Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin tulokset

Vierailija
13.12.2018 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5dfa7116-fe7f-429a-9348-442f26e4e…

Yllättääkö vielä jonkun?! Suurin osa "aktivoituneistakin" varmasti karenssilla uhattuina höpökursseilla, ilmaistöissä, urapalveluissa jne.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykene työhön niinkuin odotetaan. Aktiivimallin varjolla käytännössä pakotettiin töihin. Lopputulos: yhessä työpaikassa koin leikkaushoitoa vaatineen työtapaturman 2 viikon työskentelyn jälkeen. Toisesta työstä sain fudut koska jokainen näki etten voi hyvin. Päästäkää sinne sairauslomalle/kuntoutukseen/työkyvyttömyyseläkkeelle jo minne olen kuulunut jo vuosikymmenen ajan!

Vierailija
22/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin se aktivoi etsimään töitä. Olin ollut 11 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä ja kahden päivän aktiivisen työnhaun jälkeen olin ensimmäisessä haastattelussa. Viikkoa myöhemmin aloitin siinä talossa työt, luonnollisesti vakituisena ja kokopäiväisenä työntekijänä.

Katsoppa peukutuksia!

Nämä elämäntapatyöttömät palstalla on pöyristyneitä asiasta!

Itsekin yritin vuosia jeesata paria kaveria jotka vaan valittaa, eikä mitään duunia halua tehdä. Valtion vaan pitäis elättää....koska vassuja. Ja raha tulee seinästä.

Itse tein tutkinnon työttömyyskorvausajalla, sain duunia lennosta ja nyt oon 4 vuotta töissä ja jatkuu. Duunia sais tehdä niin paljon kuin vaan jaksais, mutta onneks oon pienellä rahalla toimeentuleva, niin ei tarvitse tehdä niin, ettei vapaata olis ollenkaan.... eli en tee aina edes täyttä viikkoa...ja se sopii molemmille hyvin.

Niin ja nää elämäntapatyöttömät suuttui, kun sain töitä :)

Ei siis olla enää kavereita....

Voi kun ikävää...not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tilastoissa työllistynyt lyhen työvoimapoliittisen kurssin ansiosta. Faktat: olin  käynyt jo haastattelussakin ennen kurssin alkamista, lisäksi kurssi jäi kesken työllistymisen vuoksi. Eikä kurssin ja ko. työpaikan alalla ole mitään yhteyttä keskenään, alakin ihan eri. Mutta silti, kun olen työllistynyt kurssin aikana, tilastossa sen saa näyttämään siltä, että olisin työllistynyt sen vuoksi. Kurssi ei vaikuttanut asiaan mitenkään ja jos olisi vaikuttanut, sen vaikutus olisi ollut negatiivinen, koska sen vuoksi aloittaminen vähän siirtyi: piti hoitaa asioita kuntoon työkkärin kanssa, etten menetä päivärahoja kurssilla vietetystä ajasta. 

Vierailija
24/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt aktiivimalli iski minuunkin. Minulla on sairauslomaa kirjoitettu kesäkuun loppuun mutta kuntoutustuki(määräaikainen eläke) ei mennyt läpi sillä uusi lääkärini ei suostunut kirjoittamaan kunnollista lausuntoa. Olen ollut pitkään kuntoutustuella eli sairauslomalla ja nyt minulla ensi vuoden alusta alkaa ammatillinen kuntoutus ja luultavasti uuden ammatin opiskelu. En siis voi ottaa työpaikkaa tässä vaiheessa. Silti joudun aktiivimallin uhriksi. Joudun myös hakemaan työpaikkoja ja käymään rekrytoinneissa, mistä seuraa noloja tilanteita: "haen tätä paikka mutta en voi aloittaa kuin vasta vuoden päästä sitten kun olen opiskellut uuden ammatin".

Minulla on tuloina peruspäiväraha ja asumistuki, yhteensä 900 euroa. Vuokra on 666 euroa. Lopuilla minun pitää ostaa ruoat ja lääkkeet ja maksaa laskut. Lääkkeisiin ei ole ollut kuukausiin varaa ja yksi lääketieteellinen toimenpide sairaalassa pitää perua sillä ei vaan kertakaikkiaan ole varaa. Toimeentulotukea en saa sillä minulla on toinen vanhempi kuollut jo kun olin lapsi ja näin ollen olen kuolinpesän osakas. Kuolinpesä käsittää yhden asunnon jossa isäni leskenoikeudella asuu enkä voi siis vaikuttaa siihen että asunto myytäisiin. Tuntuu että minua rankaistaan kohtuuttomasti siitä että toinen vanhempani on kuollut ja että itse olen sairas. Onneksi sentään saan asumistukea nykyisin, aikaisemmin en saanut sitäkään sillä perusteella että on tuo kuolinpesä.

Onneksi rahatilanteeni paranee jos pääsen ammatilliseen kuntoutukseen(vaikka en olekaan omasta mielestä 100 % työkykyinen niin pakkohan siihen on lähteä mukaan).

Juolahtiko mieleen että perinnöstä voi aina kieltäytyä...

Ei tainnut tulla.

Se valittaminen kun on kivempaa.

Eikö?

Vierailija
25/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli on parantanut selvästi työllisyyttä ja luonut uusia työpaikkoja!!!!!!!!!!

Eli lopettakaa jo lopultakin se aktiivimallin parjaaminen ja menkää vaikka töihin, jos teillä ei töitä vielä ole!! Se, että työttömät työllistyvät, vaikka sitten edes silpputöihin, on voitto sekä työttömälle itselleen että yhteiskunnalle!! Kaikkein vahingollisinta on, että työtön jäisi vain kotiin makaamaan, koska sellaisessa syrjäytyy hyvin nopeasti!!

Käsittämätöntä vinkumista aktiivimallista aikuisilta ihmisiltä!!

Olen ollut töissä kauan ja haluaisin syrjäytyä, koska en jaksa enää tätä oravanpyörää. Tympii ihmiset ja kaikki. Vaan ei anneta syrjäytyä ja olla rauhassa?

Kenelläkään ei varmaan ole mitään syrjäytymistäsi vastaan kunhan teet sen omalla kustannuksellasi.

Sellaiset jotka eivät aktivoidu ja syrjintyy tahallaan kustantaakseen kulut marijuanalla ovat ìhmìšřòskìa ja niitä riittää aina. Johonkin pieneen aktiivisuuteen ei koska demokratia päättäjät ovat ihmiskunnan pahuuden vesissä mitä tämä lainehteleva marijuana aalto huume on.

Vierailija
26/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin se aktivoi etsimään töitä. Olin ollut 11 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä ja kahden päivän aktiivisen työnhaun jälkeen olin ensimmäisessä haastattelussa. Viikkoa myöhemmin aloitin siinä talossa työt, luonnollisesti vakituisena ja kokopäiväisenä työntekijänä.

Katsoppa peukutuksia!

Nämä elämäntapatyöttömät palstalla on pöyristyneitä asiasta!

Itsekin yritin vuosia jeesata paria kaveria jotka vaan valittaa, eikä mitään duunia halua tehdä. Valtion vaan pitäis elättää....koska vassuja. Ja raha tulee seinästä.

Itse tein tutkinnon työttömyyskorvausajalla, sain duunia lennosta ja nyt oon 4 vuotta töissä ja jatkuu. Duunia sais tehdä niin paljon kuin vaan jaksais, mutta onneks oon pienellä rahalla toimeentuleva, niin ei tarvitse tehdä niin, ettei vapaata olis ollenkaan.... eli en tee aina edes täyttä viikkoa...ja se sopii molemmille hyvin.

Niin ja nää elämäntapatyöttömät suuttui, kun sain töitä :)

Ei siis olla enää kavereita....

Voi kun ikävää...not.

Miksi päättelet, että työttömät alapeukuttavat? Monella työllistyneellä on kummallinen tapa nostaa itsensä muiden työttömien yläpuolelle.  Tiedän itseni lisäksi kymmeniä työttömiä jo yhdeltä paikkakunnalta, missä ihmiset ovat työllistyneet ilman mitään pakkoaktivointeja, omasta halustaan. Olen aina ollut aktiivinen, mutta moni aktiivisuudestani ei olisi tuohon aktiivimalliin kelvannut, kuten vapaaehtoistyöt ilman palkkaa ja opiskelu. Aktiivimallin suurin ongelma on valikoivuus, hyvävelikurssit kelpaa, mutta oikeasti työllistävä aktiivisuus ei. Sitä paitsi alapeukut johtuu siitä, ettei kukaan tuota usko. Ihan oikeasti on työtä haluavia työttömiä, jotka eivät ole olleet 11 vuotta työttömänä ja hakevat koko ajan töitä. Miksi tuollainen menisi näiden edelle? En minä ainakaan ottaisi piiskaa tarvitsevia, eivät he töissäkään oma-alotteisia ole. Entisen työttömän kokemuksella kirjoitan tämän. 

Vierailija
27/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää mennä A-studioon kertomaan tarinasi.

