Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vissiin tyhmä.. raskausajan ruokavalio..

Vierailija
15.12.2018 |

Olen siis raskaana ja mies on ollut mukana neuvolassa kun on käyty läpi kaikki mitä saa/ei saa syödä kun on raskaana. Ja olen kotonakin niistä puhunut.
Nyt sitten jatkuvasti tulee tilanteita missä mies ei tajuu kuinka tyhmä on.
Esim. Illalliselle hakenut ihanaa punaviiniä, mutta hups ainii minä en voi sitä juoda..

Yks ilta tilas pitsaa kotiin missä oli täytteenä salamia ja aurajuustoa..kumpaakaan ei suositella raskaana olevalle..en siis voinut syödä sitä..

Pyysin kaupasta tullessa tuomaan minulle juotavaa.. hän toi energia juomaa koska olin niin väsynyt.. sitäkään ei raskaana saa juoda.

Onko hän vaan tyhmä vai tekeeköhän tahalleen? Ärsyttää välillä niin että heitän kohta pihalle..

Millai muilla miehet huomioinut raskausajan ruokavalion?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä noin. Mies saa herkutella ja katsot vierestä.

Vierailija
22/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten ihmiset jaksaa aina jankata tästä että nykyään ollaan niin hysteerisiä ja kyllähän ennenkin niinku. Itse en ainakaan ottanut raskauden aikana mitään tarpeettomia riskejä sillä halusin sen vauvan. Jos se listeria osuu omalle kohdalle niin se raskas oli sitten siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitsaa voit syödä huoletta silloin tällöin, kunhat et hae karvakäsiltä.. Muut eivät edes kuulu normaaliin elämään.

Voitko varmuudella sanoa että pitsatäytteet kuumenee yli 70 asteisiks? Muuten ei voi..

Paistatko sinä pizzan alle 70 asteisessa uunissa?

Vierailija
24/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain listerian vaikka en syönyt mitään kiellettyä. Turhia riskejä ei kannata ottaa mutta hysteerinen ei tartte olla. Listeria on todella harvinainen ja pirun huonoa tuuria myös jos sen saa. Vauva muuten syntyi terveenä pitkän hoidon jälkeen.

Vierailija
25/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ruokakieltoja tarvitse orjallisesti noudattaa, kunhan ei jatkuvasti riko niitä. Jos syöt yhden salami-aurajuustopitsan koko raskausaikana niin ei sille sikiölle tule mitään.

Vierailija
26/26 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jaksa uhriutua.

Kyllä se mies voi joskus syödä ja juoda jotain, mitä sinä et voi. Ja jos tuokin noita sinuakin ajatellen, niin eikö se ajatus ole tärkein, vaikka ei järkyttävän pitkää kiellettyjen aineiden listaa pystykään muistamaan.

Minulta meni vuosia oppia rutiininomaisesti katsomaan, että ruuissa ei ole asioita, joille mies on _tappavan_allerginen_. Ikinä en saanut negaa, vaikka toin kotiin jotain mitä hän ei sitten voinutkaan syödä. Sattuu joskus edelleenkin. No big deal, koska aikuisena ihmisenä hän kuitenkin kantaa itse vastuun siitä että tietää mitä suuhun on menossa. Ja kun en kuitenkaan tahallani koeta häntä tappaa. :)

Yritä sinäkin ap lähtökohtaisesti ajatella, että kun tarkoitus on hyvä, ei virheellinen suoritus ole mikään ongelma.

Ja käy pliis jutskaamassa neuvolassa noista kielletyistä ruuista ja kuinka paljon lapselle haitallisempaa on stressihormonit liian kireä pipon takia kuin pikkuisen kofeiinia tai siemaus alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän