mies tietää kaiken ja on aina oikeassa, koettelee itsetuntoani
Niin. Olen saanut hyvin älykkään miehen joka tietää hieman liioitellen kaikesta kaiken. Itse taas olen älyltäni keskitasoa ja rehellisesti vähän blondi. Sama mitä häneltä kysyy niin vastaus löytyy, minun tietojani hän taas ei tarvitse mihinkään. Aina kun jotain ollaan päättämässä ja yhdessä mietitään vaihtoehtoja hänen kantansa on niin hyvin perusteltu etten pysty väittämään vastaan, ja tämä myös aiheista joista minulla olisi ollut aiempaa tietoa ja hän googletellut pikku hetken.
Hän ei sitä mitenkään kiusallaan tee vaan viisaudella ja yhteiseksi hyväksemme. Mutta tunnen alemmuutta. Voiko tällainen suhde olla tasa-arvoinen?
Kommentit (31)
Minusta ois ihanaa että ois tollanen mies, pystyy aina luottaa että toinen tietää ja voi kysyä aina neuvoa. Harvoin tuollasia löytyy.
Itse en haaskaisi kallisarvoista aikaani moisen besserwissermiehen kanssa. Mikä estää ap:ta hakeutumasta paremmin itselleen sopivaan seuraan?
En tosin ymmärrä miksi ap edes kirjoittaa asiasta tänne jos on noin selvää ettei hän ja mies sovi yhteen ja ap:lla on huono olo.Ei sun ap tartte meiltä lupaa eroon pyytää.Eikä kärsiä alemmuudentunteesta parisuhteesta - paitsi jos itse nauttii siitä salaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuntuu että olen huono ja riittämätön, että minulla ei ole tarjota tuollaiselle miehelle kuin kodinhoitoa ja seksiä -ap
Jos haluat ensisijaisesti miehen, joka ihailee älyäsi, olet väärässä parisuhteessa. Mieti nyt tarkkaan mitä haluat.
Ei minun älyäni erikseen ihailla tarvi enkä mitenkään voittaa tai ylittää miestäni halua. Se on tuo alemmuuden ja tasa-arvottomuuden tunne mikä vaivaa -ap
No sitten sä perehdyt asioihin paremmin ja opettelet vaikka hyödyntämään googlea tiedonhaussa sen sijaan että kysyt ensin mieheltä tai AV-palstalta. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Itse en haaskaisi kallisarvoista aikaani moisen besserwissermiehen kanssa. Mikä estää ap:ta hakeutumasta paremmin itselleen sopivaan seuraan?
En tosin ymmärrä miksi ap edes kirjoittaa asiasta tänne jos on noin selvää ettei hän ja mies sovi yhteen ja ap:lla on huono olo.Ei sun ap tartte meiltä lupaa eroon pyytää.Eikä kärsiä alemmuudentunteesta parisuhteesta - paitsi jos itse nauttii siitä salaa.
Sinusta on jotenkin huono ominaisuus että tietää asioista ja kertoo niistä? Eiköhän ”besserwisser” ole vähän eri asia ja sellaisista huomaa että pätevät pätemisen ilosta eikä siksi että olisivat oikeasti fiksuja ja tietäisivät, miksi sellaisesta edes tuntea alemmuutta?
Aloittajan tapaus ainakin kuulosti siltä että aidosti tietää ja sitten jakaa tietonsa perusteluineen, miten tälläisestä ihmisestä voi edes vääntää jotain negatiivista?
Miehesi on oppinut hyvin itsenäiseksi. Jospa puhuisit asiasta hänen kanssaan? Se voisi auttaa häntä ottamaan sinutkin huomioon paremmin tässä asiassa. Hankalampaa tietysti jos tuo liittyy siihen,että näin hän kokee olevansa mies. Jos et pysty/halua alistua siihen, niin etsi tasa-arvoisemmin ajatteleva mies.
Näköjään AV-raadin mielestä mies saa päättää kaikesta koska pystyy perustelemaan paremmin eikä AP:n mielipiteillä ole mitään väliä. Olisi minustakin ankeaa olla aina se joka joustaa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään AV-raadin mielestä mies saa päättää kaikesta koska pystyy perustelemaan paremmin eikä AP:n mielipiteillä ole mitään väliä. Olisi minustakin ankeaa olla aina se joka joustaa.
On kaksi eri asiaa että mies tietää ja kertoo mielipiteensä perustellusti ja se että mies kertoo ja olettaa olevansa oikeassa eikä huomioi aloittajan mielipidettä ollenkaan ja tämä ei käy aloittajan viestistä ilmi? Itse sain sellaisen käsityksen että aloittaja itse tuntee alemmuutta koska mies perustelee asiansa ja häneltä löytyy enemmän tietoa ja aloittaja ei sitten edes jaa omaansa koska tuntee alemmuutta eikä siksi että mies tahallaan sivuuttaisi hänet ja haluaisi aina päättää kaikesta(?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuntuu että olen huono ja riittämätön, että minulla ei ole tarjota tuollaiselle miehelle kuin kodinhoitoa ja seksiä -ap
Jos haluat ensisijaisesti miehen, joka ihailee älyäsi, olet väärässä parisuhteessa. Mieti nyt tarkkaan mitä haluat.
Ei minun älyäni erikseen ihailla tarvi enkä mitenkään voittaa tai ylittää miestäni halua. Se on tuo alemmuuden ja tasa-arvottomuuden tunne mikä vaivaa -ap
Hoksaatko, että tuo on sinun sisäinen juttu, todennäköisesti kokisit alemmuutta jonkun toisen miehen kanssa muista asioista (mies paremman näköinen, hankkii enemmän, sosiaalisesti taitavampi). Itsetunto-ongelma ei ratkea miestä vaihtamalla vaan itsensä henkisellä kehittämisellä.
Hoksaan kyllä ja kirjoitin lähinnä hakeakseni tukea ja sympatiaa, ehkä neuvoja itsetunnon kehittämiseen. Saattoi olla virhe -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoksaatko, että tuo on sinun sisäinen juttu, todennäköisesti kokisit alemmuutta jonkun toisen miehen kanssa muista asioista (mies paremman näköinen, hankkii enemmän, sosiaalisesti taitavampi). Itsetunto-ongelma ei ratkea miestä vaihtamalla vaan itsensä henkisellä kehittämisellä.
Hoksaan kyllä ja kirjoitin lähinnä hakeakseni tukea ja sympatiaa, ehkä neuvoja itsetunnon kehittämiseen. Saattoi olla virhe -ap
Tietenkin oli, koska heikkolahjaisille ja väärässäolijoille osoitettu sympatia on käytännössä sääliä, joka ei ainakaan helpota itsesäälissäsi ja itsetunto-ongelmissasi.