Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkyvyttömät

Vierailija
14.12.2018 |

Millä perusteella olet työkyvytön? Lääkäri todennut, itse todennut vai jotain muuta. Mietin vain kun täällä on paljon työkyvyttömiksi itseään kutsuvia joilta kuitenkin on evätty kuntoutustuki/eläke/sairauspvraha niin mikähän on syynä. Onko sillä väliä onko olemassa työpaikka vai ollaanko työttömiä? Ja kuka olisi maksaja Kela vai jokin eläkeyhtiö? Mikä on kokonaan työkyvytön oikeasti kaikkeen ja mikä työkyvytön omasta ja lääkärin mielestä muttei Kelan tai eläkeyhtiön?
T. työkyvytön 5v. mt-ongelmien takia

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla skitsofrenia ja työkyvytön pysyvästi.

Kela maksaa eläkkeeni.

Vierailija
2/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse jouduin onnettomuuteen, oikea käteni on sen seurauksena täynnä metallia. Odottelen uutta leikkausta. Tällä hetkellä jopa leivän voiteleminen on kivuliasta, en pysty itsenäisesti avaamaan myöskään limupulloa tai tekemään mitään mikä vaatii edes pientä voimaa tällä kädelläni. Kyllä on ihan lääkäri todennut ja olen kuntoutustuen piirissä. Kaikki eivät ole yhtä onnekkaita, tiedän myös tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moniongelmainen" eläkeyhtiön kuntoutustuella. En kyllä itse näe kuntoutumisen mahdollisuuksia työelämään. Liian iso rämpiminen sen saavuttamiseksi ja siitäkään rämpimisestä ei ole loppupeleissä takeita.

Vierailija
4/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ollut nyt monta vuotta kuntoutustuella. Ekan hakemuksen kela hylkäsi. Päätöksessä luki, että olen täysin työkykyinen. Olin vähän ennen hakemuksen tekemistä yrittänyt itsemurhaa - toistamiseen saman vuoden aikana. Olin myös ollut kahdesti suljetulla osastolla sinä vuonna. Ja kelan mielestä olin työkykyinen. En tehnyt valitusta vaan uuden hakemuksen seuraavana vuonna. Se sitten meni läpi ihme kyllä.

Vierailija
5/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48v. Eläkkeellä. Olin aikoinaan eläkettä vastaan, noin viikossa kuitenkin tuli pysyvä päätös sen jälkeen kun lääkäri ehdotti sen hakemista viimeinkin.

Vierailija
6/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on saanut kans aina mukisematta kuntoutustuen. Pysyvää ei ole haettu ja olen itsekin kuvitellut parantuvani. Mutta nyt vuosien jälkeen mt-ongelmat ovatkin neurologisia sairauksia ja invalidisoituminen pysyvää. Tähän asti luulin parantuvani. Eli nykyinen olemassa oleva työni on ja tulee olemaan mahdoton fyysisyyden vuoksi.

Vierailija
7/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammauduin liikenneonnettomudessa, ja pian sen jälkeen sairastuin syöpään. Eläke heltisi yllättävän helpolla, olin varautunut valitus- ja uudellenhakukierteeseen. Pitkään kuvittelin kuntoutuvani, mutta muutama vuosi sitten oli pakko uskoa, ettei tästä romusta enää tule työkelpoista.

Vierailija
8/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kaikki on niitä jotka on eläkkeellä/kunt.tuella ja aika pahastikin sairaita tai vammautuneita. Missä on ne palstan työkyvyttömät joilta kerta toisensa jälkeen hylätään hakemukset?

Vierailija
9/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni työkuntoiseksi, kun normaali arkikin on hankalaa kipujen takia, enkä pääse aina itse sängystä ylös ja liikkuminen on välillä todella tuskaista. Minulla on välilevynrappeuma, joka on pahentunut tämän vuoden aikana todella paljon.

En ole vielä sairaspäivärahalla, koska olen kotona lapsen kanssa, mutta ensi vuonna pitäisi joko ilmoittautua työkkäriin tai yrittää hakea lääkäriltä sitä lausuntoa sairaspäivärahaa varten ja sitä hakea. Kuinkahan hankalaa lääkäriltä nykyään on saada se lausunto?

Vierailija
10/11 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta on helpompaa saada lausunto jos on työterveys takana. Ne ohjaa sitten eteenpäin kun omat taidot loppuvat. Ja toki jos on muodostunut pitkäaikainen kontakti jollekin erikoislääkärille. Mun lausunnoissa on ainakin mainittu kuinka kauan kyseinen lääkäri on hoitanut potilasta. Jos on kolmen vuoden hoitosuhde ja lääkäri sama niin saattaa helpottaa asiaa kuin äkkiseltään tk-lääkärin lausunto.

Vierailija
11/11 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä nyt kaikki on niitä jotka on eläkkeellä/kunt.tuella ja aika pahastikin sairaita tai vammautuneita. Missä on ne palstan työkyvyttömät joilta kerta toisensa jälkeen hylätään hakemukset?

No yksi oli joka ei saanut kuntoutustukea vaikka oli ollut suljetulla ja yrittänyt itsemurhaakin kaksi kertaa. On näitä enemmänkin mutta ei näköjään tässä ketjussa.