Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YT:ssä potkut ja nyt pitäisi neuvoa seuraajia, viddu!

Vierailija
13.12.2018 |

Viddu kun viduttaa. YT:ssä tuli kenkää, ja nyt koko ajan kysytään neuvoa kun ei tiedetä mitään ja sitten pitäisi opettaa niitä kenelle hommat siirtyy. Tekis mieli sanoa että opettele itte, ei minuakaan kukaan ole aikanaan neuvonut, itte on pitänyt ottaa aikanaan selvää.
Liika pienellä palkalla tehnyt hommia ja tehny omaan piikkiin ylitöitä. Yleisesti ottaen oon tyytyväinen että pääsee tuolta pois, mutta viduttaa että pitää alkaa neuvoa kädestä pitäen toisia tekeen samoja hommia. Pitäsköhän jäädä saikulle, en oo saikkuakaan juuri ikinä pitänyt kun pitänyt sitten tehdä etänä ainakin pakolliset.
Helpotti jo tää purkautuminen. Muilla ollut yt:den jälkeen samat?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen tilanne. Eihän esimies saisi palkata ap:n tilalle ketään, jos potkut on tulleet YT:ssä. Ap on se, jota hommaan pitää ensisijaisesti pyytää. Eli potkut ovat tulleet jostain muusta syystä? Tai sitten on rikosilmoituksen paikka.

Meidän firmassa irtisanottiin luottamusmies! Oli siinä naurussa pitelemistä yhdellä sun toisella.

Ehkä esimies ei ole palkannut ketään tilalle, vaan kätevästi jäljellejääneet ovat saaneet 2-3 ihmisen työt itselleen. Tyyliin kaikki osaa tehdä kaikkea. Näin meidän firmassa hoidettiin asiat, vaikka kaikki työntekijät valittivat työn määristä ja työuupumuksesta. Konkurssihan siitäkin lopulta tuli.

Vierailija
22/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan näiden vika ja oon hommani hoitanut hyvin vaikka potkut tuli,siis sen jälkeekin. Työssäoloaika on helkkarin pitkä yli kuukausi!

Piirit on pienet, mutta kyllä välillä niin jurppii. On paljon nippelitietoa mitä pitää tietää ja se on kertynyt vuosien aikana mun päähän, niitä en kyllä kerro, opetelkoo itte.

Olen asiantuntija, toki neuvon muita ihmisiä,mutta ei kiinnosta nyt opettaa omia hommia uudelle ihmiselle joka talossa ollut edes vuotta. Esimiehelle pitäs opettaa toiset hommat. Kyllä, opettaa esimiehelle mun hommat.

Esimies on jees,mutta kyllä tekis mieli sanoa että nyt muista yhtään mitään mistään. Jos kerran katotaan että tolle potkut, hittooko siinä mun neuvojani tarvitaan ja apuja. Kaksinaamasta touhua. Omatunto kolkuttaa että en osaa olla saikulla jos en kipeä, eikä meillä edes sitä helposti anneta, toki muutaman päivän voi esimiehen luvalla olla. Mutta tässä on vielä viikkoja kun pitäs tehdä töitä. Ei siinä mitään, kyllä hommani kunnialla hoidan, mutta toi töiden siirtäminen ja opettaminen jollekin joka on pihalla kun käki,niin kyllä alko niin jurppia. Mukava tyyppi, ei häntä mitään vastaan vaan asia tässä viduttaa.

Haet kunnon sairasloman lääkäriltä. Jos työpaikkalääkäri ei sitä anna, haet vaikka terveyskeskuksesta. Kerrot rehellisesti tilanteesi ja paniikkikohtauksiesi oireet. Tuo kuukausi on äkkiä lusittu. Kuulutko liittoon, että voisit sieltä pyytää neuvoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimitusjohtaja ja työpaikkalääkäri ilmoittivat, etteivät irtisanotut saa hakea sairaslomaa. Mahtoiko olla edes laillista? 

Vierailija
24/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä toimitusjohtaja ja työpaikkalääkäri ilmoittivat, etteivät irtisanotut saa hakea sairaslomaa. Mahtoiko olla edes laillista? 

Heh heh, no ei tietenkään! Hyvästä vitsistä kyllä käy.

Vierailija
25/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava työnantajasi saattaa kysellä nyk. työnantajaltasi, millainen työntekijä olet. Eli siksi kannattanee hoitaa hommat kunnolla loppuun asti. Itse en kyllä kyselisi firmalta, joka irtisanoo työntekijöitä. Ellet sitten ole ainoa irtisanottu.

Vierailija
26/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudattaako AP:n työnantaja "First in first out"-periaatetta irtisanomisissa, vai miksi vähemmän aikaa talossa ollut sai jäädä? Vai onko kyse siitä, että vähemmän aikaa talossa ollut on palkattu johonkin spesiaalitehtävään, ja hänelle sitten vaan ympätään näiden tehtävien lisäksi AP:nkin työt?

Vierailija
27/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin väittivät. Hain sitten sairaslomaa toiselta, ulkopuoliselta lääkäriltä, eikä kukaan sanonut siihen enää mitään. Mutta monet sinnittelivät töissä, kun johto oli varoittanut etukäteen ottamasta saikkua.

Vierailija
28/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noudattaako AP:n työnantaja "First in first out"-periaatetta irtisanomisissa, vai miksi vähemmän aikaa talossa ollut sai jäädä? Vai onko kyse siitä, että vähemmän aikaa talossa ollut on palkattu johonkin spesiaalitehtävään, ja hänelle sitten vaan ympätään näiden tehtävien lisäksi AP:nkin työt?

Nuohan jättävät nykyisin irtisanomatta viimeksitulleet nuoret, koska näillä pienin palkka. Työt pitää sitten pyytää muut opettamaan, kun mitään osaamista ei ole. Mutta vain raha ratkaisee. 

29/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen tilanne. Eihän esimies saisi palkata ap:n tilalle ketään, jos potkut on tulleet YT:ssä. Ap on se, jota hommaan pitää ensisijaisesti pyytää. Eli potkut ovat tulleet jostain muusta syystä? Tai sitten on rikosilmoituksen paikka.

Meidän firmassa irtisanottiin luottamusmies! Oli siinä naurussa pitelemistä yhdellä sun toisella.

Ulkoistus on päivän sana, ainakin isommissa firmoissa. Mun yksi it-alan kaveri kertoi että heillä yt:ssä irtisanotut joutuivat kouluttamaan intialaiset seuraajansa työtehtäviinsä. No, yksi jos toinen oli saikulla yhtä äkkiä.

Vierailija
30/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin väittivät. Hain sitten sairaslomaa toiselta, ulkopuoliselta lääkäriltä, eikä kukaan sanonut siihen enää mitään. Mutta monet sinnittelivät töissä, kun johto oli varoittanut etukäteen ottamasta saikkua.

Miten porukka voi olla näin uuvattia?

Ei kenellekään tullut mieleen vaikkapa liitosta kysyä, jos oma lanttu ei sen vertaa leikkaa?

Vierailija
31/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikku olisi muutoin hyvä mutta voi vaikuttaa suosituksiin. Kai pyydät pomosi suosittelijaksi samalla kun opastat häntä

Vierailija
32/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat sairaslomaa, ja keskityt nyt oikein kunnolla joulunviettoon! 

Vierailija
33/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikku olisi muutoin hyvä mutta voi vaikuttaa suosituksiin. Kai pyydät pomosi suosittelijaksi samalla kun opastat häntä

Kukahan pomo kehuu irtisanomaansa? Tuskin kukaan. Johan siinä tekisi itsestään hölmön.

Vierailija
34/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itelleni hankalaa mainetta halua, piirit on pienet. Esimies ei olisi että minut irtisanotaan eikä moni muu kenelle teen hommia. Ovat ilmoittautuneet jo suosittelijaksi.

Hommani olen tehnyt kaikki irtisanomisen jälkeen ja enemmänkin, niille kenelle teen ei ole niiden vika kuten jo sanoin. Eikä sen vika kenelle homma siirtyy, esimies ja toinen tyyppi. 

Jurppii vaan että täytyy kädestä pitäen opettaa kaikki järjestelmästä ja laskemisesta lähtien ja liiketoiminnan kiemuroista.  Ite olen vuosien aikana nämä oppinut, nyt saanut potkut ja pitäs opettaa kaikki salat mitä päässä on. Välillä oonkin, mutta välillä iskee sellanen että tekis mieli sanoa että en osaa kuule mitään ja muisti on mennyt totaalisesti. Esimies kysyy mielipidettäni ja neuvoa edelleen,  koomista, mutta näin se vaan on. Se pistää vähän hymyillyttään kieltämättä vaikka hän ois minut pitänytkin talossa. 

Huvittavaa on se, että ihmisille annetaan potkut, mutta tiedetään että sen päässä on niin paljon tietoa ja taitoa ja se osaa paljon, ja se pitäs siirtää toiselle tuosta vaan. Hah. Ja tiedän kyllä olevani ihan pidetty tyyppi niille kenelle teen töitä ja kenen kanssa. Uus johtaja kenen kanssa en juuri ollut tekemiissä eikä alusta alkaen puhunu minulle mitään, on varmaan sormensa sopassa.

Ei meillä saa kyllä saikkua lääkäristä, kuumekin mitataan jos flunssaa valittaa. Päivän voi saada, ei enempää. Työantajan puolelta kidusta laittaa työvelvoite 2 kk potkujen jälkeen! Vai onko sitten niin kun tiedetään että tuo hoitaa hommansa vaikka hammasta purren. 

Vierailija
35/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vierestä samankaltaisen tilanteen. Tuotanto siirrettiin ulkomaille. Seitsemän kuukauden ajan opettivat töitä ulkomaisille. Yleensä opetettavia oli kolme per irtisanottu.

Tilanne oli kauhea. Monihan lähti toisiin töihin samantien. Osa pääsi, mutta vasta kouluttamisjakson jälkeen talon sisällä muihin tehtäviin, joihin heillä ei ollut erillisiä kursseja. Kaikille tarjottiin tietopaketteja työttömäksi jäämisestä.

Sinuna ajattelisin itseäni. Panostat uuden työn hakemiseen ja itseesi. Voi olla ihan aiheellista pitää lomaa, mutta vidudus voi kertautua lomalla. Jos koulutat, tee se vasurilla. Älä peitä tai kätke kiukuntunteita. Se on oikeutettua ja luonnollista, koska sinua on kohdeltu epäreilusti. Esimiehet ovat joskus täysiä pönttöjä.

Panosta siis itseesi ja tulevaisuuteesi. Parempi päästä peemäisestä paikasta pois. Ota iisisti, mutta kerro työpaikalla avoimesti tunteesi. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
36/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan pomo kehuu irtisanomaansa? Tuskin kukaan. Johan siinä tekisi itsestään hölmön.

Ap vastaa. No pomoni on lupautunut jo suosittelijaksi ihan itse kysymättä, kuten moni muukin pomo (matriisiorganisaatiossa). Että revi siitä.

Vierailija
37/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt asiaa myös heidän kannalta, joiden pitäisi tuo työ oppia. Aika itsekeskeistä ajatella tilannetta vain omalta kannalta, vaikka ymmärrettävästi tilanne ottaisikin aivoon.

Ei ole irtisanotun ongelma, mitä muut ja yritys tekevät irtisanomisen jälkeen. Kuten apkin, he voivat ihan itse keksiä, mitä pitää tehdä. Miksi irtisanotun pitäisi ajatella yrityksen tai jäljellejäävien parasta. Antaa niiden vaan munata rauhassa.

Vierailija
38/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ensin työtodistus.

Vierailija
39/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän tällaisenkin tapauksen, että henkilö irtisanotaan ja sitten kun on lopettanut niin uuvatti esimies ja irtisanomisista päättävät tajuavat, että kappas, tämä kaverihan teki montaa sellaista asiaa mitä kukaan muu firmassa ei osaa..... Sitten vähän ajan päästä kun hommat jo ihan reisille soittelivat nolona perään, että mitäs jos tulisit takaisin..... Ensin meinasi haistattaa koko firmalle p..t mutta tuli sitten kuitenkin takaisin

Vierailija
40/52 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan jaksais. Saikkua?

SinkkuM

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi