Mille ammattiryhmälle soisit kunnon palkankorotukset?
Itse haluaisin hoitajien ja siistijöiden saavan paremman palkan. Siinä on kaksi alaa mitä en itse pystyisi tekemään ja arvostan suuresti heitä jotka sitä tekevät.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin hoitajien ja siistijöiden saavan paremman palkan. Siinä on kaksi alaa mitä en itse pystyisi tekemään ja arvostan suuresti heitä jotka sitä tekevät.
Oletko kehitysvammainen? Et pystyisi tekemään varmaan oikein muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokeneillle tekijöille.
Munkiin mutsi on teehnyyt tööitä joku about 50 vuootta.
Alin kansaneläke olisi nostettava 1200euroon
Vierailija kirjoitti:
Alin kansaneläke olisi nostettava 1200euroon
Sinäkö sen maksat?
Palkanlaskijoille antaisin palkankorotuksen.
Heillä on naurettavan pienet palkat, mutta joutuvat näkemään ja laskemaan muiden usein suuriakin palkkoja. Mahtaa olla kivaa laittaa semmoisia kuuden tonnin nettopalkkoja johtoportaalle maksuun, kun saa itse tassuun 1300 kuussa.
Itse muistan aikoinani palkanlaskijana, kun olin ko. firman oma laskija, eli palkanlaskenta ei ollut ulkoistettu. Johtoryhmä ja aluepäälliköt (kaikki miehiä tietysti) sai kovat joulubonukset. Meille muille ei mitään. Turha sanoakaan, että vuodenvaihde on niin palkanlaskijoille kuin kirjanpitäjillekin kiireisintä aikaa. Välipäivät on aina oltava töissä, ei voi koskaan lomailla niinkuin bonareiden saajat. Siksi olisi voinut meillekin pienen joulubonuksen maksaa.
Nykyään tienaan 5000 euroa kuussa peruspalkkaa ja muut korvaukset päälle. Ei oikein tahdo riittää tämäkään palkka. En ymmärrä, miten olen koskaan jollain reilun parin tonnin bruttopalkalla pärjännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastentarhanopettajille. Yliopistokoulutus, haastavat työolot, valtava vastuu, mutta palkka aivan pohjanoteeraus.
Kuka helve**i käy yliopiston jotta pääsee telmimään lasten kanssa?
Selvästi ei kovin moni.
Vierailija kirjoitti:
Vartijoille.
Tikkurilassa se puukotettukin sai hurjan kympin tunnissa. Kaupan kassan palkka on parempi.
Minä ennen kannatin sairaanhoitajille palkankorotusta mutta en enään. Olin somaattisisen puolen osastolla 3 vuorokautta ja pakko oli lähteä pois kesken hoidon koska niin sadistisia sairaanhoitajia siellä oli. Yöllä hakkasivat huoneen ovea ja juoksivat pitkin käytäviä. Sitten kun meni sanomaan " Olkaa kilttejä ja olkaa hiljaa! " vastaus " HÄH EI ME OLLA MITÄÄN TEHTY! ". Menet huoneeseen heti alkaa sama show.
Ihan yliopistollisessa sairaalassa tämä show.
Siivoojille, hoitajille, opettajille ainakin.
Omaishoitajat.
Onko oikein että yhteiskunta käyttää röyhkeästi hyväkseen omaishoitajia maksamalla 0.75-1.0€/ tunti raskaasta sitovasta työstä heille.
LTO, todellakin. Lastenhoitajille (alempi koulutus) myös.
Vierailija kirjoitti:
Omaishoitajat.
Onko oikein että yhteiskunta käyttää röyhkeästi hyväkseen omaishoitajia maksamalla 0.75-1.0€/ tunti raskaasta sitovasta työstä heille.
Nyt löytyi ensimmäinen homma, johon minäkin voisin veroeurojani antaa. Sitä paitsi siinä säästää yhteiskunnan varoja verrattuna laitospaikkaan.
Johtajille. Niitä on vähemmän ja veroprogressionsa on korkeampi joten menisi vähemmän rahaa haaskioon.
Vierailija kirjoitti:
Kelan asiakaspalvelussa työskenteleville.
Kelassa työskenteleville moraalittomille p*skapäille reilu palkanalennus.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanoisin minäkin.
Sairaanhoitajien keskipalkka on suomalaisten keskipalkkaa vastaava.
Lopettakaa jo tämä älytön propagandanne hoitajien pienistä palkoista.
up