YT:ssä potkut ja nyt pitäisi neuvoa seuraajia, viddu!
Viddu kun viduttaa. YT:ssä tuli kenkää, ja nyt koko ajan kysytään neuvoa kun ei tiedetä mitään ja sitten pitäisi opettaa niitä kenelle hommat siirtyy. Tekis mieli sanoa että opettele itte, ei minuakaan kukaan ole aikanaan neuvonut, itte on pitänyt ottaa aikanaan selvää.
Liika pienellä palkalla tehnyt hommia ja tehny omaan piikkiin ylitöitä. Yleisesti ottaen oon tyytyväinen että pääsee tuolta pois, mutta viduttaa että pitää alkaa neuvoa kädestä pitäen toisia tekeen samoja hommia. Pitäsköhän jäädä saikulle, en oo saikkuakaan juuri ikinä pitänyt kun pitänyt sitten tehdä etänä ainakin pakolliset.
Helpotti jo tää purkautuminen. Muilla ollut yt:den jälkeen samat?
Kommentit (52)
kiki kirjoitti:
törkeää! jää sairaslomalle, sinulla on siihen oikeus, esim. koska koet tilanteen vääränä ja masentavana.. ymärrettävästi!!! sinulla ei ole työvelvoitetta, jos potkut sait.
Kyllä työvelvoite on, jos siitä ei ole erikseen vapautettu. Mä olen usein sanonut pomoille, että ne jo irtisanotut on lähinnä hidasteita työpaikalla, eli voisivat vietää lopun irtisanomisaikaa mun puolesta kotonaan.
SinkkuM
kiki kirjoitti:
törkeää! jää sairaslomalle, sinulla on siihen oikeus, esim. koska koet tilanteen vääränä ja masentavana.. ymärrettävästi!!! sinulla ei ole työvelvoitetta, jos potkut sait.
Kyllä työvelvoite on, jos siitä ei ole erikseen vapautettu. Mä olen usein sanonut pomoille, että ne jo irtisanotut on lähinnä hidasteita työpaikalla, eli voisivat vietää lopun irtisanomisaikaa mun puolesta kotonaan.
SinkkuM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saikku olisi muutoin hyvä mutta voi vaikuttaa suosituksiin. Kai pyydät pomosi suosittelijaksi samalla kun opastat häntä
Kukahan pomo kehuu irtisanomaansa? Tuskin kukaan. Johan siinä tekisi itsestään hölmön.
Olen mä kehunut, jos joudutaan irtisanomaan tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Joskus tämä on tarkoittanut sitä, että viimeiseksi tullut on saanut lähteä. (eikä se huonoin isojen poikien perseennuolija)
SinkkuM
Onko sulla työsopimuksessa muiden työhönperehdyttäminen?
Kun se lähiesimies on kerran mukava ja olisi sinut pitänyt talossa, niin mitäs jos juttelisit hänen kanssaan tästä asiasta ja kertoisit, miten epäreilulta sinusta tuntuu neuvoa muille itse opiskelemiasi asioita, kun sinut on irtisanottu. Täytyyhän hänen ymmärtää, että sinulla ei ole minkäänlaista motivaatiota siihen.
Perehdytä sen verran kuin jaksat ja kykenet, vastaat kun kysytään mutta et oma-aloitteisesti kerro asioita. Näin säilytät maineesi ja suosittelijasi. Työskentelen itsekin alalla, jossa piirit on pienet. Jos saisin potkut ylempien tahojen käskystä, niin haluaisin silti jättää lähiesimiehelle ja kollegoille hyvän kuvan itsestäni, jotta mahdollisuuteni saada muualta työpaikka olisi hyvä.
Komppaan edellisiä. Saikkua vaan, varsinkin jos olet suht tunnollisesti töissä ennen yteitä jatkanut. Lääkäri kyllä kirjoittaa viikon saikun kun vain mainitset että sait potkut. Tein itse näin kun tuo kuvio oli edessä enkä ole katunut, päinvastoin.
Ei sun niille taloon jääville ilkeä tarvitse olla. Heidän paikkansa on varmaan myös liipasimella seuraavissa ytissä, joten ihan omaa paikkaansa hekin turvaavat. Vikahan on tietysti johdossa kun eri tehtävien osaamisen jakamisesta ei ole aikanaan huolehdittu.
Älä sure, ei sun vuosien aikana oppimaa voi kenenkään päähän neljässä viikossa kaataa. Ei pelkoa että se ihmisparka pystyy sun työt tekemään, vaikka perehdyttäisit kuinka.
Sun täytyy vain huokailla, miten paljon sulla on mapitettavaa, dokumentoitavaa ja arkistoitavaa vuosien varrelta, ettet just nyt ehdi mutta varmaan ensi viikolla.
Kai sulla on myös lomia pitämättä. Ja välioäivät vapaaksi.
Ja nyt on kaamee flunssakausi.
Tiedät varmaan, että saat käyttää irtisanomisajasta 10 päivää asioiden selvittelyyn, kouluttautumiseen, työnhakuun jne., mikä vaan parantaa työllistymistä.
Minut irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä vuoden lopussa, mutta työvelvoite on kesään saakka. Tähän asti olen tsempannut ja tehnyt parhaani koko talven ajatuksella että kunnialla työt loppuun. Nyt alan olla ihan puhki. Negatiiviset ajatukset pyörittää työpäivää ja olen alkanut tuntemaan vihaa jopa työkavereitani kohtaan jotka saavat pitää työnsä. Olen hyvä ja arvostettu työssäni, mutta epäilen että pieni sisäpiiri päätti että juuri minä lähden jotta pomon mielistelijät saavat jäädä. Tilanne on inhottava ja lasken päiviä ja viikkoja koska pääsen pois. Samaan aikaan toivon että talon sisältä tarjottaisiin jotain uutta eri yksiköstä. Varasin ajan työterveyspsykologilta, en jaksa enää pyörittää näitä häpeän ja pettymyksen tunteita yksin.