Millä menneellä vuosikymmenellä haluaisit elää jos olisi pakko valita? Entä millä et?
Kommentit (30)
Sanasta sanaan sama vastaus kuin 1
60-70-luvulla oli kivaa.
Ja varsinkin 80-luvulla.
90-luvulla, mikäli saisin olla siellä tämän ikäisenä enkä lapsena/teininä.
-M34
80-luvun alkupuolella. Silloin maailma oli tarpeeksi kehittynyt, mutta ihmiset eivät olleet ihan niin itsekkäitä ja ilkeitä kuin nykyään. Tietty jengit oli, mutta ei niistä pienemmistä kaupungeissa tiedetty mitään.
Vierailija kirjoitti:
-M34
Hullu! Silloin oli lama. Todella ahdistavaa aikaa nuorelle aikuiselle.
50-lukua! Olen aikakauden kova fani muutenkin. Jotkut sotavuodet olisivat varmaan vähiten mieluisat elää.
1860-luvulla. Suuret nälkävuodet (1866-1868) kuulostavat ikävältä ajanjaksolta. Suomen väestöstä 8 % kuoli tänä aikana.
Olisin halunnut olla 50-luvun kotirouva. Paljon rakkaita lapsia, mies työssä, itse olisin hoitanut lapset ja kodin. Synnyin valitettavasti muutama vuosikymmen liian myöhään, joten sain yhden lapsen, jonka jouduin hylkäämään rahan tarpeessa hoitoon ja menemään töihin. Kateeksi käy äitiäni ja isoäitiäni, joilla oli ihanan leppoisa kotiäitielämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M34
Hullu! Silloin oli lama. Todella ahdistavaa aikaa nuorelle aikuiselle.
No hyvä on, sanotaan että 90-luvun lopulla/ 2000-luvun alussa. Silloin kun se pahin lama oli hellittänyt. Oli kuitenkin jo helpottavia kännyköitä ja internet, mutta ei stressaavia someja ja muita lieveilmiöitä.
-M34
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut olla 50-luvun kotirouva. Paljon rakkaita lapsia, mies työssä, itse olisin hoitanut lapset ja kodin. Synnyin valitettavasti muutama vuosikymmen liian myöhään, joten sain yhden lapsen, jonka jouduin hylkäämään rahan tarpeessa hoitoon ja menemään töihin. Kateeksi käy äitiäni ja isoäitiäni, joilla oli ihanan leppoisa kotiäitielämä.
Meidän suvussamme naiset hoitivat tuolloin lapset osa-aikatyön ohessa.
Kyllä mä uskon, että näin naisena mulla on parhaat oltavat nimenomaan kuluvalla vuosikymmenellä, eli nyt kun vietetään vielä läntisen sivilisaation kulta-aikaa, ennen kuin horisontista nousevat levottomuudet pyyhkäisevät jälleen Euroopan yli. En haluaisi elää 40-luvulla, kun oli sota ja kurjuus.
We are not going to take it, no we are not going to take it!
50-lukua, jolloin miehet olivat miehiä, naiset keittiössä, tupakka oli terveellistä ja autoilu hyväksyttyä.
1950-luvlla haluaisin elää. 1990 jälkeen kaikki on ollut perseestä.
1980-luvulle olisi kiva päästä, 1940-luvulle ei missään nimessä.
90-luvulla. On ikävä sitä alkeellista nettiä jossa ei ollut tapana tunkea omaa nimeä ja pärstää joka paikkaan.
En haluaisi elää millään 70-lukua aiemmalla.