Myös Suomen Uutiset ja MTV3n keskusteluohjelmat olisivat varmasti kiinnostuneita jakamaan aktiivimallin ylivertaisuutta tukevaa tarinaasi.

Ja hei, muistakaa äänestää kokoomusta, keskustapuoluetta tai perussuomalaisia myös ensi vaaleissa, eiks vaan?

Vierailija
28/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän aivoriihen kaksi timanttia. Aktiivimalli ja kiky. Meillä kiky tunnit vähennetään palkasta kun kukaan ei niitä suostu tekemään. Vaikutus on että ostellaan sitten vähemmän krääsää talvi alesta.

Vierailija
29/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin leikkurilla saatiin leikattua työttömiltä lisää rahaa yritystukiin jaettavaksi osinkoina osakkeenomistajille. Kannattaa omistaa valtion tukemien yritysten osakkeita.

Vierailija
30/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karuja lukuja, mutta eivät varmasti tulleet yllätyksenä ainakaan päättäjille.

Päättäjät haluavat siirtää vastuun työttömille, jotta voisivat näppärästi luistas omista vastuustaan.

Näin he pyrkivät kiertämään myös ihmisoikeuksia. Ihmisoikeujulistuksen mukaan jokaisella on oikeus työpaikkaan ja jokaisella on oikeus samaan palkkaan samasta työstä sekä turvaan työttömyyttä vastaan. Lisäksi jokaisella on oikeus saada sosiaaliturvaa.

Myös kaikenlainen orjuuttaminen ja orjatyö on kielletty.

Suomessa työttömiä pakotetaan palkattomaan työhön rangaistuksen uhalla. Rangaistus vastaa käytännössä sakkorangaistusta, sillä se leikkaa ihmisten käytettävissä olevaa rahamäärää. Tällä hetkellä tuista vähennetään tietty summa. Lopputulos olisi sama jos työttömän tukia ei leikattaisi vaan hänelle määrättäisiin kuukausittain toistuva sakkomaksu siitä että hänen ihmisoikeutensa eivät toteudu.

Kaikkihan me tiedämme, että aktiivimallin tarkoitus on leikata työttömyydestä aiheutuvia kuluja. Siksi aktiivimalli on laadittu sellaiseksi, että sen vaatimuksista on lähes mahdotonta toteuttaa.

Vierailija
31/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt aktiivimalli iski minuunkin. Minulla on sairauslomaa kirjoitettu kesäkuun loppuun mutta kuntoutustuki(määräaikainen eläke) ei mennyt läpi sillä uusi lääkärini ei suostunut kirjoittamaan kunnollista lausuntoa. Olen ollut pitkään kuntoutustuella eli sairauslomalla ja nyt minulla ensi vuoden alusta alkaa ammatillinen kuntoutus ja luultavasti uuden ammatin opiskelu. En siis voi ottaa työpaikkaa tässä vaiheessa. Silti joudun aktiivimallin uhriksi. Joudun myös hakemaan työpaikkoja ja käymään rekrytoinneissa, mistä seuraa noloja tilanteita: "haen tätä paikka mutta en voi aloittaa kuin vasta vuoden päästä sitten kun olen opiskellut uuden ammatin".

Minulla on tuloina peruspäiväraha ja asumistuki, yhteensä 900 euroa. Vuokra on 666 euroa. Lopuilla minun pitää ostaa ruoat ja lääkkeet ja maksaa laskut. Lääkkeisiin ei ole ollut kuukausiin varaa ja yksi lääketieteellinen toimenpide sairaalassa pitää perua sillä ei vaan kertakaikkiaan ole varaa. Toimeentulotukea en saa sillä minulla on toinen vanhempi kuollut jo kun olin lapsi ja näin ollen olen kuolinpesän osakas. Kuolinpesä käsittää yhden asunnon jossa isäni leskenoikeudella asuu enkä voi siis vaikuttaa siihen että asunto myytäisiin. Tuntuu että minua rankaistaan kohtuuttomasti siitä että toinen vanhempani on kuollut ja että itse olen sairas. Onneksi sentään saan asumistukea nykyisin, aikaisemmin en saanut sitäkään sillä perusteella että on tuo kuolinpesä.

Onneksi rahatilanteeni paranee jos pääsen ammatilliseen kuntoutukseen(vaikka en olekaan omasta mielestä 100 % työkykyinen niin pakkohan siihen on lähteä mukaan).

Ei tainnut tulla.

Eikö?

Ei voi vaikuttaa, kenen hyväksi perintö menee. Jos on alaikäisiä lapsia, tilanne ei oikeastaan muutu mitenkään. Nimimerkillä kokemusta on. Lisäksi tuo on seikka, jota ei usein tiedetä etukäteen ja kieltäytyminen pitäisi tehdä ennen perunkirjoitusta, Monelle tulee yllätyksenä, miten iso vaikutus on omaisuudella, johon ei voi kajota. Siinä perinnössä on kuitenkin voinut olla rahaakin, jota taas toisaalta tarvitsee. Ei mullekaan kukaan kertonut, että joudun maksamaan talosta, josta en mitään tule saamaan, jättimäiset perintöverot, enkä itse tiennyt etukäteen, koska olin nuori ja kokematon äitini kuollessa.  Kieltäytyminen olisi taas lisännyt perintöveroja muille läheisilleni. 

Vierailija
32/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratian rahoittajat ovat olleet mukana ihmissalakuljetuksessa.

Vierailija
33/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demokratian rahoittajat ovat olleet mukana ihmissalakuljetuksessa.

Suomessa.

Vierailija
34/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut tulla.

Eikö?

Haa, palstakiusaaja iski :)

Miten siitä kieltäydytään? Osa siitä on jaettu jo 2000-luvun alussa ja enää on jäljellä jakamatta tämä asunto. Miten kieltäydyn tästä puolikkaasta asunnosta ja miten käy tulevalle puolikkaalle jonka perin sitten kun isäni kuolee.

No joo, en ehkä kieltäydy perimästä asuntoa, siinä on vastike niin paljon edullisempi kuin nykyisessä. Ei tarvitse sitten asumistukeakaan ainakaan niin paljon yhteiskunnalta hakea. Tulevaisuudessa on sitten helpompaa, kituutetaan nyt.

En valita, totean tosiasiat. Elämä on joskus epäreilua itsekullekin, minulle tässä muodossa. Aika monet ihmiset saavat pitää vanhempansa lähellään myöhäiseen ikään asti, saavat heiltä monenlaista apua ja tukea ja vielä perivätkin. Sinusta minulla ei ole oikeutta mihinkään näistä? Ok.

Vierailija
35/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tässä on syytä epäillä?

Aktiivimallin toimeeksipanijan ja sen keksijän vai muutto aaltoa rakentavaa solua joka on piiloutunut eri organisaatioihin?

Aktiivimalli keksittiin yhdysvalloissa.

Vierailija
36/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilän aivoriihen kaksi timanttia. Aktiivimalli ja kiky. Meillä kiky tunnit vähennetään palkasta kun kukaan ei niitä suostu tekemään. Vaikutus on että ostellaan sitten vähemmän krääsää talvi alesta.

Meillä kiky-tunnit toteutettiin aluksi henkilöstön liikuntatapahtumina. Järjestettiin erilaisia hauskoja liikuntateemaisia iltapäiviä. Ne on kuitenkin unohdettu, eikä kenenkään palkasta vähennetä yhtään mitään.

Työajan lisäämistä muutamilla minuuteilla olisi käytännössä vaikea toteuttaa, sillä työajan seuranta perustuu työntekijän omaan ilmoitukseen, eikä seurantaa tehdä minuutintarkasti.

Päivittäistä työaikaa seurataan puolen tunnin tarkkuudella. Jos toteutunut työaika on 7h20min niin se merkintään 7,5h mikä käytännössä tarkoittaa työajanseurantaohjelmassa 7h30min.

Vierailija
37/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallin toimeeksipanijan ja sen keksijän vai muutto aaltoa rakentavaa solua joka on piiloutunut eri organisaatioihin?

Ja minä toin julki aktiivimallin AV:lla.

Hyvä että se toteutui mutta viellä me ei olla toteudettu haluttua saavutusta demokratian takia ja sen ydin solu on iso osallinen tässä.

Vierailija
38/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratian ydinsollusta voidaan puhua koska se on ollut osallinen esim. Turun pùúķåtůksessa joka oli ťéřřořìsmìä.

Vierailija
39/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt putin-trolli vähän tarkkuutta siihen kielioppiin.

Eihän tuosta tajua yhtään mitään.

Vierailija
40/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt putin-trolli vähän tarkkuutta siihen kielioppiin.

Eihän tuosta tajua yhtään mitään.

Mitä te edustatte kuin suojelette niin paljon vallallanne? Júútaĺaìn3n simpanssi ei osaa vastata mitään koska ne eivät ole mitään. Toki haluaisin vastauksen. Lisää sananvapautta myös. Ja myöntymistä ja julistusta teidän omasta suustanne mitä iďìòòťťeja olette olleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi