Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Apple-tuotteiden lisämuistin tai tallennuskapasiteetin speksaaminen (kun itse ei voi päivittääkälkikäteen edullisesti).
Sähkö tuotantokustannuksiin nähden.
Majoituspalvelut Suomessa.
Sähkö ja sähkön siirto on jotain järjettömän kallista. Mm Fortum maksaa sitä suuremmat osingot mitä kalliimpaa hintaa ihmisiltä nylkevät.
Yökkis kirjoitti:
Te, jotka valitatte lemmikkieläinten hoidon Hinnoista, eläinlääkäri, tuhkaus, ruokakuluista yms. Yksi vinkki : eläimiä ei ole pakko hankkia-ne ovat turhia, allergisoivia, likaisia, inhottavia bakteerien-ja virustentuojia. Kasvattamattomia, kouluttamattomia ja pelottavia. Sotkevat ja tuovat likaa rappukäytäviin - muut maksavat rappujen siivouskulut, uudet pinnat ja joutuvat kuuntelemaan ulvomista ja haukkumista 24/7.
Maksetaan me sinunlaistesikin kuluja veroistamme. Et sinäkään ihan kasvatetulta ja koulutetulta vaikuta, saati tarpeelliselta.
Yksityislääkärin toimistomaksut.
Yksityislääkärit ja kaikki niiden tutkimukset. Kymmenen minsan gynekäynti on helposti 300 euroa + lääkäriasema lisää omia kulujaan monta kymppiä. Parin minuutin puhelu maksaa toista sataa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki terveydenhoitoon liittyvät palvelut.
Ihmiset saavat kuitenkin tuhansien, kymmenien tuhansien tai jopa satojen tuhansien arvosta hoitoa muutamalla sadalla eurolla. Esimerkiksi uudet syöpähoidot tai entsyymikorvaushoidot voivat maksaa satoja tuhansia. Voi olla että aika monella jäisi hoidot saamatta jos pitäisi itse maksaa kaikki.
Kovasti ovat ihmiset kiittämättömiä vaikka syöpä on saatu hoidettua tai henki pelastettua. Mitään ei haluttaisi maksaa ja kaiken päälle haukutaan henkilökunta. Eipä siinä mitään niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei tarvitse ihmetellä jos hoidon järjestämisessä on joskus ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Leffaliput
Käyn itse Kino Orionissa ja maksaa opiskelijalle 9 euroa. Ei paha hinta omasta mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki terveydenhoitoon liittyvät palvelut.
Ihmiset saavat kuitenkin tuhansien, kymmenien tuhansien tai jopa satojen tuhansien arvosta hoitoa muutamalla sadalla eurolla. Esimerkiksi uudet syöpähoidot tai entsyymikorvaushoidot voivat maksaa satoja tuhansia. Voi olla että aika monella jäisi hoidot saamatta jos pitäisi itse maksaa kaikki.
Kovasti ovat ihmiset kiittämättömiä vaikka syöpä on saatu hoidettua tai henki pelastettua. Mitään ei haluttaisi maksaa ja kaiken päälle haukutaan henkilökunta. Eipä siinä mitään niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ei tarvitse ihmetellä jos hoidon järjestämisessä on joskus ongelmia.
Tämä oli siis julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
2808 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit. Niille, joilla on näkö huonompi kuin -3 diopteria, pitäisi korvata osa lasien hinnasta vammaislain perusteella, kuten muutkin apuvälineet. Eihän kuulokojettakaan tarvitse maksaa itse.
Tämä. Mulla on molemmissa silmissä -9 ja lisäksi hajataittoa. Jos ei sellasiapullonpohjarillejä halua käyttää niin ne hionnat maksaa. En ole niin köyhä, ihan työssäkäyvä mutta kalliiksi tulevat. Käytän välillä piilareita mutta se on ihan ok että ne maksetaan itse. Eri asia jos työ ei salli lasien käyttöä.
Sain viime vuonna kaamean silmätulehduksen ja sarveiskalvoon tuli reikä mustuaisen kohdalle. Reikä arpeutui mutta näkö jäi silmästä hämärämmäksi. Eli, uudet lasit piti hankkia, taas.
Mikset mene silmälaseriin
Kävin joskus vuosituhannen vaihteessa silmälaser leikkauksessa kun oli toinen silmä miinuksila ja toinen vähän plussalla. Sen verran oli eroa että aloin nähdä kahtena ja tavallisilla laseilla ei korjaus oikein onnistunut. Muistan että silmälääkäri maksoi YTHS:llä 20 markkaa, HUS silmäklinikan käynnit muutama kymppi per kerta ja PRK toimenpide 400 markkaa sekä lääkkeet joitain kymppejä. Kokonaiskustannukset jäivät noin 100 euron luokkaan. Sen jälkeen hinnat ovat nousseet reilusti.
Vierailija kirjoitti:
anustapit on liian kalliita
Tässä sinulle halpa vaihtoehto.. Ei ole kallista. Ks. https://urjalanmakeistukku.fi/karvaanmakuiset-ananasanustapit-400g.html
Halpa tavaran tai palvelu = tekijälle ei ole maksettu kunnon palkkaa.
Yle, alko.destia jne. melkein kaikki valtion palvelut. Puolet henkilöstön väestä joutaisi pois heti.
Vierailija kirjoitti:
Halpa tavaran tai palvelu = tekijälle ei ole maksettu kunnon palkkaa.
Sen vuoksi en ostakaan halpaa tavaraa vaan maksan puolen tunnin treffeistä vähintään 100€.
Vierailija kirjoitti:
Yle, alko.destia jne. melkein kaikki valtion palvelut. Puolet henkilöstön väestä joutaisi pois heti.
SAK:n väestä voitaisiin hyvin irtisanoa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leffaliput
Käyn itse Kino Orionissa ja maksaa opiskelijalle 9 euroa. Ei paha hinta omasta mielestäni.
Eivätkö opiskelijat eläkään köyhyydessä?
Eläinlääkäri. Palvelu on kyllä yleensä hyvää, mutta hinnat ihan järkyttävät.