Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Sain joulukortin, jonka välissä paljon käteistä rahaa?

Vierailija
13.12.2018 |

Postin mukana tuli kirjekuori, jossa ruotsalainen postimerkki ja leima. Päällä minun nimeni ja osoitteeni (talon numero, ei rapun tai asunnon numeroa). Kuoresta paljastui hieno kaksiosainen joulukortti ja välissä oli viisi sileää sadan euron seteliä. Kortissa luki painettuna Seasons Greetings ja siihen oli piirretty kuulakärkikynällä lisäksi aurinko ja pari palmua ja hymiö 😀, allekirjoituksena oli vain nimikirjaimet.

Kivaahan se on kun tulee rahaa postiluukusta, mutta kun minulla ei ole Ruotsissa yhtään ystävää tai sukulaista, eikä ne nimikirjaimetkaan "soita mitään kelloja". Olen pohtinut, että jos joku on etsinyt kuoreen väärän osoitteen ja rahat eivät olekaan minulle tarkoitettu? Oma nimeni on tosi tavallinen tyyliin Sari Korhonen ja tiedän, että Helsingissä minulla on useampi täyskaima.

Mitä nyt tässä oikein tekisi? Uskaltaako rahoja käyttää? Niille olisi todella tarvetta näin joulun alla.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään käytä, kun ei ne ole sinulle. Voi herranjestas.

Vierailija
2/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kyse on kaimasta, mutta en minä ainakaan tiedä, miten tuota voisi selvittää. Pitäisin itse varmaan rahat jonkun kuukauden jossain jemmassa siltä varalta, että lähettäjä hoksaa virheen kun tapaa oikean saajan, mutta sitten aikanaan käyttäisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 1 vastauksesta. Osaatko neuvoa mihin laitan rahat?

Vierailija
4/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu lähettää noin paljon rahaa kirjekuoressa, kun ei selvästikään ole edes varma vastaanottajan osoitteesta?

Vierailija
5/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää tuo seteleiden sileys. Katso valoa vasten ovatko aitoja.

Vierailija
6/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti nro 2! Sinun ohjeesi kuulostaa aika hyvältä.

Ap

Vierailija
7/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

haha, hyvä yritys. Tuskin kukaan joka vahingossa saa kuoren jossa on paljon rahaa nii huutelisi asiasta missään vauvapalstalla. Joko ottaisi poliisiin yhteyttä tai olisi vain ihan hiljaa ja käyttäisi rahat omiin tarpeisiin.

Vierailija
8/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos nro 1 vastauksesta. Osaatko neuvoa mihin laitan rahat?

Itse veisin poliisille, mutta olenkin rehellinen. En todellakaan kehtaisi edes harkita käyttäväni rahoja, joiden omistajasta en voisi olla varma (siis että ne ovat 100 % varmasti minun omiani).

Vierailija
9/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin rahat, koska jos ei ole edes lähettäjän nimeä niin ethän sinä voi selvittää kelle ne olisivat oikeasti olleet tarkoitettu.

Vierailija
10/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kysellä fasen puskaradiossa nimikaimojasi joilla on sukulaisia/tuttavia ruotsissa.

Jos joku osaa vielä kertoa oikeat nimikirjaimet, niin oikea omistaja on saattanut löytyä.

Tietenkään ei saa kertoa etsintäkuulutuksessa, että kirje sisälsi rahaa.

Meidän kaupungin puskaradiossa löytyi vuosi sitten oikea omistaja vastaavassa tapauksessa.

Vierailija
11/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie poliisille. Jos sitä kautta ei oikeaa omistajaa löydy, saat ne tietyn ajan kuluttua itsellesi.

MK-aikaan poikani löysi 1000mk, vei poliisille ja muutaman kk jälkeen sai itselleen ja osti polkupyörän.

Vierailija
12/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rahat ovat kuitenkin vaan sinulle? Käytät vaan hyvällä omalla tunnolla. Joku kaukainen sukulainen muistanut sinua joulun kunniaksi.

Vierailija
13/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-mieheltä?

Vierailija
14/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä rahat ovat kuitenkin vaan sinulle? Käytät vaan hyvällä omalla tunnolla. Joku kaukainen sukulainen muistanut sinua joulun kunniaksi.

Kuulostaa kyllä just ihan todella todennäköiseltä. Muakin joka joulu muistaa viidelläsadalla eurolla jokainen kummin kaima aina Australiaa myöten.

Vierailija
15/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pitäisin rahat itse. Siis jos mun nimellä mun postiluukusta tulee käteisenä rahaa, niin silloin se on mun eikä ole syytä olettaa ettei näin olisi.

Kirjeitse ei edes suositella lähetettävän mitään arvokasta, eikä niistä ole vastuussa kukaan muu kuin niiden lähettäjä jos katoavat.

Vierailija
16/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin pitäisin rahat itse. Siis jos mun nimellä mun postiluukusta tulee käteisenä rahaa, niin silloin se on mun eikä ole syytä olettaa ettei näin olisi.

Kirjeitse ei edes suositella lähetettävän mitään arvokasta, eikä niistä ole vastuussa kukaan muu kuin niiden lähettäjä jos katoavat.

Minäminäminä.

Vierailija
17/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku selkeästi haluaa lähettää sinulle rahaa. onko se uhka vai mahdollisuus?

itsehän sain aikoineen ex-isäni naisystävältä omalla nimelläni kotiini osoitetun kirjeen jossa nainen avasi perheemme historian kertoi minun olleen aina epätoivottu haukkuii manasi ja loukkasi niin pahasti minua ja kunniaani, että oksat pois. lisäksi isäni haukkui minut kirjeen lukemisesta! jälkeenpäin juristit olivat hieman enemmän minun puolellani ja ymmärtäväisempiä.

joten kyllä omalla nimellä kotiin tulleet kirjeet avataan ja sisältö on ainakin periaatteessa silloin vastuullaan. mitä siitä tulisi jos laskuja ei avaisi eikä maksaisi kun voi ollakin kaima kyseessä?

Vierailija
18/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä.

Sinäsinäsinä. Eikä kukaan muu

Vierailija
19/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty pidät rahat, sinullehan ne on osoitettu. Joltain salaiselta ihailijalta.

Voit pitää tallessa jonkun aikaa jos haluat mutta, itse jos minulle rahaa tulisi lahjaksi niin se olisi kyllä minun rahaani sen jälkeen käytettäväksi kuten tahdon.

Ja pakko kertoa näin rehellisyyden nimissä, että jos joku tulisi kyselemään niin luultavasti sanoisin etten tiedä rahoista mitään.

Vierailija
20/42 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Jos olisi tositarina, Postissa joku olisi pöllinyt rahat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän