Mitä ihmiset ajattelevat sinusta ulkonäön perusteella?
Ovatko nuo kaikki ajatukset harhaluuloja vai osuuko joku oikeaankin?
Kommentit (79)
Suomessa puhutaan suomea!
Mikä on sinun tekosyysi olla puhumatta suomea?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että moni ajattelee minun käyttävän runsaasti alkoholia. Sairastelen paljon ja kasvoillani on näkyvästi couperosaa, joten näytän varmasti aina siltä, että edellisiltana on tullut nautittua. Varmaan näytän likaiselta ja homssuiselta, vaikka parhaani yritän ja hygieniastakin pidän huolta varmasti paremmin kuin moni freesimmältä näyttävä.
Otetaan sille! Heps keikkaa..
ʒinkkumieʒ
Vierailija kirjoitti:
Komea, varakas, älykäs, nopea, ketterä ja vahva.
ʒinkkumieʒ
Meillä on paljon yhtäläisyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Nättinaamainen, vaikka vanha. Paksu, mutta kiltti, koska autan muita. Laiska, koska en ole töissä.
Taustalla pitkät ja rankat syöpähoidot, jotka vaikuttavat palkkaamiseeni. Jos minulla olisi riittävästi rahaa, niin jäisin kotiin, koska olen hyvin väsynyt vaikeiden hoitojen jälkeen.
Wow, eipä olisi koskaan tullut mieleenikään noin paljon pelkästä ulkonäöstä.
ʒinkkumieʒ
Ei aavistustakaan.
Nuorempana kuulin että minua oli joku pitänyt kopeana. Oikeasti olin ujo.
Nyttemmin olen pari kertaa kuullut kysyttävän olenko väsynyt... naama on varmaan repsahtanut. N47
Minua on pidetty tyhmänä koska olen luonteeltani höpöttelijä. Ja jonkun mielestä kauniskin.
Kun vähän oppii tuntemaan niin mua pidetään vinksahtaneena ja outona, usein kai hyvällä tavalla.
Luulevat mua vähintään 10 vuotta nuoremmaksi kuin mitä olen ja kohtelevat kuin teiniä joka ei tiedä maailmasta vielä mitään. Viime viikolla kävin jossain pienessä vaateputiikissa jouluostoksilla ja myyjä tuli sitten selittämään miten tässä kaupassa on enemmän aikuisille suunnattuja vaatteita ja oli häätämässä mua h&m:ään, koska ikäisilleni kuulemma tuskin löytää liikkeestä mitään. Olen 28-vuotias että ihan aikuisena kyllä itseäni pidän. Olisi kyllä kiva tietää minkä ikäisenä tuo myyjä minua oikein piti kun tuntui että tarttee henkkarit näyttää jos haluaa saada asiallista kohtelua kaupassa. Kyseisessä liikkeessä oli ihan perus vaatteita ja juuri sen tyyppisiä mitä itsekin käytän. Aina välillä tulee myös kommentteja että olenko lukiossa ja millon kirjoitan ylioppilaaksi. Ylppäreistä melkein 10 vuotta aikaa. Kerran tuli joku lehtihyllyllä kyselemään neuvoa että mistäköhän lehdestä hänen 16-vuotias kummityttönsä pitäisi. Mistä minä tietäisin! Tuskin on enää edes samoja lehtiä olemassa kuin mitä itse aikoinani luin, muoti varmasti muuttunut enkä ole lehtimyyjä joten ei sitäkään kautta ole mitään tietämystä ihmisten lehtimausta. Ymmärrän kyllä että alkoholia myydessä pitää kysyä henkkarit kaikilta alle 30- vuotiaan näkösiltä, mutta jossain vaatekaupassa tai kävelylenkillä tuollainen teinittely on kyllä jo aika törkeää.
Yksinkertainen, laiska, hidasälyinen, säälittävä, inhottava ja alempiarvoinen.
Moni luulee minun työskentelevän taidealalla. Kuvataidetta ja vaatesuunnittelua arvuutellaan usein.
Olen pienipalkkainen rakennusappari, vaatteet joihin rahani riittävät ovat usein juurikin niitä taiteellisempia pläjäyksiä jotka eivät muille asiakkaille ole kelvanneet ja jotka myydään miltei 100% alennuksella ennen polttoon/kierrätykseen rahtaamista.
Yleisin kommentti minusta on ystävällinen hymy. Helposti lähestyttävä. Hymystä puhuvat monet. Jotkut kehuvat tyylikkääksi. Negatiivisia asioita kukaan ei sano ääneen, mutta varmaan niitäkin on.
Oleen niin tyhmän näköneen että asiakaspavelijanakin ihmise jopa tuleva kysymäään että annoutkohan mahdolliseesti liikaa rahaa takaisiin. Sitten aletaan tarkastelemaan asiaa ja todetaaan ei ihan oikea summan olet saanuut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys, koska kukaan täällä ei liene ajatustenlukija ja tiedä mitä muut itsestä ajattelee.
Mutta useinhan sitä kuulee jotain, että "luulin sua ensin sellaiseksi tai tällaiseksi, ennen kuin tutustuttiin" tai "vaikutat siltä tai tälta", eikö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ajattelevat että olen ulkomaalainen. On minulla toki tummat hiukset ja ruskeat silmät, mutta en kyllä mitenkään ole poikkeuksellisen tumma suomalaiseksi mielestäni.
Minua luullaan venäläiseksi tai ruotsalaiseksi
Täällä toinen, jota luullaan yleensä venäläiseksi niin ulkomailla, kun joskus jopa Suomessa.
Lisäksi ihmiset ajattelevat, että minulla täytyy olla jokin syömishäiriö, olen himoliikkuja tai pakkomielteinen ruuasta ja että haluan olla anorektisen laiha. Ja tiedän tämän ihan suorista ja epäsuorista kommenteista. Tosiasiassa syön huomattavasti enemmän kuin suurin osa tuntemistani (mm. kaksi lämmintä ruokaa päivässä ihan must) ja harrastan liikuntaa hyvin laiskasti. MUtta geenit ja keliakia, painoindeksi 16, minkäs teet.
Paras kohteliaisuus ulkonäön/olemuksen perusteella on se, että olisin syvällinen ja viisas - tämänkin kaverin kaveri sanoi minulle suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Oleen niin tyhmän näköneen että asiakaspavelijanakin ihmise jopa tuleva kysymäään että annoutkohan mahdolliseesti liikaa rahaa takaisiin. Sitten aletaan tarkastelemaan asiaa ja todetaaan ei ihan oikea summan olet saanuut takaisin.
Toivottavaasti en tappaanut nauruun
T. Ihan sinuut sen asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sen tietää mitä muut ajattelee?
Teitä varten kysymyksen voi esittää näin: Jos näkisit itsesi ulkopuolisen silmin, mitä ajattelisit?
Ole hyvä.
Käytän huumeita - väärin
Olen syömishäiriöinen - oikein
Olen alaikäinen - väärin
Olen surullinen - väärin (perusilmeeni on mitä on..)
En ole varma mitä ajattelevat, mutta annan kai koppavan/ylimielisen kuvan, koska paljon kommentteja olen elämän varrella saanut siitä, että yllätän sillä miten ystävällinen empaattinen ja mukava olen (eli ts. eivät ole kyseisiä ominaisuuksia minuun aluksi liittäneet). Luulen, että ensivaikutelmaan vaikuttaa introvertti luonteeni ja se, että olen hoikka, naisellinen ja minulla on pitkät vaaleat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään kaupan kassalla nais myyjä sanoi kun lähimaksu ei toiminut, put the card here. Teki mieli sanoa no ai dont spiik inglish äkäsesti ja perään viellä suomeksi temperamenttisesti puhun suomea! En sanonut yhtään mitään ja oston maksettua sanoin kuitista ei kiitos enkä katsonut silmiin. Ei edes kiinostanut mitä tuo myyjä ajatteli.
Olin loukkaantunut tuosta palvelusta.
Kyllä suomessa pitäisi ihan standardilla oletuksella puhua suomea prkele! Jos ei osaa suomea niin pitäisi olla samanlainen asenne kuin minulla oli nyt tekstin alussa. Suomessa ei ole mitään kulttuuria, minulle on ihan sama mistä jotkut ajattelevat minun olevan mutta mitään... ei rasismia tai asennevammaista asiakaspalvelua. Olin 2 paikkaa tänään ja asiakaspalvelu oli täysin paskàa. Muuten oli ihan hyvä päivä, vähän aurinko pilkahti esille ja on virkistävää kuin on lunta. Minua ollaan haukuttu irakilaiseksi päin naamaa. Luultu kaikeksi missä suomi on käynyt mutta en ole sieltä päin eurooppaa kotoisin. Ihmiset ajattelevat jotain mysteeristä minusta ulkonäön perusteella varmaan jos pitää veikata mitä muut ajattelevat. En jaksa ajatella mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni, olen joskus toiminut näin eikä se mitään tervettä ole.Vähän huumoria peliin. Olisit vastannut "Inshallah" ja laittanut kortin sisään.
Totta, en minä täydellinenkään ole. Mutta kirjoituksestani oli opittavaa myös. Jono oli pitkä ja en sanonut mitään. Miksi puolustat myyjää jos et edes tiedä mitä hän ajatteli. Olet ràsisti! Ràsisti! Ràsisti! Ällällälläää! Luuseri! Catched! Tyhmä aivopieru!
Tuossa oli jo yritystä. Naurahdin, kiitos.
Erittäin harvoin kyllä olen saanut ulkonäöstä mitään "näytät siltä että..." -palautetta.
Ja itseäni en pysty ulkopuolelta puolueettomasti arviomaan. Aina se värittyy sillä mitä haluaisin olla tai pelkään/luulen olevani.
Veikkaan, että moni ajattelee minun käyttävän runsaasti alkoholia. Sairastelen paljon ja kasvoillani on näkyvästi couperosaa, joten näytän varmasti aina siltä, että edellisiltana on tullut nautittua. Varmaan näytän likaiselta ja homssuiselta, vaikka parhaani yritän ja hygieniastakin pidän huolta varmasti paremmin kuin moni freesimmältä näyttävä.