Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten virittäydyt jouluun

Vierailija
14.12.2018 |

Mitä kuuluu joulukauteesi, mistä saat fiilistä?

Saa kertoa ihan epäperinteisiä juttujakin joista tulee sinulle syystä tai toisesta jouluinen olo. Itselläni on esim. pari levyä joita kuuntelin teininä tosi paljon joulun aikaan, mutta eivät liity millään tavalla kyseiseen pyhään. Silti kuuntelen niitä edelleen, ja tulee jouluisampi olo kuin joululauluista.

Lisäksi olen muutamana viime vuonna alkanut selaamaan aina pari kertaa vuodelta -93 säästämäni joululehden läpi. Ihanaa ysärinostalgiaa, onneksi säästyi vaikka tietty 90-luvulla ei käynyt mielessäkään että sillä voisi olla joskus tunnearvoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perinteestä. Kynttilät, koristeet, glögi, joululaulut.

Vierailija
2/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin viritetään ala-E, eli lähetetään joulukortit punaisessa kuoressa. Sitten A, eli syödään joulutorttuja kahveen kanssa jo hyvissä ajoin ennen joulua. Seuraavana vuorossa D, eli ajelua ympäriinsä ihmisten jouluvaloviritelmiä ihastellen, samaan syssyyn laitetaan tietenkin myös omat jouluvalot. G-kieli viritetään ostamalla se kaksikerroksinen suklaarasia (ensimmäinen niistä), joita itse tapaan syödä vain joulun aikaan. H:n virittäminen on Glögin osto ensimmäistä kertaa ja ylä E on jouluvirityksen viimeinen silaus, eli jouluruokien hankinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kotiin jouluvaloja, -tekstiilejä, poltan kynttilöitä. Teen piparkakkutalon.

Kuuntelen Taatan tarinoita. Tänä vuonna tein erikseen myös pihan taloon vaahtokarkkimassasta.

Teen joulukortit ja samalla katselen jouluohjelmia ( esim. nyt katsoin Elokuvan ja Toljanterit Areenasta).

Käyn jouluostoksilla jonkun tärkeän ihmisen kanssa.

Vietämme meillä isolla porukalla pikkujoulut jonne jo laitamme jouluruokia.

Käyn jouluvaloajelulla jo kotoa muuttaneen lapseni kanssa ( eli käymme ajelemassa ja ihailemassa jouluvaloja).

Vietän jouluaskertilijaiset pienen kummipoikani kanssa.

Vien ystäville/sukulaisille joulumuistamiset ja vietämme glögi-/kahvihetket yhdessä. Tai kutsun heitä meille.

Kuuntelen joulumusiikkia/katson jouluelokuvia. Saatan käydä adventtikirkossa. Tänä vuonna ollaan katsottu iltaisin mieheni kanssa sarjojen joulujaksoja.

Valmistelen jouluruokia. Jos en ehdi ostan valmiit.

Savustamme isolla naapurusto-/-kaveriporukalla kalat aatonaattona. Höpöttelemme ja juomme glögiä /joulukahvia siinä sivussa. Mitä isompi porukka, sen kivempi.

Vierailija
4/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens pe-su kunnon dokausta, niin voi darrassa makoilla ja syöpötellä aaton ja joulupäivän. Tapsan aamuna vähän ryhtiä kasaan ja mahdollisten asioiden hoitoa. Sit palkinnoksi saunan kautta dokaamaan.

Tsup!

Vierailija
5/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin jo joulukuusen ja koristelin sen lapsen kanssa, varmaan olen hullu kun nyt jo laitoin :D

Vierailija
6/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistin jo joulukuusen ja koristelin sen lapsen kanssa, varmaan olen hullu kun nyt jo laitoin :D

Mäkin olin hätähousu. Laitoin kuusen jo viikko sitten.

Vierailija
7/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuusi on kiva kyllä noin. Ehtii nauttimaan pitkään.Amerikassa kai suurin osa joulun viettäjistä laittaa heti kiitospäivän jälkeen😊. Mekin käytiin jo marraskuulla katsomassa kuusi valmiiksi, mutta ei olla vielä käyty hakemassa metsästä.

3

Vierailija
8/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun virittäytymiseni alkoi jo viime kuun puolella. Pikkuhiljaa. Lyhdyt pihalle.Lahjan osto ystävälleni.Mm. Joulukuun alusta siivousta, ei kuitenkaan mitään suurmittaista peruspuhdistusta! Viikko sitten asensin Joulu/kausivalot, sekä askartelin verannalle kuusen josta olen aiemmin maininnut ( pylvään ympärille kanaverkko ja siihen kuusenoksat). Tällä viikolla olen kuunnellut  Joulumusiikkia ja koristellut (hillitysti) kotiamme. Kynttilöitä olen poltellut jo Marraskuusta alkaen. Tänä Jouluna olen kaksin kissani kanssa, joten Jouluruuat ostan paikalliselta lounasravintolan pitäjältä.Lähiruokaa! 

Vierailija
9/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat kosmetiikkajoulukalenterit, ei muuta. En ole koristellut joulua kotiin enkä fiilistellyt kynttilöillä.

Vierailija
10/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaristolaisleivät on nyt uunissa, koti koristeltu joulua varten, illemmalla leipasen vielä pellillisen vihreä kuula joulutorttuja siemaillen samalla glögiä.

Vierailija
11/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kuusi on kiva kyllä noin. Ehtii nauttimaan pitkään.Amerikassa kai suurin osa joulun viettäjistä laittaa heti kiitospäivän jälkeen😊. Mekin käytiin jo marraskuulla katsomassa kuusi valmiiksi, mutta ei olla vielä käyty hakemassa metsästä.

3

Oikeasti typerintä mitä voi olla, (kokoomuksen ja keskustan äänestämisen lisäksi) on kaataa puu muutaman typerän joulupäivän vuoksi.  Ei ole eikä tule, puut kasvakoot rauhassa ulkona, jonne kuuluvatkin.