Mille ammattiryhmälle soisit kunnon palkankorotukset?
Itse haluaisin hoitajien ja siistijöiden saavan paremman palkan. Siinä on kaksi alaa mitä en itse pystyisi tekemään ja arvostan suuresti heitä jotka sitä tekevät.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijöille toivoisin parempaa koulutusta, jäsentynyttä työnohjausta, ja myös lisää palkkaa. Sekä niin tiukat pääsykokeet että kaiken maailman tahvot ei pääsisi alalle.
On kuule jo aika tiukat pääsykokeet ja pieni sisäänpääsyprosentti.
Kansanedustajille tuntuva korotus, tekevät hyvää työtä. Heille pitäisi myös antaa parempilaatuisia torkkupeittoja (silkkiä).
Ainakin lääkäreille. Lähihoitajien, siivoojien yms. palkkoja ei tarvitse nostaa. Tähän samaan lisään että teen myös itse yksinkertaista duunarin työtä sairaalassa ja tuntipalkka on 11 euroa, vaikka työkokemusta monta vuotta. Todella raskasta verrattuna vaikka siivoustyöhön, mutta ei tässäkään työssä juuri aivoja tarvitse. Lisäksi nostaisin esimerkiksi ensiavun tms vastaavien, haastavissa oloissa työskentelevien sairaanhoitajien palkkoja
Ensihoitajat, ambulanssikuskit ja poliisit.
Kaikille noille ammattiryhmille --- vihdoinkin jukolavita! ---kunnon palkankorotus.
Siivojille lisää liksaa paska homma.
Ravintola- ja keittiötyöntekijöille sekä siivojille. Rankkaa ja kiireistä työtä ja olematon palkka tällä hetkellä.
Vihreille kansanedustajille. Koska meillä on unelma.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lääkäreille. Lähihoitajien, siivoojien yms. palkkoja ei tarvitse nostaa. Tähän samaan lisään että teen myös itse yksinkertaista duunarin työtä sairaalassa ja tuntipalkka on 11 euroa, vaikka työkokemusta monta vuotta. Todella raskasta verrattuna vaikka siivoustyöhön, mutta ei tässäkään työssä juuri aivoja tarvitse. Lisäksi nostaisin esimerkiksi ensiavun tms vastaavien, haastavissa oloissa työskentelevien sairaanhoitajien palkkoja
Mä taas siivoan sairaalassa, 13,02 euroa tunnille, työ ei ole raskasta ja aivojakin saa käyttää. Vaihda ihmeessä hommia, tuo kuulostaa ikävältä.
Vierailija kirjoitti:
Ravintola- ja keittiötyöntekijöille sekä siivojille. Rankkaa ja kiireistä työtä ja olematon palkka tällä hetkellä.
Kiitos! Hämmästelen usein että miksi moni haluaa nostaa siivoojien palkkoja, mutta keittiöhenkilökuntaa harvoin kukaan mainitsee.
Kätilöt, terveydenhoitajat ja ensihoitajat (AMK) koska pitkä koulutus.
Työttömille kunnon palkankorotukset.
Sairaanhoitajat. Ihan oikeasti. Ennen ajattelin että "joopa joo", mutta nyt itsellä taustalla valtavat leikkaukset, hoidot ja sairaalajaksot. Ilman heitä en edes olisi tässä kirjoittamassa. Olen kiitollinen. Olin pitkän aikaa täysin heidän varassaan.
Kätilöt todellakin. Ja lastenhoitajat.
Vientiteollisuudessa työskenteleville ammattilaisille. Kiitos kun pidätte Suomen pystyssä ja rahoitatte kaikkien muiden elämän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas siivoan sairaalassa, 13,02 euroa tunnille, työ ei ole raskasta ja aivojakin saa käyttää. Vaihda ihmeessä hommia, tuo kuulostaa ikävältä.
Tiedän. Siksi mä hämmästelenkin, että miksi moni pitää siivoojien palkkoja pieninä ja siivoustyötä rankkana, kun ei se aina ole. Olen tehnyt muutaman vuoron sairaalassa, ilman koulutusta eikä siinä kyllä paljon älyllä tarvinnut loistaa, vaikka oli eritteitä, eristyspotilas jne. Nämä sairaalan siivoojat valittaa kiireestä, mutta mulla ei yksinkertaisesti aika kulu siellä. Päivät matelee, vaikka pesis samoja juttuja monta kertaa...
Siistijöille. Ihania ovat, kun jaksavat raskasta, aliarvostettua ja surkeasti palkattua työtä. Meidän firman siistijä on vieläpä aivan uskomattoman kiva tyyppi, joka jaksaa aina piristää muitakin omien ei-niin-kivojen hommiensa ohella.
Varastotyössä olevien soisin kaikkien saavan fyysisesti raskaasta työstä edes sen logistiikka-alan tessin mukaisen palkan (ja mieluummin kyllä enemmän), mutta kun iso osa varastotyöstä vuokrafirmojen kautta tehtynä menee muistaakseni onko se nyt kaupan alan tessin mukaan. Kuitenkin se rapia kymppi tunnilta hommasta, jossa saa äkkiä rikottua itsensä fyysisesti aika pahaankin kuntoon.
Kotihoidon työntekijöille haluaisin edes inhimillisemmät työajat, hekin pienellä palkalla joutuvat juoksemaan häthätää asiakkaalta asiakkaalle ilman mahdollisuutta edes kunnolliseen lounastaukoon päivän aikana.
Koko hoitoala, siivoojat, kasvatusala, sosiaaliala. Tosi tärkeitä aloja.
siivoojille.jamaanviljelijöille,varsinkin kotieläintilallisille soisin reilusti lisää vaikka heitä ei voi palkansaajiksi laskea joten ei voi palkankorotuksesta puhua.sekä takuueläkkeellä oleville.