Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alko auki aattona, voi voi voi...

Vierailija
15.12.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10551807

Että jos jouluvalmisteluilta ei ehdi, niin ehtiihän aattona, että ehtii sitten pilata läheistensä joulun.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen ongelma tämä on ainoastaan Alkon myyjille, jotka  eivät nyt pääse aamusaunaan, riisipuurolle tai joulurauhan julistusta katsomaan. Heidän puolestaan olen surullinen. Vaikea uskoa, että asiakkaita riittäisi niin paljon, että toiminta olisi kannattavaa.

Ihan varmasti riittää. Kaupassa aatto on vielä vilkas kauppapäivä. Siinä samalla voi pistäytyä Alkossa.

Vierailija
22/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa juodaan edelleen alkoholia (100%) 10 litraa jokaista 15+-ikäistä kohden vuodessa. Että kyllä aika paljon löytyy suurkuluttajia. Ja kuulemma suurin kulutusta laskeva tekijä on ollut Viron viinojen hinnannousu ja matkustajatuonnin väheneminen. Alkoholistithan ne eniten pyrkii todistelemaan, että ongelmaa ei ole. Ei viinaa tarvitse saada joka päivä. Kannattaa hankkia vaikka harrastuksia.

Itse asiassa viinaa tarvitsee saada joka päivä: ihmisten pitää itse saada päättää mitä he ostavat ja milloin.

Muutaman ongelmatapauksen vuoksi et saa kiusata koko muuta kansaa kuten tässä helvetin holhousvaltiossa on pitkään tehty -sen aika on ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku jaksaa loukkaantua eri kauppojen aukioloajoista? Miten voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että eri ihmiset elävät eri rytmissä? Joku voi olla vaikka töissä niin, että ehtii kauppaan vasta aattona. On helpointa, kun päivällisviinin saa ostettua samalla reissulla. Niille, joilla on normaali suhde alkoholiin, tämä ei ole mikään ongelma. Alkoholistit taas hommaavat viinansa tavalla tai toisella myyntirajoituksista huolimatta.

Juoppo ei juuri voi kulutustaan lisätä. Myyntirajoituksilla ei ajatella heitä.

Vierailija
24/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntä juoksee aattona vielä rosollien perässä. Isäntä käy varmuudeksi vielä alkossa. = Iloinen Joulu

Sitten selitetään Vili-Elmerille miksi pukki toi niin vähän lahjoja. Toivottavasti uutisoivat vielä, että onko joulun aikaan minne mahdollisuus kärrätä se virtahepo, tai pahoinpidellyt perheenjäsenet? 

Vierailija
25/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa juodaan edelleen alkoholia (100%) 10 litraa jokaista 15+-ikäistä kohden vuodessa. Että kyllä aika paljon löytyy suurkuluttajia. Ja kuulemma suurin kulutusta laskeva tekijä on ollut Viron viinojen hinnannousu ja matkustajatuonnin väheneminen. Alkoholistithan ne eniten pyrkii todistelemaan, että ongelmaa ei ole. Ei viinaa tarvitse saada joka päivä. Kannattaa hankkia vaikka harrastuksia.

Itse asiassa viinaa tarvitsee saada joka päivä: ihmisten pitää itse saada päättää mitä he ostavat ja milloin.

Muutaman ongelmatapauksen vuoksi et saa kiusata koko muuta kansaa kuten tässä helvetin holhousvaltiossa on pitkään tehty -sen aika on ohi!

Etkö voi ostaa kymmeniä pulloja varastoon, jos kerta säilyvät? Ostat reippaasti joka ostosreissulla pullon, niin ei tarvitse u.lista.

Vierailija
26/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapista löytyy kirjoitti:

Tästä talosta ei viina juomalla lopu, vaikkei sitä mistään saisi lisää ennen hiihtolomaa.

Sama juttu.

Vierailija
27/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota uutista. Miten mahtaisi käydä, jos otsikossa lukisi, että viina uhkaa loppua Alkosta. Voisiko olla päinvastainen vaikutus, kun sitä vielä aattonakin saa. Mielenkiintoista katsoa, että onko mitään vaikutusta.

Vierailija
28/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota uutista. Miten mahtaisi käydä, jos otsikossa lukisi, että viina uhkaa loppua Alkosta. Voisiko olla päinvastainen vaikutus, kun sitä vielä aattonakin saa. Mielenkiintoista katsoa, että onko mitään vaikutusta.

näin siinä kävisi:

Vierailija
29/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon juoppo varaa juomaa jouluksi riittävästi. Se olisi muutenkin vaarallista ajella joka päivä hirveässä krapulassa Alkoon. T. Tiedostava alkhoholisthi.

Vierailija
30/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi ostaa kymmeniä pulloja varastoon, jos kerta säilyvät? Ostat reippaasti joka ostosreissulla pullon, niin ei tarvitse u.lista.

Voisit itse lopettaa sen ulisemisen. Ja opetella lukemaan: en halua juoda viinaa joka päivä, haluan että minulla on mahdollisuus ostaa sitä ja kaikkea muutakin silloin kun minulle sopii -eikä esim. virkamiehelle, ammattiliitolle jne sopii.

Aika heikoilla on teidän perustelunne holhoukselle.

Vierailija
31/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako ihmisten ostaminen aukiolojen myötä? Vai antaako se vain mahdollisuuden tehdä niitä viime hetken ostoksia. Aukioloajat ovat nyt jo riittävät, mutta itse olen sitä mieltä, että se Joulu on muuttunut liian kaupalliseksi, kauppiashan ja yhteiskunta siinä vain voittavat, kun ihminen juoksee kaupasta kauppaan, kun kerran aattonakin vielä kerkiää.

Vierailija
32/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoholisti ei ole koskaan niin kiireinen, etteikö ehtisi viinojansa ajoissa hankkimaan :D

Vierailija
33/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit itse lopettaa sen ulisemisen. Ja opetella lukemaan: en halua juoda viinaa joka päivä, haluan että minulla on mahdollisuus ostaa sitä ja kaikkea muutakin silloin kun minulle sopii -eikä esim. virkamiehelle, ammattiliitolle jne sopii.

Aika heikoilla on teidän perustelunne holhoukselle.[/quote]

Kuinka paljon sinulle pitäisi maksaa siitä, että tekisit aattona töitä? 

Vierailija
34/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sinulle pitäisi maksaa siitä, että tekisit aattona töitä? 

Työehtosopimuksen mukainen palkka tietenkin. Tämäkin on ammatinvalintakysymys.

Vierailija
35/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen alkoholi on sinulle ongelma, etkä voi säilyttää alkoholia siksi kotona. Ymmärrän perustelusi.

Vierailija
36/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen alkoholi on sinulle ongelma, etkä voi säilyttää alkoholia siksi kotona. Ymmärrän perustelusi.

Niin, ilmeisesti emme tämän parempia perusteluja noilta holhoajilta saa.

Kun mitään oikeaa syytä ei ole niin sitten keksitään niitä.

Vierailija
37/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan että juomahalu kasvaa juodessa. Ja kun mahdollisuus saada aattonakin kirkasta. Mielipiteeni on, ettei ihan loppuun asti harkittu. Kukaan ei nostaisi haloota, vaikka olisivat aattona kiinni. Mutta miksi ovat auki?

Ei muuten kasva juodessa normaalilla ihmisellä joita suomalaisista on valtaosa. Ikävä että sinä et ilmeisesti kuulu tähän normaalijoukkoon kun noin kauhistelet.

Vierailija
38/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvaako ihmisten ostaminen aukiolojen myötä? Vai antaako se vain mahdollisuuden tehdä niitä viime hetken ostoksia. Aukioloajat ovat nyt jo riittävät, mutta itse olen sitä mieltä, että se Joulu on muuttunut liian kaupalliseksi, kauppiashan ja yhteiskunta siinä vain voittavat, kun ihminen juoksee kaupasta kauppaan, kun kerran aattonakin vielä kerkiää.

Jos nyt omaa ostamistani mietin niin Alkon ovi on käynyt paljon harvemmin tänä vuonna kun 5,5% juomia on saanut taviskaupasta silloin kun mieli tekee. Alkossa kun kävi hakemassa aitoa ranskalaista siideriä niin saattoi samalla ostoskoriin päätyä joku  kiinnostava uutuusviinikin (12,5%). Eli  tänä vuonna on tullut puhdasta alkoholia nautittua vähemmän kuin ennen prosenttirajan nostoa, enkä käytä alkoholia edes viikottain. Veikkaanpa että en ole ainoa jolle on käynyt näin.

Vierailija
39/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on kunnon juopottelun aikaa ja läheisten kanssa seurustelua. Ottakaamme siitä kaikki irti ja kippis!

Ei se kyllä meidän suvussa ole koskaan juopottelua ollut. En kutsuisi  snapsia ja paria  lasillista punkkua juopotteluksi, varsinkin kun ateriointi kestää tuntikausia.

Varmaan jossain Kainuun korvessa sitten juodaan kirkkaalla joulu juhlaksi, huu nous.

Vierailija
40/54 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko  että ne suurkuluttajat käyvät tällä palstalla joten säästä näppistäsi. En ole koskaan tajunnut olutta Virosta raahaavia kansalaisia, itse ostan sieltä  tai muilta ulkomaanreissuilta yleensä jotain pitkään säilyvää alkoholituotetta jota siemaillaan annos silloin tällöin kaikessa rauhassa nauttien.Humalajuominen ei ole mun juttu, mutta laatujuomat ovat.Varsinkin sellaiset joita ei Alkossa myydä vaan hankitaan  paikanpäältä kohteessa.