Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituista jos puolisot eivät tiedä toistensa tuloja ja menoja, suurinpiirtein edes.

Vierailija
14.12.2018 |

Täällä kun puhutaan pariskuntien ongelmista talouteen liittyvissä asioissa, usein tulee joku sanomaan että ollaan oltu niin ja niin monta vuotta naimisissa enkä tiedä paljonko puoliso tienaa... Miten voi olla mahdollista? Minä ainakin puhun palkastani ihan kenen kanssa vaan, täysin vieraidenkin ihmisten kanssa, mitä salailemista siinä on? Tessistä näkee eri alojen palkat ja jos saa enemmän kuin tessissä sanotaan niin sehän on positiivinen asia.
Miten voidaan asua parisuhteessa ja mennä jopa naimisiin jonka idea on ihan juridisestikin yhdistää kaksi taloutta yhdeksi, ja ei tiedetä paljonko toisen palkka on tai vaikka autolainan lyhennys, mistä asioista nämä ihmiset edes elämässään puhuu ja mitä jakavat kun salailevat normaaleja käytännön asioita?
Miten voidaan olla intiimisti, jos salaillaan asioita, niitä asioitahan luultavasti sitten riittää muitakin, vaikka toisia kumppaneita, lapsia muualla, sairauksia...?

Kommentit (298)

Vierailija
21/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mieheni tuloja, se on yrittäjä niin vaihtelee aika paljon vuosittain niin ei se itsekkään taida oikein tietää. Tiedän että hyvin tienaa mutta eipä kiinnosta kummemmin että kuinka paljon. 

No se on ymmärrettävää että ei tiedä kuukausituloja kun on yrittäjä, mutta varmaan tiedät suurinpiirtein jääkö vuosittain viivan alle tonneja, kymppitonneja vai meneekö miinukselle?

Siinä vaiheessa kun jommalla kummalla ei riitä rahat kaikkiin menoihin olisi hyvä tietää missä mennään.

ap

Vierailija
22/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että ei kiinnosta, paljonko puoliso tienaa tai paljonko hänen autolainansa lyhennys on. Miksi mun pitäisi olla perillä puolisoni autolainanlyhennyksistä? Enhän minä niitä maksa. Tai miksi puolisoni haluaisi tietää, paljonko omilla rahoillani ostamani kengät tai laukku maksoivat? Ei mun miestäni kiinnosta sellaiset asiat yhtään sen enempää kuin minua hänen autolainanlyhennyksensäkään. Ei meillä näitä asioita vasinaisesti salatakaan, mutta ei myöskään puhuta sellaisista asioista, jotka eivät toista kiinnosta yhtään.

Kun asutaan samassa taloudessa, ja teidän tulot lasketaan viranomaisten toimestakin yhteen, on hyvä tietää tälläisiä perusasioita yhteisestä taloudesta. Jos ei kiinnosta kuin omat menot ja tulot ei tiedä yheisestä taloudesta kuin puolet. Mitä jos tulee jotain vaikeuksia? Isompia hankintoja? Työttömyyttä? Sairautta? Kuolema? On hyvä tietää toisesta perusasiat ja varsinkin yhteiset asiat.

Yleensä kun yhteen mennään kysellään toiselta lempiväristä lähtien kaikenlaista, aika outoa jos ihan perusjuttua ei kysytä eikä kerrota edes siinä vaiheessa kun omat elämät yhdistetään samaan talouteen.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun puhutaan pariskuntien ongelmista talouteen liittyvissä asioissa, usein tulee joku sanomaan että ollaan oltu niin ja niin monta vuotta naimisissa enkä tiedä paljonko puoliso tienaa... Miten voi olla mahdollista? Minä ainakin puhun palkastani ihan kenen kanssa vaan, täysin vieraidenkin ihmisten kanssa, mitä salailemista siinä on? Tessistä näkee eri alojen palkat ja jos saa enemmän kuin tessissä sanotaan niin sehän on positiivinen asia.

