Apua! Mitä tehdä pari kuukautta päästäkseen erosta yli? Nyt kaipaan oikeasti vinkkejä!
Erosin juuri kolmen vuoden suhteesta. Todella sekavat fiilikset. Muutin pois kaupungista missä asuin miehen kanssa, sillä siellä kaikki muistutti minua vain hänestä ja siellä oleminen oli henkisesti ihan liian raskasta. Työt toisella paikkakunnalla alkavat vasta helmikuussa. Siihen asti olen toistaiseksi ihan ilman mitään, ei siis mitään tekemistä. Töitä on vaikea saada noin lyhyeksi aikaa ja muutenkin ennen joulua ei ole hakuja päällä oikein missään.
Miten saada aika kulumaan? Tällä hetkellä olen vanhempieni luona mutta ei täällä kovin kauaa jaksa olla. Ystäviä olen tavannut mutta heillä on toki omakin elämänsä. Nyt kaipasin vinkkejä miten helpottaa tätä eroprosessia nyt tuon n. 2 kk? Sitten kun työt alkavat niin ainakin saa jotain muuta ajateltavaa ja ei vello vain näissä ikävissä tunteissa. Ei siis tarvitse varmaan sanoa että minä olin se jätetty osapuoli ja tuntuu todella pahalta. Mies teki päätöksen yksin ja se tuli todella odottamatta. Ei ollut kolmansia osapuolia vaan hänen mielestään minulta vain puuttui jotain...Niin. Kolmen vuoden jälkeen sitten vasta huomasi sen eikä osannut edes sanoa mitä se oli. Vielä viime viikolla yllätti romanttisella illallisella, piteli kädestä, varattiin matka kylpylään ensi vuoden alkuun, oli läheisyyttä eikä riidelty melkein ikinä mistään. Vielä viime viikolla kertoi olevansa todella onnellinen nyt.
Hän kyllä juttelee edelleen joten ei tunnu edes olevan kovin varma päätöksestään. Senkin takia kaipaisin jotain muuta tälle "väli"ajalle sillä muuten vain mietin häntä ja tätä sekoa tilannetta joka tuli ihan odottamatta.
Tekisi mieli ottaa joku kunnon irtiotto mutta rahatilanteen puolesta mikään kovin kallis matka ei nyt ole mahdollinen. Onko täällä kotimaassa mitään ns retriittejä tai jotain? En ainakaan tiedä että olisi.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
No elämä on. Lopeta vinkuminen, se ei sillä kummene.
Taattua av-laatua. *facepalm*
On se joku majatalo, mihin voi mennä.
Mutta siis tuo kuulostaa jotenkin enemmän riidalta kuin erolta vai haluatko voimaa osata katkaista välit nyt kokonaan?
Aloita kuntoilu tai joku muu harrastus tosissasi. Siihen saa tärvättyä aikaa, mutta samalla saa omaa oloa ja ehkä ulkonäköäkin parannettua.
Mies siis halusi ihan eron. Joten erosimme sitten hänen tahdostaan.
Minulla on jo harrastuksia onneksi pari, talvella avantouintia ja ryhmäliikuntatunneilla käyn pari kertaa viikossa. Ap
Oitis Kyr päkarusellin kyytiin ainakin puoleksi vuodeksi!
Lähtisin silti matkalle. Ei sen tarvitse olla kallis.
Menisin laivalla Tallinnaan ja siitä junalla tai bussilla eteenpäin. Vuokraisin halvan kämpän jostain ja katselisin elämänmenoa. Osallistuisin vaikka johonkin vapaahtoistoimintaan tai tekisin jotain simppeliä lyhytaikaista duunia, jos huvittaisi.
Ei matka tarkoita välttämättä lentomatkailua ja majoittumista hotellissa.
Tsemppia, tiedan milta susta tuntuu! Missaan nimessa ala ota moista 'miesta' takaisin, se tekee ton viela uudelleen ja uudelleen jos otat takaisin! Toivota sille Tsemppia ja Hyvaa loppuelamaa, sitten laita esto ettei se voi enaa viesteilla Sulle.
Nyt keskityt vaan itseesi, voisko esim. vanhemmat lainata rahaa Sulle pienta reissua varten? Tekisi tosi Hyvaa Sulle!
Pyydä jotain hämärää lääkäriä vaivuttamaan sinut koomaan kahdeksi kuukaudeksi.
Halvalla etelään ja kunnon kuntosalitreenejä, pitkät lenkit metsässä. Näillä minä sain sydämeni parantumaan.
Kiitos vinkeistä. Katsoin jotain retriittejä kotimaassa mutta ne olivat todella kalliita (jopa yli 400e vain kahdesta päivästä) eikä niitä järjestetä edes ennen kuin työt alkavat. Katson löytyisikö jostain joku vähän halvempi loma. Ap
Mitäs, jos miettisit mitä sinä haluat elämältäsi ja ylipäätään parisuhteesta?
Annat exäsi lillua, miten huvittaa: ensin hänellä on kivaa ja seuraavalla viikolla armon herra haluaakin eron kun sinä et ole sitä tai tätä hänen mielestään. Onko äijä koettanut miettiä, mitä hän on sulle? Ja nyt sinä sitten koetat keksiä tekemistä ajalle, jolloin mies parka saa rauhassa miettiä oisko sun kanssa taas joku päivä kivaa. Siis haloo, hyvä nainen, katso peiliin ja kehu itseäsi. Painele jonnekin, jossa tutustut uusiin miehiin. Voitko oikeasti kuvitella vakavaa suhdetta tuollaisen kanssa, joka ei osaa päättää ja oikuttelee miten päin tahansa?
Voin luvata oman kokemukseni kautta, että kun olet tuhlannut vuosia lisää mieheen ymmärtämättä häntä et enää tiedä kuka itse olet. Kävele omaa tietäsi ja siinä on pian mies, jonka kanssa osaatte kävellä yhdessä tasaveroisesti.
Älä todellakaan alistu ja ole kiltti. Exäsi ei oikeastikaan osaa arvostaa sinua!
Jos tykkäät lukea kirjoja, käy kirjastossa.
Tee vapaaehtoistyötä. Mene kursseille tai eroseminaariin. Osta hamsteri tms. Aloita jooga, tankotanssi tms.
Muista myös käsitellä ero ja älä pelkää negatiivisia ja ahdistavia tunteita.
Vapaaehtoistöihin jonnekin, voisi onnistua ulkomaillekin. Punainen Risti voisi olla hyvä paikka aloittaa tai vaanngoogle. Valamon/Heinäveden luostariin on ainakin joskus päässyt työtä vastaan.
Kyllä niitä mahdollisuuksia on, kysele ja googlaa
Juu, en siis ajatellut ottaakaan häntä takaisin tai mitään. Tuskin edes anelee takaisin enkä sellaista odotakaan. Tämä tuli vain NIIN puskista etten oikein edes ymmärrä sitä vielä! Sen puolesta yritän keksiä jotain mikä saisi omat ajatukset pois sen miettimisestä tai että löydän taas itseni pohtimasta mitä kävi..
Harrastan tosiaan jo joogaa parin vuoden ajan ja joskus käyn myös spinning tunneilla. Samoin nyt talvella avantouinti on harrastuksena mutta ei noissa harrastuksissakaan ihan koko aikaa mene tai ne eivät ole sellaisia koko päivän kestäviä juttuja kuitenkaan. :) aika lienee paras "rohto" tähän mutta tämä alku tuntuu vaan niin tuskalliselta. Tiedän että kun pääsee töihin niin työ on niin hektistä että ei siellä kerkeä miettimään mitään muuta kuin töitä. Se sitä edeltävä aika tuntuu vaan niin loputtoman pitkältä. Ap
No elämä on. Lopeta vinkuminen, se ei sillä kummene.