Hei autoista ja kannentiivisteestä tietävät, olisi kysymys.
Tulin juuri autohuollosta ja auto oli 30 minuuttia paineistuksessa ja mitään nesteitä ei vuotanut ulos eikä moottoriin, eli mitään vikaa ei kuulemma ole kannentiivistäjässä. Auton sisälle tulee kuitenkin välillä semmoista kummaa kemikaalin hajua ja se nestesäiliö tyhjenee välillä. Nyt siellä on kuitenkin nesteet pysyneet aika hyvin kesästä lähtien, mutta kyllä se neste vähentynyt on silti.
Osaako kukaan sanoa, että mikä vika voi tehdä tuota hajua sisälle ja mikä siellä sitten vuotaa? Voisiko se kannentiivistin siltikin olla rikki vaikka tuo ammattilainen ei sitä vikaa huomannut?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
No jos jäähdytinnesteen hajua tulee sisälle ja neste vähenee autossa niin vika on todennäköisemmin lämmönvaihtokennossa tai letkuissa.
No miten sen vian voi sitten todeta ja paljonkohan se maksaa? En kehtaa samaan korjaamoon sitä uudestaan viedä kun heidän mielestä ei autossa ole vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos jäähdytinnesteen hajua tulee sisälle ja neste vähenee autossa niin vika on todennäköisemmin lämmönvaihtokennossa tai letkuissa.
No miten sen vian voi sitten todeta ja paljonkohan se maksaa? En kehtaa samaan korjaamoon sitä uudestaan viedä kun heidän mielestä ei autossa ole vikaa.
Vie toiselle korjaamolle, pyydä hinta-arvio.
Onkohan tuon nesteen hengittäminen vaarallista?
Vierailija kirjoitti:
0/5
Eikö autocorrectilla muuta saa aikaan...?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuon nesteen hengittäminen vaarallista?
No ei se terveellistäkään ole. Mulla haisi ja meni lämmityslaitteen kenno vaihtoon.
Kannentiiviste voi olla hajalla jos auto käy vajailla pytyillä.
jos vesi pääsee sylinteriiin tulee pakoputkesta kuumalla moottorilla melkoinen (talvella tien levyinen) valkea höyrypilvi ja jäähdytysnestettä katoaa.
jos vesi pääsee öljyn joukkoon tulee öljyistä valkeaa vaahto mössöä.
kannattaa katsoa millaista öljy on öljytikussa.
Vierailija kirjoitti:
Kannentiiviste voi olla hajalla jos auto käy vajailla pytyillä.
Mitenkäs jos av-mamma käy vajaalla...?
kunnon mittari ja oikea mittaus tapa niin kyllä näkyy. jos ei "nollapuristuksina" niin huomattavasti pienemmät paineet jos mittaa vierekkäisistä pytyistä niin se on sitten siinä
Kannentiivistäjän voi tehdä näppärästi näkkileivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannentiiviste voi olla hajalla jos auto käy vajailla pytyillä.
Mitenkäs jos av-mamma käy vajaalla...?
Kylläpä oli taas älykäs kommentti.
Vierailija kirjoitti:
jos vesi pääsee sylinteriiin tulee pakoputkesta kuumalla moottorilla melkoinen (talvella tien levyinen) valkea höyrypilvi ja jäähdytysnestettä katoaa.
jos vesi pääsee öljyn joukkoon tulee öljyistä valkeaa vaahto mössöä.
kannattaa katsoa millaista öljy on öljytikussa.
Siis auto tuli juuri tuolta vian tarkistuksesta ja kaikki oli kuulemma kunnossa. Nesteitä riittävästi ja öljyt ja kaikki ok. Ehkä korjaaja ei haistanut tuota kemikaalin hajua, mutta kun ajoin autolla kotiin, niin huomasin sen hajun heti ja siitä tulee ihan kurkku jotenkin käheäksi.
Pitää vissiin sitten mennä johonkin toiseen korjaamoon ja pyytää suorilta vaihtamaan letkut ja kennon.
Lämmityslaitteen kenno tai liittimet vuotaa. Ei välttämättä näy painetestissä, jos vuoto on hidas. Riippuen autosta, helppo(edullinen) tai sitten hankala(kallis).
Pienestä reiästä neste vuotaa kennon päälle sen verran että neste alkaa haihtumaan siitä ja haisemaan. Sisäilma kulkee kennon läpi jossa se lämpenee.
No jos jäähdytinnesteen hajua tulee sisälle ja neste vähenee autossa niin vika on todennäköisemmin lämmönvaihtokennossa tai letkuissa.