Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mille ammattiryhmälle soisit kunnon palkankorotukset?

Vierailija
14.12.2018 |

Itse haluaisin hoitajien ja siistijöiden saavan paremman palkan. Siinä on kaksi alaa mitä en itse pystyisi tekemään ja arvostan suuresti heitä jotka sitä tekevät.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintola- ja keittiötyöntekijöille sekä siivojille. Rankkaa ja kiireistä työtä ja olematon palkka tällä hetkellä.

Kiitos! Hämmästelen usein että miksi moni haluaa nostaa siivoojien palkkoja, mutta keittiöhenkilökuntaa harvoin kukaan mainitsee.

Mainitsin, koska olen itse keittiöalalla. Tiskasin tänään 6 tuntia ja välillä mietin siinä kaaoksessa, että vähän päälle 10 euroa/tunti on tästä liian vähän.

Vierailija
62/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla palkkojen tulisi määräytyä työn vaativuuden mukaan. On käsittämätöntä, että joka paikassa saadaan tyyliin samaa palkkaa vaikka vaativuustaso voi vaihdella hyvinkin paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilälle vois antaa extraa.

Vierailija
64/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajat, sairaanhoitajat, ensihoitajat, terveydenhoitajat, kätilöt, poliisit, palomiehet

Vierailija
65/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita: koulujen yms. keittäjät, sosiaalityöntekijät (että joku tekisi sitä työtä!), lastentarhanopettajat ja alakoulun opettajat....  Opettajille soisin kaikille, ettei heitä laitettaisi kesäksi pois töistä, siten palkka on ihan hyvä, mutta valitettavasti kunnat katkaisee työsuhteen usein 1.6. alkaen.... 

Vierailija
66/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lääkäreille. Lähihoitajien, siivoojien yms. palkkoja ei tarvitse nostaa. Tähän samaan lisään että teen myös itse yksinkertaista duunarin työtä sairaalassa ja tuntipalkka on 11 euroa, vaikka työkokemusta monta vuotta. Todella raskasta verrattuna vaikka siivoustyöhön, mutta ei tässäkään työssä juuri aivoja tarvitse. Lisäksi nostaisin esimerkiksi ensiavun tms vastaavien, haastavissa oloissa työskentelevien sairaanhoitajien palkkoja

Mä taas siivoan sairaalassa, 13,02 euroa tunnille, työ ei ole raskasta ja aivojakin saa käyttää. Vaihda ihmeessä hommia, tuo kuulostaa ikävältä.

Tiedän. Siksi mä hämmästelenkin, että miksi moni pitää siivoojien palkkoja pieninä ja siivoustyötä rankkana, kun ei se aina ole. Olen tehnyt muutaman vuoron sairaalassa, ilman koulutusta eikä siinä kyllä paljon älyllä tarvinnut loistaa, vaikka oli eritteitä, eristyspotilas jne. Nämä sairaalan siivoojat valittaa kiireestä, mutta mulla ei yksinkertaisesti aika kulu siellä. Päivät matelee, vaikka pesis samoja juttuja monta kertaa...

Muutamassa vuorossa ei kyllä saa käsitystä siitä, mitä yksikön vakihenkilökunta tekee, Saattaa selittää pitkästymistä, että joissakin paikoissa tuuraajille ei osoiteta kuin päivittäiset työt, ja joihinkin keikkatuuraajia ei edes oteta (kokemusta molemmista). Siivousalalla on myös raskaita duuneja, pikkiriikkisiä palkkoja ja paljon muuta korjattavaa (esim. työehtojen poljenta), joten sinänsä ymmärrän mielipiteen. Mutta 11 euroa raskaasta työstä on kyllä kurjaa.

Vierailija
67/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin moni muukin eli poliisit, palomiehet ja hoitoala nyt ainakin.

Vierailija
68/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alin kansaneläke olisi nostettava 1200euroon

Sinäkö sen maksat?

No sitähän vois kompensoida leikkaamalla niitä ylisuuria eläkkeitä. Ei kukaan tarvitse mitään kymmenien tuhansien eläkettä.

Vierailija
69/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lääkäreille. Lähihoitajien, siivoojien yms. palkkoja ei tarvitse nostaa. Tähän samaan lisään että teen myös itse yksinkertaista duunarin työtä sairaalassa ja tuntipalkka on 11 euroa, vaikka työkokemusta monta vuotta. Todella raskasta verrattuna vaikka siivoustyöhön, mutta ei tässäkään työssä juuri aivoja tarvitse. Lisäksi nostaisin esimerkiksi ensiavun tms vastaavien, haastavissa oloissa työskentelevien sairaanhoitajien palkkoja

Mä taas siivoan sairaalassa, 13,02 euroa tunnille, työ ei ole raskasta ja aivojakin saa käyttää. Vaihda ihmeessä hommia, tuo kuulostaa ikävältä.

Tiedän. Siksi mä hämmästelenkin, että miksi moni pitää siivoojien palkkoja pieninä ja siivoustyötä rankkana, kun ei se aina ole. Olen tehnyt muutaman vuoron sairaalassa, ilman koulutusta eikä siinä kyllä paljon älyllä tarvinnut loistaa, vaikka oli eritteitä, eristyspotilas jne. Nämä sairaalan siivoojat valittaa kiireestä, mutta mulla ei yksinkertaisesti aika kulu siellä. Päivät matelee, vaikka pesis samoja juttuja monta kertaa...

Muutamassa vuorossa ei kyllä saa käsitystä siitä, mitä yksikön vakihenkilökunta tekee, Saattaa selittää pitkästymistä, että joissakin paikoissa tuuraajille ei osoiteta kuin päivittäiset työt, ja joihinkin keikkatuuraajia ei edes oteta (kokemusta molemmista). Siivousalalla on myös raskaita duuneja, pikkiriikkisiä palkkoja ja paljon muuta korjattavaa (esim. työehtojen poljenta), joten sinänsä ymmärrän mielipiteen. Mutta 11 euroa raskaasta työstä on kyllä kurjaa.

Kyllä siitä jonkun kuvan saa. Tuolloin tehtiin myös ylimääräistä töitä, siivosin myös hoitovälinekaapin, vessojen seinät jne. Yritin koko ajan keksiä jotain, mutta ihan älyttömän tylsää. Vakkarit saattoi istua tunnin kahvilla ja valittaa samaan aikaan kun on niin älyttömän kiire. Meillä on käynyt tuuraamassa myös sairaalahuollon puolelta porukkaa, mutta yksikään ei ole tullut uudestaan, koska työtahti on niin järjetön 😂 Varmasti sopii monelle, mutta tiukkaan työtahtiin tottuneelle tuskaa. Mutta en valita, huomattavasti mieluummin otan nopeasti kuluvat päivät 😊

Vierailija
70/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis ymmärrän kyllä, että sijaisille pyritään antamaan vaan pakolliset. Meillä menee koko päivä sekaisin jos sattuu yksikin hidas työntekijä ja se tarkoittaa, että kaikki jää ylitöihin.

Vierailija
71/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita: koulujen yms. keittäjät, sosiaalityöntekijät (että joku tekisi sitä työtä!), lastentarhanopettajat ja alakoulun opettajat....  Opettajille soisin kaikille, ettei heitä laitettaisi kesäksi pois töistä, siten palkka on ihan hyvä, mutta valitettavasti kunnat katkaisee työsuhteen usein 1.6. alkaen.... 

Opettajien ammattiliitto OAJ ja sen päättävissä elimissä olevat vanhemmat virkalehtorit ovat itse syyllisiä tuohon.

Vierailija
72/73 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso sika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alin kansaneläke olisi nostettava 1200euroon

Sinäkö sen maksat?

No sitähän vois kompensoida leikkaamalla niitä ylisuuria eläkkeitä. Ei kukaan tarvitse mitään kymmenien tuhansien eläkettä.

Ne rahat on pois osakkeenomistajilta eikä veronmaksajilta. Sen sijaan niistä suurista eläkkeistä maksetaan suuret verot palautuvat valtiolle yhteiseksi hyväksi.

Vierailija
73/73 |
15.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajien ammattiliitto OAJ ja sen päättävissä elimissä olevat vanhemmat virkalehtorit ovat itse syyllisiä tuohon.

Kerrotko tarkemmin, miten OAJ ja vanhemmat virkalehtorit ovat tuosta vastuussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme