Mitä teen? Sain joulukortin, jonka välissä paljon käteistä rahaa?
Postin mukana tuli kirjekuori, jossa ruotsalainen postimerkki ja leima. Päällä minun nimeni ja osoitteeni (talon numero, ei rapun tai asunnon numeroa). Kuoresta paljastui hieno kaksiosainen joulukortti ja välissä oli viisi sileää sadan euron seteliä. Kortissa luki painettuna Seasons Greetings ja siihen oli piirretty kuulakärkikynällä lisäksi aurinko ja pari palmua ja hymiö 😀, allekirjoituksena oli vain nimikirjaimet.
Kivaahan se on kun tulee rahaa postiluukusta, mutta kun minulla ei ole Ruotsissa yhtään ystävää tai sukulaista, eikä ne nimikirjaimetkaan "soita mitään kelloja". Olen pohtinut, että jos joku on etsinyt kuoreen väärän osoitteen ja rahat eivät olekaan minulle tarkoitettu? Oma nimeni on tosi tavallinen tyyliin Sari Korhonen ja tiedän, että Helsingissä minulla on useampi täyskaima.
Mitä nyt tässä oikein tekisi? Uskaltaako rahoja käyttää? Niille olisi todella tarvetta näin joulun alla.
Kommentit (42)
Joku ystävä ruotsissa otti pikalainaa sun tiedoilla ja päätti antaa osan sullekin :D
kiitos trafi
En usko, että kukaan uskaltaa lähettää rahaa, varsinkaan noin suurta summaa vaillinaisella osoitetiedolla. Provo on.