä lapsia salameista, homejuustoista, raa`asta kalasta, kokiksesta, kahvista ja niin monesta asiasta huolimatta?

Kyselee yksi ihan tavallista elämää (tietysti päihteetöntä) raskausaikoinaan elänyt äiti

Niin totta ja entäs ne ylipainoiset äidit jotka sanoo, että pitää syödä kahden edestä, kun on raskaana....

Vierailija
19/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurajuustoa ei suositella sellaisenaan paketista,mutta kuumennettuna ruuassa ok. Samaten salami, en ymmärrä mikä siinäkin on ongelma, kun on kuitenkin uunissa vielä kypsennetty.

Ja kyllä tunnut olevan ärsyttävä ja kiittämätön. Ehkä miehesi ei ajattele samalla tavalla kuin sinä eikä aina muista, mitä sinä voitkaan syödä ja mitä et. Ei varmasti tee tahallaan.

Vierailija
20/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuustoa, salamia ym. voi syödä pizzassa. Se pizza on kypsennetty uunissa yli 200 asteessa. Kyllä on mennyt hysteeriseksi elämä kun ei edes perusasioita tiedetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi