Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Eläminen ja asuminen. Mutta minkäs teet kun yrittäjät ja sijoittajat on törkeän rahan ahneita paskiaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit. Niille, joilla on näkö huonompi kuin -3 diopteria, pitäisi korvata osa lasien hinnasta vammaislain perusteella, kuten muutkin apuvälineet. Eihän kuulokojettakaan tarvitse maksaa itse.
Tämä. Mulla on molemmissa silmissä -9 ja lisäksi hajataittoa. Jos ei sellasiapullonpohjarillejä halua käyttää niin ne hionnat maksaa. En ole niin köyhä, ihan työssäkäyvä mutta kalliiksi tulevat. Käytän välillä piilareita mutta se on ihan ok että ne maksetaan itse. Eri asia jos työ ei salli lasien käyttöä.
Sain viime vuonna kaamean silmätulehduksen ja sarveiskalvoon tuli reikä mustuaisen kohdalle. Reikä arpeutui mutta näkö jäi silmästä hämärämmäksi. Eli, uudet lasit piti hankkia, taas.
Mikset mene silmälaseriin? Itse kävin 20 vuotta sitten enkä tarvitse silmälaseja.
MAaaaria kirjoitti:
Kiropraktikolla käynti. 10-15 min ja yli 70e.
Erikoislääkärillä sama aika ja 250 euroa. Kyllä, tuli opiskeltua täysin vääriä asioita.
Se nyt on niin vaa et köyhille kaikki on kallista
Kaikki kuntosaleihin liittyvä
Postin saaminen kesällä kesäosoitteeseen eli mökille.
Maksat Postin "kääntämisestä" tai mistä lie uudelleenohjauksesta ja lisäksi itse mökillesi laittamastasi postilaatikosta pitää maksaa "lähiöaatikko"-maksu.
Edelleenohjauksen maksun vielä ymmärtää, jos kirjeessä on kotisoite ja se pitää laputtaa ja lähettää sinun mökkiosoitteesesi. Vaan miten ihmeessä jos joku lähettää minulle kirjeen mökkiosoitteella, niin miksi v*tussa siitäkin pitää maksaa jokin lähilaatikkomaksu? Eikö kirjeen lähettäjä ole jo maksanut postimaksun postimerkillä? Miksi minun pitää maksaa vastaanottomaksua "lähilaatikosta"?
Vierailija kirjoitti:
Huutokauppakeisarin kuparipannut
Niitä on useinkin kirpparilla 8 -15 eurolla. Joka kerta hypistelen ja mietin, miten kallis se olisi huutokauppakeisarilla.
Kaikki tuotteet, mitkä jää ostamatta ja palvelut, jotka jää käyttämättä.
Miksi esim. korjaamopalvelut on niin ulos hinnoiteltu, että tulee halvemmaksi ostaa uusi kuin korjata vanha?
Enkä näe älyä maksaa lyhytikäisistä tavaroista kallista hintaa. Lyhytikäisellä pitäisi olla halpa hinta ja laadukkaalla kallis. Mutta kun pelkkä merkki maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on hyvin käynyt ilmi, että ainakaan av-mammoilla ei ole mitään käsitystä yrittämisen kuluista. Kannatta muistaa, että siitä laskusta lähtee heti päältä noin neljännes veroihin. Ja sitten vielä maksetaan erikseen verot nostettavista palkkatuloista.
Ei se ole yrittäjän eikä kuluttajan vika nuo kulut. Yrittäjä on laskenut että tämä pitää vähintään saada että jotain jää käteen ja se on kuluttajalle kallis. Tämä vaan on hiton kallis maa ja kuluttaminen nykyään luksusta joilla yhä harvemmalla on varaa.
Itse olen luopunut monesta palvelusta ihan viimeisen 10 vuoden sisään. Palkkatulot ei nouse mutta kaikki muu nousee. Pakko karsia että edes välttämättömiin on rahaa.
Mieti, missä helvetissä täällä eletään joskus 10 vuoden päästä, kun palkat on nykyiset ja hinnat huutelee jossain...
Mäkkärin hampurilainen ja ranskalaiset. Kympillä ostat kaupasta ison läjän samoja tuotteita. Myös jäätelön hinnat ihan hirveitä, tokihan halvempaa tarjolla. Turhan hienot pakkaukset nostaa hintaa valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on niin vaa et köyhille kaikki on kallista
Toisille kallis, toisille halpa, mutta kaikille saman hintanen.
köyhä ääliö sit leikkaa hiukset ihan rauhassa itse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Koiran rokotus! Maksoi 60 euroa, vaikka itse rokote maksaa reilun kympin. Aikaa eläinklinikalla meni alle 15 min. Älytöntä, että on käyntimaksua ja toimenpidemaksua. On aivan kohtuutonta maksaa alle 15 min. työstä n. 50€. Ymmärrän kyllä, että heillä on vuokrakulut ja vastaanottovirkailija ja laskutus- ja kirjanpito- ja tietojärjestelmäkuluja, mutta silti hinta on ihan kohtuuton.
se ei ole yhtään kohtuuton hinta, mutta näyttävästi teille perse aukisille köyhille jopa 1 eurokin on jo Kohtuuton!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Useat konserttiliput ovat halvimmillaan noin 60e. Karsii tehokkaasti menemisiä. Halvemmilla hinnoilla tulisi käytyä useammin.
Niin... kuitenkin konsertissa, oopperassa, teatterissa tai isossa urheilutapahtumassa käydessä saa veronalennuksen, niin paljon yhteiskunta noita tukee verovaroin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuotteet, mitkä jää ostamatta ja palvelut, jotka jää käyttämättä.
Miksi esim. korjaamopalvelut on niin ulos hinnoiteltu, että tulee halvemmaksi ostaa uusi kuin korjata vanha?
Enkä näe älyä maksaa lyhytikäisistä tavaroista kallista hintaa. Lyhytikäisellä pitäisi olla halpa hinta ja laadukkaalla kallis. Mutta kun pelkkä merkki maksaaOLET SITTEN OSASYYLLISENÄ LOMAUTUKSIIN,IRTISANOMISIIN JA KONKURSSEIHIN!!!!!!!!!
Kaikki on Suomessa liian kallista pienituloiselle.
Sähkö
Aika kansallistaa koko p*ska
Vierailija kirjoitti:
(Miesten) parturi.
Näissä on valtavasti eroja. Viime vuosien edullisin on ollut vanha rouva joka on todella nopea, 10e. Viime kesänä ajelin kaikki pikkukaupungin parturit läpi ja vain yhdellä oli heti aikaa eli vajaan tunnin päästä. Nuoria miehiä oli odottamassa vuoroaan kolme ennen minua. Alunperin turkkilainen parturi leikkasi hiukseni aika nopeasti juuri vähän ennen sulkemisaikaa, 15 minuuttia ja 20e. Oli koulujen aloituspäivää edeltävä päivä, siksi paljon asiakkaita. Kallein oli alakerran parturi kymmenisen vuotta sitten, ihan ok mutta 29e. Useimmiten hiukseni leikkaa puoliso.
Fonumin myymä näytön nanosuojakuori, jonka asentavat puhelimeen odotettaessa. Hinta n. 40 euroa. Suojakuori kyllä joo suojaa mutta koska on pehmeätä "nanomateriaalia" niin siihen alkaa jäämään kummia painaumia kynsistä yms. tosi nopeasti ja kalvo on tosi suttuisen näköinen jo kuukauden käytön jälkeen. Pinta on myös kitkainen jos yrittää esimerkiksi zoomata kuvia kahden sormen eleellä niin se on hankalaa.