Miten voidaan asua parisuhteessa ja mennä jopa naimisiin jonka idea on ihan juridisestikin yhdistää kaksi taloutta yhdeksi, ja ei tiedetä paljonko toisen palkka on tai vaikka autolainan lyhennys, mistä asioista nämä ihmiset edes elämässään puhuu ja mitä jakavat kun salailevat normaaleja käytännön asioita?

Miten voidaan olla intiimisti, jos salaillaan asioita, niitä asioitahan luultavasti sitten riittää muitakin, vaikka toisia kumppaneita, lapsia muualla, sairauksia...?

Minä en. Joka vuosi toivon, että kukaan tuttukaan ei tajua hakea mun nimeäni iltapäivälehtien verotiedoista. Jos alkaisin vielä puhumaan tuloistani, 99% suomalaisista pitäisi sitä leveilemisenä eikä suinkaan positiivisena asiana. 

Tämä.

Vierailija
24/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mieheni tuloja, se on yrittäjä niin vaihtelee aika paljon vuosittain niin ei se itsekkään taida oikein tietää. Tiedän että hyvin tienaa mutta eipä kiinnosta kummemmin että kuinka paljon. 

No se on ymmärrettävää että ei tiedä kuukausituloja kun on yrittäjä, mutta varmaan tiedät suurinpiirtein jääkö vuosittain viivan alle tonneja, kymppitonneja vai meneekö miinukselle?

Siinä vaiheessa kun jommalla kummalla ei riitä rahat kaikkiin menoihin olisi hyvä tietää missä mennään.

ap

Mutta jos ja kun ei nimenomaan olla siinä vaiheessa. Meillä yhteiset kulut vaihtelevat kuukausittain. Suurin menoerä on talvella lämmitys, silloin pitää pystyä laittamaan reilu tonni/hlö öljylaskuun muutaman kuukauden välein. Muuten selvitään muutamalla satasella kuukaudessa ja kun kyse on kahdesta työssäkäyvästä aikuisesta niin sellainen summa löytyy.

eri

Vierailija
25/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyse ole lähinnä siitä, että ei kiinnosta, paljonko puoliso tienaa tai paljonko hänen autolainansa lyhennys on. Miksi mun pitäisi olla perillä puolisoni autolainanlyhennyksistä? Enhän minä niitä maksa. Tai miksi puolisoni haluaisi tietää, paljonko omilla rahoillani ostamani kengät tai laukku maksoivat? Ei mun miestäni kiinnosta sellaiset asiat yhtään sen enempää kuin minua hänen autolainanlyhennyksensäkään. Ei meillä näitä asioita vasinaisesti salatakaan, mutta ei myöskään puhuta sellaisista asioista, jotka eivät toista kiinnosta yhtään.

Kun asutaan samassa taloudessa, ja teidän tulot lasketaan viranomaisten toimestakin yhteen, on hyvä tietää tälläisiä perusasioita yhteisestä taloudesta. Jos ei kiinnosta kuin omat menot ja tulot ei tiedä yheisestä taloudesta kuin puolet. Mitä jos tulee jotain vaikeuksia? Isompia hankintoja? Työttömyyttä? Sairautta? Kuolema? On hyvä tietää toisesta perusasiat ja varsinkin yhteiset asiat.

Yleensä kun yhteen mennään kysellään toiselta lempiväristä lähtien kaikenlaista, aika outoa jos ihan perusjuttua ei kysytä eikä kerrota edes siinä vaiheessa kun omat elämät yhdistetään samaan talouteen.

ap

Minkä hiton viranomaisten? 

Vierailija
26/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä miehelläni on rahaa. Ostetaan asioita yhdessä ja erikseen vähän miten sattuu, mutta noin suunnilleen puoliksi kuitenkin. Emme luultavasti kumpikaan tiedä toisen varallisuutta kovin tarkkaan, ei ole ollut tarvetta, mutta eiköhän se selviäisi kysymällä, jos olisi tarvis tietää.

Mitä jos toinen kuolee tai joutuu koomaan ettekä tiedä yhtään mitään yhteisen taloutenne toisesta puolikkaasta? Juridisesti aviopuolisosta ollaan vastuussa koska lain edessä on yhteinen talous. Helppoahan se on tuollaisessa tilanteessa kun rahasta ei ole mitään pulaa eikä ole mitään vaikeuksia missään suunnalla, ei tarvi edes lapsen päivähoitopaikan hakemukseen laittaa molempien tuloja, kelan asumistuesta puhumattakaan.

Mutta outoa ettei tuollainen asia koskaan ole tullut puheeksi.

ap

Vierailija
27/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä jos lehmät oikeasti lentäisivät, eikö silloin lokinkakka otsalla ole aika pikkujuttu?

Vierailija
28/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

MIkä viranomainen laskee meidän tuloja yhteen? Ei ole yhteisverotusta ja sairauspäivärahakin lasketaan vain omien tulojen perusteella.

Jos tulee isompia hankintoja, niin sitten sitä miettii, että onko minulla tähän varaa. Jos ei ole, en osta. Jos tulee työttömyyttä, niin elelen vähän niukemmin. Jos tulee sairautta, niin sama juttu. Jos toinen kuolee, jää minulle edelleen omat tuloni ja menoni, jotka on mitoitettu vain omien tulojeni mukaan.

Ihmisillä ei ole tapana puhua asioista, jotka eivät merkitse heille mitään. Meillä raha on asia, josta ei ole tarvetta keskustella. En tosin tiedä miehen lempiväriäkään ja lempiruokakin on vuosien myötä vaihtunut.

Vierailija
29/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan muista tuollaisia asioita. Ei ole niin merkityksellistä. En muista omia tulojanikaan kovin tarkasti. Bruton parin sadan tarkkuudella, netosta ei hajua.

Meillä on yhteinen verkkopankki. Voisin siis käydä katsomassa miehen tulot. En ole jaksanut. Tonnin tarkkuudella tiedän varmaan bruton.

Eli teillä ei ainakaan ole pikkurahan puutetta. Mutta ette salaile asioita, tietäisitte toistenne (ja omanne) tulot jos sillä olisi merkitystä jonkun asian takia. On sekin jotain että tietää että tienaako toinen pari tonnia vai parikymmentä tonnia.

ap

Ei se nyt välttämättä pikkurahan puutteesta kerro, mutta jos nyt tulot ja menot ovat kutakuinkin tasapainossa ja on olemassa riittävät puskurit pahanpäivän varalle, niin ei ole niin tarpeen tehdä tiliä raha-asioista puolin tai toisin. Toisaalta, ei ole mitään syytä salatakaan. Tietysti jos asiat muuttuvat, toinen jää työttömäksi, alkaa opiskelemaan tms. on varmaan syytä katsoa yhdessä lukuja hieman.

Toisin sanoen, yleensä ei ole syytä tietää toisen palkkaa tai autolaina lyhennystä, mutta ei sitä parisuhteessa tarvitse pimittääkään. Jos toinen ei kysymisestä huolimatta kerro, ei minulle ensimmäisenä mikään lehtolapsi tule mieleen, vaan enemmän mahdolliset raha-asioiden hoidon ongelmat, ylivelkaantuminen, peli- tai shoppausriippuvuus.

Vierailija
30/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole intiiminä hetkenä tapana keskustella tuloista tai omaisuudesta, joten en ole koskaan kokenut parisuhteessa moista tietoa tarpeelliseksi.

MInä en kysele puolisolta asioista, jotka eivät minua kiinnosta tai joita en tarvitse. En kysy moottorisahan teräketjun huoltoväliä enkä kysy puolison tuloja. Minulla ei ole mitään käyttöä kummallekaan tiedolle. Ei mieskään kysy, montako kerrosta neuletta olen tehnyt tai onko minulla pääomatuloja.

Olemme olleet yhdessä kohta 25 vuotta enkä koko aikana ole kokenut tarvetta saada selville miehen raha-asioita. Rahaa on, se tieto riittää minulle. Kun ostan auton, menen liikkeeseen ja teen kaupat kysymättä miehen lupaa. Kaupasta voin kantaa kassillisen ruokaa koko perheelle vaatimatta miestä maksamaan puolta ostoksista ja hän saattaa tehdä ihan saman, ei meillä olla laskemassa kummankin osuuksia. Jos mies haluaa matkalle Prahaan, hän hoitaa kulupuolen ja jos minä haluan viikonlopuksi hotelliin, niin maksan koko paketin.

En keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi tietää mieheni  tulot. Elän varsin hyvin omilla tuloillani.

Niin, te olette niitä harvoja onnekkaita joilla ei ole koskaan pulaa rahasta, olette niin rikkaita että rahaa on millä mällätä mielin määrin. Suurimmalla osalla ihmisiä ei näin ole. Tuloja pitää selvittää lasten päivähoitopaikan hakemukseen, asumistukihakemukseen, asuntolainaa haettaessa jne. Mitäs jos toinen joutuu koomaan tai kuolee ja sillä puolisolla ei olekaan oikeasti sitä rahaa vaan pelkäää velkaa? Aika ikävä yllätys alkaa sitten selvittämään että paljonko oli tienannut ja miksi velkoja on ja kuinka paljon.

ap

Vierailija
31/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä miehelläni on rahaa. Ostetaan asioita yhdessä ja erikseen vähän miten sattuu, mutta noin suunnilleen puoliksi kuitenkin. Emme luultavasti kumpikaan tiedä toisen varallisuutta kovin tarkkaan, ei ole ollut tarvetta, mutta eiköhän se selviäisi kysymällä, jos olisi tarvis tietää.

Mitä jos toinen kuolee tai joutuu koomaan ettekä tiedä yhtään mitään yhteisen taloutenne toisesta puolikkaasta? Juridisesti aviopuolisosta ollaan vastuussa koska lain edessä on yhteinen talous. Helppoahan se on tuollaisessa tilanteessa kun rahasta ei ole mitään pulaa eikä ole mitään vaikeuksia missään suunnalla, ei tarvi edes lapsen päivähoitopaikan hakemukseen laittaa molempien tuloja, kelan asumistuesta puhumattakaan.

Mutta outoa ettei tuollainen asia koskaan ole tullut puheeksi.

ap

Me emme kaikki elä jotain tuollaista mitä jos elämää. Jos jotain sattuu ja tapahtuu niitä asioita murehditaan silloin kuin ne on ajankohtaisia. Itse en ole myöskään mennyt koskaan naimisiin koska haluan säilyttää irrallisuuden miehestä.

Vierailija
32/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu yli 20 vuotta yhdessä, eikä olla rahasta riidelty kun kumpaakaan ei voisi vähempää kiinnostaa toistemme raha-asiat :D 

Mitäs sitten jos toisella käykin niin että jää työttömäksi? Selviää että onkin paljon velkaa? Ja viimeistään kun toinen kuolee alkaa olla merkitystä onko toisella rahaa säästössä vai pelkkää velkaa.

ap

Vierailija
33/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kerropas nyt yksikin viranomainen, joka laskee meidän tulomme yhteen? Eihän nykyisin ole enää edes perheverotusta, joten veroviranomainenkaan ei ole enää kiinnostunut, paljonko joku pariskunta tienaa yhteensä. Verottajaa kiinnostaa vain, paljonko kumpikin tienaa erikseen ja sen perusteella kummankin on makseltava veroja.

Vierailija
34/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan puutuit nyt minun kirjoittamaani tekstiin, eli olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 20 vuotta ja en tiedä miehen palkkaa, tuloja tms., mutta meillä menee silti hyvin ja rakkautta on.

Juu, en tiedä miehen tuloja kuin ehkä arvioiden, mutta mitä ihmettä minä sillä tarkalla tiedolla, tai edes suurinpiirteisellä tiedokaan tekisin? Meillä on velaton omakotitalo, molemmilla omat hyvät autot, ruokarahoja ei tarvitse laskea, matkustelemme kun haluamme ja senttiäkään velkaa ei ole. Lapsilla on hyvä olla, kaikilla on vaatteita ja harrastusvälineitä, ystäviä ja huumoria riittää perheessä vaikka muille jakaa. Se riittää minulle tiedoksi ja miehelle samoin riittää, että perheellämme on kaikki hyvin.

En ole ikinä edes vilkaissut muiden verotietoja, vaikka aika monia muita ne kovasti tuntuvat kiinnostavan. Minua ei jotkut naapurien ja tuttujen verotiedot kiinnosta, sillä olen ilman niitä tietojakin oikein onnellinen.

Jos mies haluaisi jostakin syystä palkkani tietää, niin hän voi mennä työhuoneeseen, ottaa vaikka tämän vuoden laskumappini ja katsoa. Sama juttu minulla, samasta hyllystä löytyisi ihan kaikki miehen paperit, tiliotteet, laskut ja mitä vaan, mutta en keksi syytä mennä niitä tonkimaan. Sairastahan se olisi.

Mitä sairasta siinä on että tietää tienaako puoliso tonnin vai kymppitonnin kuussa?

Teidän perheessä ei ole enää mitään mihin tietoa tarkemmin tarvisi, mutta varmasti olette asioita käyneet läpi kun lapsia tuli ja asuntolaina otettiin?

Minä tiedän miehestäni paljon asioita, eikä mikään tieto ole sairasta, tiedän tasan tarkkaan minkälaisista kirjoista tai musiikista hän pitää, minkälaisista vaatteista ja kengistä jne. Tiedän mieheni poliittiset ja muutkin mielipiteet kaikkiin asioihin, ei juuri mitään ole mistä ei oltaisi puhuttu 18 vuoden aikana. Aika outoa olisi jos koskaan ei olisi tullut mikään talouteen liittyvä puheeksi kun yhteistä taloutta eletään.

ap

Vierailija
35/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu yli 20 vuotta yhdessä, eikä olla rahasta riidelty kun kumpaakaan ei voisi vähempää kiinnostaa toistemme raha-asiat :D 

Mitäs sitten jos toisella käykin niin että jää työttömäksi? Selviää että onkin paljon velkaa? Ja viimeistään kun toinen kuolee alkaa olla merkitystä onko toisella rahaa säästössä vai pelkkää velkaa.

ap

Ohis...eli sinä siis et luota oman puolisosi kykyyn hallita omaa rahankäyttöään vaan epäilet aina pahinta? 

Vierailija
36/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole intiiminä hetkenä tapana keskustella tuloista tai omaisuudesta, joten en ole koskaan kokenut parisuhteessa moista tietoa tarpeelliseksi.

MInä en kysele puolisolta asioista, jotka eivät minua kiinnosta tai joita en tarvitse. En kysy moottorisahan teräketjun huoltoväliä enkä kysy puolison tuloja. Minulla ei ole mitään käyttöä kummallekaan tiedolle. Ei mieskään kysy, montako kerrosta neuletta olen tehnyt tai onko minulla pääomatuloja.

Olemme olleet yhdessä kohta 25 vuotta enkä koko aikana ole kokenut tarvetta saada selville miehen raha-asioita. Rahaa on, se tieto riittää minulle. Kun ostan auton, menen liikkeeseen ja teen kaupat kysymättä miehen lupaa. Kaupasta voin kantaa kassillisen ruokaa koko perheelle vaatimatta miestä maksamaan puolta ostoksista ja hän saattaa tehdä ihan saman, ei meillä olla laskemassa kummankin osuuksia. Jos mies haluaa matkalle Prahaan, hän hoitaa kulupuolen ja jos minä haluan viikonlopuksi hotelliin, niin maksan koko paketin.

En keksi yhtäkään syytä, miksi minun pitäisi tietää mieheni  tulot. Elän varsin hyvin omilla tuloillani.

Niin, te olette niitä harvoja onnekkaita joilla ei ole koskaan pulaa rahasta, olette niin rikkaita että rahaa on millä mällätä mielin määrin. Suurimmalla osalla ihmisiä ei näin ole. Tuloja pitää selvittää lasten päivähoitopaikan hakemukseen, asumistukihakemukseen, asuntolainaa haettaessa jne. Mitäs jos toinen joutuu koomaan tai kuolee ja sillä puolisolla ei olekaan oikeasti sitä rahaa vaan pelkäää velkaa? Aika ikävä yllätys alkaa sitten selvittämään että paljonko oli tienannut ja miksi velkoja on ja kuinka paljon.

ap

Minä en ole koskaan mennyt naimisiin, joten miehen lapset selvittäköön isänsä velat, yms Hehän hänet periikin. Mies myös muutti minun yksin omistamaan taloon, eikä meillä ole lapsia, eikä niitä ole myöskään tulossa.

Vierailija
37/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Joka vuosi toivon, että kukaan tuttukaan ei tajua hakea mun nimeäni iltapäivälehtien verotiedoista. Jos alkaisin vielä puhumaan tuloistani, 99% suomalaisista pitäisi sitä leveilemisenä eikä suinkaan positiivisena asiana. 

Ehkä sinä sitten olet poikkeus sääntöön. Tämä palsta on kyllä hauska paikka kun täällä on vain miljonäärejä ja sitä korkeimpaan kymmenykseen tuloluokissa kuuluvia ja sitten toisaalta niitä jotka ruokkii kymmenhenkisen perheen kympillä viikossa.. ehkä ovat jopa samoja henkilöitä :D

ap

Vierailija
38/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en luota raha-asioissa kuin itseeni, joten ne on minun asioita. Parisuhteessa saa ja pitää olla jotain omaakin.

Tottakai ne on omaa, samalla tavalla kuin sun kehosikin on sun omaa, mutta silti jaat sen puolisosi kanssa etkä peittele. Miten se että tietää toisen palkan liittyy siihen että luottaako toiseen raha-asioissa? Se luotto tulisi siinä vaiheessa kyseeseen että sinä antaisit omat rahasi puolison käyttöön, sehän on ihan eri asia.

ap

En saa siitä mitään tyydytystä, että puhun rahasta.

Miksi pitäisi? Minä tiedän mieheni kengänkoonkin enkä saa siitä mitään tyydytystä, mutta osaan ostaa hänelle sopivia kenkiä ja vaatteita tarpeen vaatiessa.

ap

Vierailija
39/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö esim työpaikan vaihdoksen yhteydessä keskustele palkasta, tyyliin "pyysin x, nyt ne tarjoaisi y, mitähän tekisin, otanko paikan vai en"? Tai asuntolainaa ottaessa, tai jos tarkistatte verokortteja...

Kuulostaa oudolta jos ei tosiaan missään vaiheessa ihan normaalia elämää saa varsinaisesti pyytämättä tietoa PUOLISON palkasta!

Vierailija
40/298 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta jos ja kun ei nimenomaan olla siinä vaiheessa. Meillä yhteiset kulut vaihtelevat kuukausittain. Suurin menoerä on talvella lämmitys, silloin pitää pystyä laittamaan reilu tonni/hlö öljylaskuun muutaman kuukauden välein. Muuten selvitään muutamalla satasella kuukaudessa ja kun kyse on kahdesta työssäkäyvästä aikuisesta niin sellainen summa löytyy.

eri

Mitäs sitten kun puolisolla ei löydykään perstaskusta sitä tonnia öljylaskuun? Eikö yhtään kiinnosta että jaa, tienaako se mies tonnin kuussa vai kymppitonnin ja mihin on rahansa öysännyt?

ap