Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin tulokset

Vierailija
13.12.2018 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5dfa7116-fe7f-429a-9348-442f26e4e…

Yllättääkö vielä jonkun?! Suurin osa "aktivoituneistakin" varmasti karenssilla uhattuina höpökursseilla, ilmaistöissä, urapalveluissa jne.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä Aktiivihiili vie keväällä Sätky-Sipin & porvarinarujen vetelijät opposition puolelle.

Vierailija
2/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa aktiivimalliversiossa varmaan hakataan jo kepillä fyysisesti, ellei ole tarpeeksi aktiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli on parantanut selvästi työllisyyttä ja luonut uusia työpaikkoja!!!!!!!!!!

Eli lopettakaa jo lopultakin se aktiivimallin parjaaminen ja menkää vaikka töihin, jos teillä ei töitä vielä ole!! Se, että työttömät työllistyvät, vaikka sitten edes silpputöihin, on voitto sekä työttömälle itselleen että yhteiskunnalle!! Kaikkein vahingollisinta on, että työtön jäisi vain kotiin makaamaan, koska sellaisessa syrjäytyy hyvin nopeasti!!

Käsittämätöntä vinkumista aktiivimallista aikuisilta ihmisiltä!!

Vierailija
4/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli on parantanut selvästi työllisyyttä ja luonut uusia työpaikkoja!!!!!!!!!!

Eli lopettakaa jo lopultakin se aktiivimallin parjaaminen ja menkää vaikka töihin, jos teillä ei töitä vielä ole!! Se, että työttömät työllistyvät, vaikka sitten edes silpputöihin, on voitto sekä työttömälle itselleen että yhteiskunnalle!! Kaikkein vahingollisinta on, että työtön jäisi vain kotiin makaamaan, koska sellaisessa syrjäytyy hyvin nopeasti!!

Olen ollut töissä kauan ja haluaisin syrjäytyä, koska en jaksa enää tätä oravanpyörää. Tympii ihmiset ja kaikki. Vaan ei anneta syrjäytyä ja olla rauhassa?

Vierailija
5/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa aktiivimalliversiossa varmaan hakataan jo kepillä fyysisesti, ellei ole tarpeeksi aktiivinen.

Varsinkin jos tulee seuraavaan hallitukseen joku toinen puolue kuin keskusta Sipilän johdolla.

Vierailija
6/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on aktiivimallia, kun äänestetään hännille nekin suunnittelijat.

Vierailija
7/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin se aktivoi etsimään töitä. Olin ollut 11 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä ja kahden päivän aktiivisen työnhaun jälkeen olin ensimmäisessä haastattelussa. Viikkoa myöhemmin aloitin siinä talossa työt, luonnollisesti vakituisena ja kokopäiväisenä työntekijänä.

Vierailija
8/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ainakin se aktivoi etsimään töitä. Olin ollut 11 vuotta yhtäjaksoisesti työttömänä ja kahden päivän aktiivisen työnhaun jälkeen olin ensimmäisessä haastattelussa. Viikkoa myöhemmin aloitin siinä talossa työt, luonnollisesti vakituisena ja kokopäiväisenä työntekijänä.

Sinun pitää mennä A-studioon kertomaan tarinasi.

Vierailija
9/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehheh.

Vierailija
10/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut se saa nukkuvasta aktiiviseksi äänestäjäksi.

Vierailija
11/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasipa se 63 euroa työttömyyskorvauksesta, mutta sain sen takaisin muuta teitä...

Vierailija
12/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13% vetelehtijöistä kuitenin aktivoitui. 

Vierailija
13/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olit vaan 11 vuotta pelkästään laiska, koska et viitsinyt hiukan hakea töitä jos se noin helposti kuitenkin lopulta onnistui?

Vierailija
14/56 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin tavoite oli leikkaaminen eikä mikään muu. Tuo artikkeli valehtelee.

Vierailija
15/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän olisi voinut kertoa ilman tutkimuksiakin.

Vierailija
16/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän olisi voinut kertoa ilman tutkimuksiakin.

Suomalaiset/eurooppalaiset tutkimukset tukevat vain demokratiaa jossa kansa edustaa jotain sellaista mikä ollaan varastettu. Aktiivimalli tuli koska metallini varastettii.

Vierailija
17/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Case closed kirjoitti:

Mutta johtuuko se vain aktiivimallista vai olisiko tuo 13% "ollut aktiivinen" ihan muutenkin. Työkkärin kutituskursseille ja värianalyyseihin kuitenkin vuosittain "pakotetaan" työttömiä jo ihan muutenkin tuntuvanlainen määrä. Poikkeaako tuo "työllistyminen" jokseenkin hurjasti edellisvuosien lukuun?

En jaksanut lukea artikkelia. Shaibaa se kuitenkin on.

Vierailija
18/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Case closed kirjoitti:

Mutta johtuuko se vain aktiivimallista vai olisiko tuo 13% "ollut aktiivinen" ihan muutenkin. Työkkärin kutituskursseille ja värianalyyseihin kuitenkin vuosittain "pakotetaan" työttömiä jo ihan muutenkin tuntuvanlainen määrä. Poikkeaako tuo "työllistyminen" jokseenkin hurjasti edellisvuosien lukuun?

En jaksanut lukea artikkelia. Shaibaa se kuitenkin on.

Aktiivimalli on hyvä.

Vierailija
19/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä kauan ja haluaisin syrjäytyä, koska en jaksa enää tätä oravanpyörää. Tympii ihmiset ja kaikki. Vaan ei anneta syrjäytyä ja olla rauhassa?

Kenelläkään ei varmaan ole mitään syrjäytymistäsi vastaan kunhan teet sen omalla kustannuksellasi.

Vierailija
20/56 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aktiivimalli iski minuunkin. Minulla on sairauslomaa kirjoitettu kesäkuun loppuun mutta kuntoutustuki(määräaikainen eläke) ei mennyt läpi sillä uusi lääkärini ei suostunut kirjoittamaan kunnollista lausuntoa. Olen ollut pitkään kuntoutustuella eli sairauslomalla ja nyt minulla ensi vuoden alusta alkaa ammatillinen kuntoutus ja luultavasti uuden ammatin opiskelu. En siis voi ottaa työpaikkaa tässä vaiheessa. Silti joudun aktiivimallin uhriksi. Joudun myös hakemaan työpaikkoja ja käymään rekrytoinneissa, mistä seuraa noloja tilanteita: "haen tätä paikka mutta en voi aloittaa kuin vasta vuoden päästä sitten kun olen opiskellut uuden ammatin".

Minulla on tuloina peruspäiväraha ja asumistuki, yhteensä 900 euroa. Vuokra on 666 euroa. Lopuilla minun pitää ostaa ruoat ja lääkkeet ja maksaa laskut. Lääkkeisiin ei ole ollut kuukausiin varaa ja yksi lääketieteellinen toimenpide sairaalassa pitää perua sillä ei vaan kertakaikkiaan ole varaa. Toimeentulotukea en saa sillä minulla on toinen vanhempi kuollut jo kun olin lapsi ja näin ollen olen kuolinpesän osakas. Kuolinpesä käsittää yhden asunnon jossa isäni leskenoikeudella asuu enkä voi siis vaikuttaa siihen että asunto myytäisiin. Tuntuu että minua rankaistaan kohtuuttomasti siitä että toinen vanhempani on kuollut ja että itse olen sairas. Onneksi sentään saan asumistukea nykyisin, aikaisemmin en saanut sitäkään sillä perusteella että on tuo kuolinpesä.

Onneksi rahatilanteeni paranee jos pääsen ammatilliseen kuntoutukseen(vaikka en olekaan omasta mielestä 100 % työkykyinen niin pakkohan siihen on lähteä mukaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme