Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v tytölle leikattu isänsä luona minulta kysymättä lyhyt tukka, ylireagoinko kun harmistuin tytön surua ääneen?

Vierailija
14.12.2018 |

Isän uusi vaimo oli halunnut leikkauttaa tukan, kun takapuoleen asti ylettänyt tukka meni kuulemma aina takkuun ja oli hankala. Kas kun meillä ei mitään ongelmaa sen kanssa ollut ja tyttö hoiti hiuksiaan tunnollisesti. Nyt lapsi on jo useamman kerran katsellut peiliin ja itkeskellyt "prinsessatukan" perään. Minusta tuollaista ei voi ulkopuolinen ihminen päättää varmistamatta molemmilta vanhemmilta? Kun otin asian puheeksi, niin kuulemma hössötän ja valitan turhasta.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on asia mistä raivostuisin. Suutuinkin joskus, kun anoppi oli leikannut esikoiseni hiukset. Eipä leikannut toista kertaa.

Vierailija
2/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä temppu, mutta sano tytölles että ne hiukset kyllä kasvaa takaisin. Isän väkeä vois myös muistuttaa, etteivät tee noin radikaalia muutosta tytön niin pyytämättä toiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä esimerkkiä olemalla aikuinen. Älä lähde riitelyyn ja uuden vaimon mustamaalaamiseen.

Sano ymmärtäväsi lapsen harmituksen, mutta kerro miten kaunis lapsi on ja miten hyvin uusi tyyli pukee häntä. Ihmettele oikein, miten ette ole ennen tajunneet, miten hyvin lyhyt tukka sopii hänelle. Positiivisen kautta, vaikka miten ärsyttäisi. Lasta ei tarvitse käyttää aikuisten riitelyn välineenä.

Vierailija
4/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asia minkä miehen uusi vaimo saa yksinään päättää.

Ripittäisin aika huolella.

t. Isä

Vierailija
5/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on suorastaan julmaa. Jos olisin tuo pikkutyttö, vihaisin tuota ilkeää tätiä sydämeni pohjasta.

Vierailija
6/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

monettakohan kertaa tätä samaa tarinaa postataan?

Vierailija
7/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule tukka on aika pieni asia sen rinnalla että Suomessa sattuu sitäkin että tyttö palaa isän luota pimppi leikattuna.

Vierailija
8/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi joskus samoin, erona se että miehen uusi nainen oli leikkauttanut minun tyttöni hiukset, mutta jättänyt oman tyttönsä pitkäksi. Siinä sitten lasta luokseni tuodessaan silitteli omahyväinen hymy naamallaan oman tyttönsä pitkiä kiharoita kun omani seisoi vieressä itkusta turvonnein silmin. Normaalisti hillitsen itseni mutta tuolloin tuo nainen kuuli kyllä muutaman valitun sanan.

Vierailija
9/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini yritti joskus leikata väkisin tyttäreni tukkaa hänen ollessaan mummolassa. Lopulta isäni joutui sen lähestulkoon voimatoimin estämään. Äiti on juuri sellainen että yleensä on ihan tavallinen mummo, mutta välillä häneltä sumentuu täysin se että mihin hänen vaikutusvaltansa ylettyy.

Vierailija
10/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö kasvattaa kyllä älyttömän nopeaan "prinsessatukan". Vastahan tämä sama juttu oli täällä pari kuukautta sitten.

Vierailija
11/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta voisi tehdä rikosilmoituksen.

Vierailija
12/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äiti leikkasi lapsena polkan vastoin isän tahtoa. Muistan loppuikäni isän kommentin, siitä jäi sellainen olo, että olin jotenkin sääliteltävä ja vähempiarvoinen lyhyttukkaisena. Se ajatus sattuu vieläkin.

Joten nyt kaikki te, joiden lapset ovat jääneet exän nyxän saksien uhriksi (mikäli ette ole trolleja) hymyä huuleen, ja vakuutatte lapselle että tukka kasvaa pian entistä vahvemmaksi ja ostatte vaikka uusia pinnejä ja kiharruspatukoita.

Vierailija
13/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi joskus samoin, erona se että miehen uusi nainen oli leikkauttanut minun tyttöni hiukset, mutta jättänyt oman tyttönsä pitkäksi. Siinä sitten lasta luokseni tuodessaan silitteli omahyväinen hymy naamallaan oman tyttönsä pitkiä kiharoita kun omani seisoi vieressä itkusta turvonnein silmin. Normaalisti hillitsen itseni mutta tuolloin tuo nainen kuuli kyllä muutaman valitun sanan.

Hienosti hallitsit homman. Itse olisin pistellyt saksilla rouvaan muutaman reiän.

Väkivaltainen prinsessamutsi, wuhuu! Hei se on vaan tukkaa.

Vierailija
14/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasiko ympäri vai ainoastaan sivuilta?

Vierailija
15/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä esimerkkiä olemalla aikuinen. Älä lähde riitelyyn ja uuden vaimon mustamaalaamiseen.

Sano ymmärtäväsi lapsen harmituksen, mutta kerro miten kaunis lapsi on ja miten hyvin uusi tyyli pukee häntä. Ihmettele oikein, miten ette ole ennen tajunneet, miten hyvin lyhyt tukka sopii hänelle. Positiivisen kautta, vaikka miten ärsyttäisi. Lasta ei tarvitse käyttää aikuisten riitelyn välineenä.

Voi lässynlässyn..

Vierailija
16/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea uskoa!

Vierailija
17/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle äiti leikkasi lapsena polkan vastoin isän tahtoa. Muistan loppuikäni isän kommentin, siitä jäi sellainen olo, että olin jotenkin sääliteltävä ja vähempiarvoinen lyhyttukkaisena. Se ajatus sattuu vieläkin.

Joten nyt kaikki te, joiden lapset ovat jääneet exän nyxän saksien uhriksi (mikäli ette ole trolleja) hymyä huuleen, ja vakuutatte lapselle että tukka kasvaa pian entistä vahvemmaksi ja ostatte vaikka uusia pinnejä ja kiharruspatukoita.

Tuo on eri asia. En mäkään lyhyttä tukkaa moittisi, mutta sitä, että se on tehty lapsen tahtoa vastaan. Jos tuossa hymyilisin viestisin sille leikkaajalle, että olen samaa mieltä. Mä olen lasteni puolella aina, ja sanon sen ihan ääneen (tuossa tapauksessa tuskin hillitysti). Sen jälkeen voitaisiin sitten jutella siitä miten lyhyetkin hiukset sopii ja miten ne kasvaa jne... 

Vierailija
18/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi lässynlässyn..

Oikea av-mamma kertoo lapselle että tämä on ruma kuin apina ja lähtee puukottamaan katalan hiustenleikkaajan.

Vierailija
19/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienosti hallitsit homman. Itse olisin pistellyt saksilla rouvaan muutaman reiän.

Väkivaltainen prinsessamutsi, wuhuu! Hei se on vaan tukkaa.

En ymmärrä näitä "se on vaan tukkaa"-mussuttajia. Hiukset vaikuttavat ulkonäköön niin oleellisesti, että se ei todellakaan ole "vain tukkaa". Lisäksi lyhyeksi leikattu tukka kasvaa takaisin peppuun asti aivan piinaavan hitaasti. Uusiutuva luonnonvara kyllä, mutta useampi vuosi menee.

Ap, leikkasiko vastoin lapsen tahtoa? Jos, niin kysy poliisilta onko kyseessä rikos. Aikuisen tukan leikkaamisesta vastentahtoisesti saa tuomion.

Vierailija
20/71 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tässä tuntuu olevan enemmän kyse exän ja nyxän valtataistelusta, jossa välineenä on lapsi. Nyt lapsi kokee olevansa vähempiarvoinen, kun äiti itkee vanhan tukan perään. Toisena vaihtoehtona olisi ihailla uutta tyyliä ja vahvistaa lapsen itsetuntoa, mutta eihän se käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän