Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen

Vierailija
12.12.2018 |

jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?

Kommentit (1497)

Vierailija
1241/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset kanttarellit ja tatit

Vierailija
1242/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenkäyntikulut. Esim 100 000e hometalon oikeudenkäyntikulut voi olla 300 000e. Ja laatu on surkeaa, kun maksaja vaihtuu arpomalla vuorotellen aina eri oikeusasteisiin mennessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään suomalaisen nettikirppiksen hinnoittelu. Ei, en maksa 100 euroa kirppiksellä myytävästä takista, ellei se ole Chanelin tms. valmistama. Olkoonkin laput tallella ja käyttämätön, niin uutena keskihintaisten tuotteiden hinnoittelu pitää olla järkevää.

Samalla sivustolla myynnissä myös esim. pilalle pestyjä neuletakkeja. Huonot vaatteet pitäisi laittaa lumppukeräykseen. En ymmärrä, kuka niitä edes lähettää myyntiin. Ehkä joku kuolinpesä, jossa koko vaatekomeron sisältö on tungettu enempiä tutkimatta laatikoihin ja postitettu myytäväksi?

Vierailija
1244/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 F1 kisaa vuodessa 360e eli jokainen kisa kotona katsottuna maksaa leffalipun hinnan.

Eihän tämä pakollinen ole mutta ärsyttää, Elisaltakin sai muutama vuosi sitten 5e/kk.

Vierailija
1245/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasemien sämpylät. Yleensä maksaa sen 4-5e. Samoin kahvi, noin 2e. Ennen sai eurolla.

Vierailija
1246/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 F1 kisaa vuodessa 360e eli jokainen kisa kotona katsottuna maksaa leffalipun hinnan.

Eihän tämä pakollinen ole mutta ärsyttää, Elisaltakin sai muutama vuosi sitten 5e/kk.

Saisi edes erikseen pelkät formulat. Tuo Cmoren pakettihan pitää sisällään vaikka mitä, mutta niitä ei tule katseltua, joten en ole tilannut pakettia. 

Vierailija
1247/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönsiirto

Vierailija
1248/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mattilanori kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.

Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä vaatii sähkäri(yrittäjän) toiminnan mahdollistava koulutus+byrokratia? Se ei todellakaan ole ilmaista, eikä sähkötarvikkeet ole ilmaisia. Työ on luvanvaraista hommaa, joten ei sitä ilmaiseksi kuulukaan tehdä. Tervemenoa vaan kokeilemaan.

Hellan asennus maksoi enemmän kuin itse hella! Mitä tarvikkeita tarvittiin? Ruuvimeisseli.

Ostin uuden sähkökiukaan, joka maksoi 180 euroa (kerrostalossa). Huoltoyhtiö hoiti asennuksen, jostain kumman syystä siihen työhön oli lähtetty 2 miestä. Lasku asennuksesta eli töpselin seinään laitosta oli 350 euroa. Minä ladoin itse kiukaaseen kivet. En käytä enää koskaan huoltoyhtiön sähkäreitä, eiköhän jostain löydy halvempikin ja 1 mies siihen töpselin kytkentään riittää oikein hyvin.

Ei ole minulla vielä tullut yhtään kiuasta vastaan missä olisi töpseli, kyllä ne kaikki asennetaan kiinteästi.

Pienissä sähkökiukaissa on töpseli (ainakin joissakin malleissa)

Nyt haluaisin nähdä linkin tällaiseen kiukaaseen.

Vierailija
1249/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhelinliittymät 

Mitä ihmettä? Suomessa on erittäin halvat liittymät ja vuosiin ei ole ollut datarajoituksia. 

Vierailija
1250/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä vaatii sähkäri(yrittäjän) toiminnan mahdollistava koulutus+byrokratia? Se ei todellakaan ole ilmaista, eikä sähkötarvikkeet ole ilmaisia. Työ on luvanvaraista hommaa, joten ei sitä ilmaiseksi kuulukaan tehdä. Tervemenoa vaan kokeilemaan.

Hellan asennus maksoi enemmän kuin itse hella! Mitä tarvikkeita tarvittiin? Ruuvimeisseli.

Jos sinulla on ruuvari, niin miksi ihmeessä et itse asentanut....ihmetellä sopii.

Ilmeisestikään tuolla henkilöllä ei ole sähkötyölupaa. Hellan asennus vaatii Suomessa sähkärin.

Mitä asentamista siinä on? Siis ihan aidosti kysyn nyt, olen aina luullut että hellat asennetaan töpseli seinään-metodilla.

Melkoiset virhekäsityksen sinullakin. Töpselin saa kyllä itse kytkeä seinään, mutta sähköjä et saa kytkeä. Valitettavan moni ei tiedä yhtään mitä on tekemässä vaikka homma ei mitään rakettitiedettä olekaan.

Vierailija
1251/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin uuden sähkökiukaan, joka maksoi 180 euroa (kerrostalossa). Huoltoyhtiö hoiti asennuksen, jostain kumman syystä siihen työhön oli lähtetty 2 miestä. Lasku asennuksesta eli töpselin seinään laitosta oli 350 euroa. Minä ladoin itse kiukaaseen kivet. En käytä enää koskaan huoltoyhtiön sähkäreitä, eiköhän jostain löydy halvempikin ja 1 mies siihen töpselin kytkentään riittää oikein hyvin.

Jotenkin surullista kuinka kuutamolla ihmiset voivat olla. Todennäköisesti  tuli kaksi kaveria siksi, että toinen ei kanna kiuasta ja toinen ei saa tehdä sähkötöitä. Niin ja kiukaassa ei ole töpseliä, vaan se kytketään kiinteästi.

Vierailija
1252/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa.

Vierailija kirjoitti:

Huutokauppakeisarin kuparipannut

Vierailija
1253/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ristiriitaista kun sähkömies/kampaaja yms maksaa liikaa, mutta ai kamala jos ehdotat jollekin työskentelyä 10€/ tunti niin se on riistoa!

Kahvilassa juotu perus kahvi on naurettavan kallista. Mukillinen maksaa sen verran, että kaupasta saisi paketillisen kahvia sillä hinnalla.

Oliko tuo jälkimmäinen kappale joku heitti ensimmäiseen liittyen? Tai toki voit miettiä mitä muita kustannuksia tulee kahvilanpitäjälle.

Vierailija
1254/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on hyvin käynyt ilmi, että ainakaan av-mammoilla ei ole mitään käsitystä yrittämisen kuluista. Kannatta muistaa, että siitä laskusta lähtee heti päältä noin neljännes veroihin. Ja sitten vielä maksetaan erikseen verot nostettavista palkkatuloista. 

Vierailija
1255/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen työn palkan sivukulut, jotka nostavat kaikkia hintoja päättömästi. Ravintola-annoksesta pitää maksaa raaka-aineiden lisäksi mm. työn, työvälineiden, vuokran ja verojen osuus.

Vierailija
1256/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomien poisto yksityisellä.

Jos kerran yhden luomen poisto on jo 200e ja siihen toimistomaksut päälle.

Vaarattomia luomia ei ole pakko poistaa. 200-300€ on aika pieni hinta pysyvästä kosmeettisesta toimenpiteestä. Johan tuon verran menee helposti hiustenleikkuuseen alle vuodessa. Itselläkin harkinnassa, että hiusrajasta pitäisi käydä poistamassa kun alkaa tulla selvemmin näkyviin iän myötä hiusten ohentuessa.

"Premium kännykät" alkavat olla kohtuuttoman hintaisia ottaen huomioon, että niissä ei ole paljoa eroa johonkin 3-4 kertaa halvempiin. Päinvastoin halvemmissa on usein ominaisuuksia, joita kalliimmissa ei ole esim. laturi mukana, muistikorttipaikka ja isompi sisäinen muisti (iPhone, kaikissa >200€ puhelimissa on tallennustilaa vähintään 128gb paitsi iPhonessa (750€) 64gb)

Vierailija
1257/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityishammaslääkäri!

Vierailija
1258/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorin ravinnelisä hiuksille

Vierailija
1259/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa

Vierailija
1260/1497 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärimaksut todellaki! Kissan jalasta maksettu 2500€, hevosen jalasta 700€

- tottakai ellit ottaa löysän rahan pois kuleksimasta.

Nykyään eläimiä inhimillisetään ja pidetään usein ihmisen korvikkeina ja niiden hoidosta ollaan valmiit maksamaan aivan järjettömiä summia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi