Millä menneellä vuosikymmenellä haluaisit elää jos olisi pakko valita? Entä millä et?
Kommentit (30)
Voisin nyt aikuisena elää 80-luvulla. Kaikki oli paljon yksinkertaisempaa. Nettiä ei edes tulis ikävä
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut olla 50-luvun kotirouva. Paljon rakkaita lapsia, mies työssä, itse olisin hoitanut lapset ja kodin. Synnyin valitettavasti muutama vuosikymmen liian myöhään, joten sain yhden lapsen, jonka jouduin hylkäämään rahan tarpeessa hoitoon ja menemään töihin. Kateeksi käy äitiäni ja isoäitiäni, joilla oli ihanan leppoisa kotiäitielämä.
Minusta sinun pitäisi olla kiitollinen siitä että olet sukupuolestasi huolimatta saanut koulutuksen ja pystyt tienaamaan itse rahaa niin ettet ole taloudellisesti riippuvainen kenestäkään. Lapsiakaan sinun ei ole tarvinnut tehdä enempää kuin olet itse halunnut.
Moni 50-luvulla sukupuolensa takia kouluttamattomaksi kotirouvaksi jäänyt nainen kadehtisi sinua.
Jos olisi pakko valita niin 2000-luku ja mielellään ihan sen loppu.
t. nettiaddikti
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla, mikäli saisin olla siellä tämän ikäisenä enkä lapsena/teininä.
-M34
Mä haluaisin myös takaisin 90-luvulle. Elämä tuntui paljon paremmalta silloin. Voisin olla sen ikäinen kun nyt oon tai sitten sen ikäinen kun aikoinaan ysärillä olin.
-n34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut olla 50-luvun kotirouva. Paljon rakkaita lapsia, mies työssä, itse olisin hoitanut lapset ja kodin. Synnyin valitettavasti muutama vuosikymmen liian myöhään, joten sain yhden lapsen, jonka jouduin hylkäämään rahan tarpeessa hoitoon ja menemään töihin. Kateeksi käy äitiäni ja isoäitiäni, joilla oli ihanan leppoisa kotiäitielämä.
Minusta sinun pitäisi olla kiitollinen siitä että olet sukupuolestasi huolimatta saanut koulutuksen ja pystyt tienaamaan itse rahaa niin ettet ole taloudellisesti riippuvainen kenestäkään. Lapsiakaan sinun ei ole tarvinnut tehdä enempää kuin olet itse halunnut.
Moni 50-luvulla sukupuolensa takia kouluttamattomaksi kotirouvaksi jäänyt nainen kadehtisi sinua.
Saanko olla feministi? En olisi halunnut mitään koulutusta vaan olla kotiäiti. Valinta sekin.
En haluaisi takaisin 80-90-luvulle. Asuin kotona rahattomana, angstisena teininä, inhosin peruskoulua ja lukiota, kävin armeijan, olin köyhä opiskelija ja työtön.
Muistoja ei pelasta edes kaverit, bileet, kossu eikä tytöt. Nykyisin elämä vain on niin paljon parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla, mikäli saisin olla siellä tämän ikäisenä enkä lapsena/teininä.
-M34
Mä haluaisin myös takaisin 90-luvulle. Elämä tuntui paljon paremmalta silloin. Voisin olla sen ikäinen kun nyt oon tai sitten sen ikäinen kun aikoinaan ysärillä olin.
-n34
Kyllä se ysärin loppu ja 2000-luvun alku oli hienoa aikaa olla teini.
-M34
M kirjoitti:
-40luvun alun saksa.
Tämä! 30-luvun loppukin kelpaa!
Olisin halunnut olla 1900 syntynyt ja elää 1920-1930-luvun villin ja art deco- yms. kulttuurin muutoksen pyörteissä. Toki jälkikäteen tiedetään, että toinen maailmansota toi kauheuksia, mutta silti, ennen sen alkamista edistysuskoa riitti paljon.
80-luvulla. Sillon raha ja huumeet pyöri joka paikassa, eikä laatu ollut hullumpaa. Nykyään on vain jotain muuntohuumeita ja jatkettua skeidaa. Rahallakin oli jotain ostovoimaa tuolla vuosikymmenellä. Ei tule enää 80-luvun kulta-aikoja.