On niin EPÄREILUA lukea ketjuja miehistä/naisista, jotka eivät arvosta parisuhdettaan tippaakaan (esim pt-ketju
Oikeasti. Miksi tällaisille ihmisille suodaan välittävä ja hyvä kumppani, kun toista ei kiinnosta se toinen tippaakaan, oma napa on tärkein.
Voi, jos joskus saan miehen joka välittää musta. Antaisin parisuhteelle kaikkeni, itsenäisyyttäni loukkaamatta. Se oma rakas tulisi aina ensin. Kunnioittaisin ja välittäisin, kertoisin joka päivä rakkaudestani, kehuisin, olematta kuitenkaan iilimato.
Ottaisin toisen huomioon.
On niin epäreilua, että itsekkäät egoistit saavat hyvän kumppanin, eivätkä arvosta sitä alkuunkaan. Olisivat itsekseen ylhäisen yksinäisyytensä kanssa.
Kommentit (11)
Ei sen ketjun ap vaikuttanut egoistilta. Vaan aikuiselta ihmiseltä, joka ei suostu alistettavaksi. En minä ainakaan ystävistä luopuisi puolison takia, vaikka ystävät olis "väärää" sukupuolta. Sen sijaan olisin valmis olemaan tukena elämän suruissa ja mukana iloissa.
Kaipa (lähes) kaikki lähtevät tuolla asenteella parisuhteeseen.
Sitten tulee pieniä pettymyksiä, toinen eitäytäkään odotuksia, tuntuuettei toinen niin rakastakaan kun ei osoita kuten minä haluaisin, sitten petytään lisää, tulkitaan toisen katsovan vain omaa napaa, ajatellaan että minä teen samalla tavalla... ja eron hetkellä ihmetellään, että kuinka meille näin pääsi käymään!
Vierailija kirjoitti:
Ei sen ketjun ap vaikuttanut egoistilta. Vaan aikuiselta ihmiseltä, joka ei suostu alistettavaksi. En minä ainakaan ystävistä luopuisi puolison takia, vaikka ystävät olis "väärää" sukupuolta. Sen sijaan olisin valmis olemaan tukena elämän suruissa ja mukana iloissa.
Ai sä hengaat siis eksien kanssa.
Kuulostat ihan multa AP.
Kunnes tajusin todellisuuden. Olen läheisriippuvainen. Olisin ollut valmis tekemään noin miehelle mutta mitä se auttaa? Saat itsesi tuntemaan itsesi paremmaksi mutta miestä tuskin kiinnostaa. Hän jättää raidalliset kalsarinsa lattialle, unohtaa hääpäivän tai ei ehkä koskaan edes kosi.
Silti sinä uhraat itsesi, vannot rakkautta ja pian unohdat itsesi.
Herätys AP, elämä ei ole satua. Tee noin itsellesi, mitä kuvittelit tekeväsi miehelle. Anna itsellesi rakkautta.
Menee vuosi ja pidät toista jo itsestäänselvyytenä ja kaiken negatiivisen lähteenä elämässäsi. Kaiken saavutetun arvostaminen on ihmismielelle vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan multa AP.
Kunnes tajusin todellisuuden. Olen läheisriippuvainen. Olisin ollut valmis tekemään noin miehelle mutta mitä se auttaa? Saat itsesi tuntemaan itsesi paremmaksi mutta miestä tuskin kiinnostaa. Hän jättää raidalliset kalsarinsa lattialle, unohtaa hääpäivän tai ei ehkä koskaan edes kosi.
Herätys AP, elämä ei ole satua. Tee noin itsellesi, mitä kuvittelit tekeväsi miehelle. Anna itsellesi rakkautta.
No mitä ihmettä. :D
Ei läheisriippuvaisuutta ole se, että vaalii sitä tärkeintä liittoaan, kertoo rakastamalleen ihmiselle tunteistaan. Osoittaa kunnioitusta ja välittämistä. Ja näin tekee myös se toinen osapuoli.
Rakastan kyllä itseäni aivan tarpeeksi ja terveesti, olen itsenäinen ja empaattinen nainen.
Kuulostat katkeralta. Antaminen kannattaa aina. Ei sen päämäärä olekaan se, että itse pitää saada myös takaisin, vaan se, että levität tähän maailmankaikkeuteen rakkautta ja myötätuntoa. Se on tärkeintä ja parantavaa, usko minua.
Kaikkea hyvää sinulle
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan multa AP.
Ei mun mielestä ole läheisriippuvuutta jos kunnioittaa toista ja toisen tunteita, rakastaa pyyteettömästi.
Sulla on tainnut olla huonoja kokemuksia parisuhteista. Ei kannata katkeroitua.
Ap
Miksi joku luulee, että elämä olisi reilua? Eihän se ole. Joku syntyy ilman raajoja, joku kuolee köyhyyden vuoksi tavalliseen sairauteen, jonka rikas olisi hoidattanut päivystyshommina. Miljoonat lapset näkevät nälkää ja samaan aikaan pohjoisen pallonpuoliskon rikkaat kiukuttelevat siitä, onko reilua nostaa polttoaineveroa, kun sitten ei jää ihan niin paljon rahaa viinaan ja uuteen teräväpiirtotelkkariin.
On ihan turha kitistä. Kivat löytävät kumppanin, tylsät eivät löydä. Ja kotoa kukaan ei sinua ap hae, paitsi ehkä pari hoitajaa poliisin virka-avulla, jos alat seinille kiipeillä ja joku läheisesi siitä ilmoittaa.
No mitä nyt olen sivusta seurannut, niin ei millään hyväsydämisyydellä saada miestä. Jokaisella tuntemallani kamalalla "jännänaisella" on takanaan yli kymmenen vuoden parisuhde. Kyllä vähän katkeroittaa, kun en itse näköjään ole osannut pelata tätä peliä oikein...
Kyllä on huonoja kokemuksia ja juuri tän takia:
"Läheisriippuvainen keskittää kaiken voimansa ja huomionsa toisiin ihmisiin, eikä tunnista omia tarpeitaan. Hänen minänsä on ikään kuin kadonnut. Läheisriippuvainen voi olla mitä mainioin lääkäri, sairaanhoitaja tai kriisityöntekijä, mutta tämän roolin ulkopuolella auttaja ei koe olevansa mitään. Tätä puolta hän ei tietenkään paljasta kellekään. Näin ulkopuoliset näkevät läheisriippuvaisessa vain myönteisen puolen. Ja kukapa ei arvostaisi pyyteetöntä hyväntekijää?
Ongelmana vain on, että läheisriippuvuudesta kärsivä hyväntekijä ei tunne omia tarpeitaan. Hän elää ainoastaan muiden kautta. Läheisriippuvainenn saattaa tarkastella myöhemmin elämäänsä ja tajuta sen jääneen tyystin elämättä"
No älä lue, jos lukeminen on epäreilua.