Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Bussikortti. Varsinkin Helsingistä Espooseen.
Vierailija kirjoitti:
Bussikortti. Varsinkin Helsingistä Espooseen.
Liian halpa koska porukka kulkee hesasta espooseen. Jos olisi kalliimmat hinnat niin hesalaiset pysyisi hesassa
Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus. Ilmaiset tavarat ja ilmaiset työntekijät. Hinnat vaan nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vain lahtarit asuvat omistusasunnoissa
Arhinmäestä Pormestari.
Kaikki semmoset välineet ja vehkeet, mitkä maksaa tuhansia ja menee sitten muutamassa vuodessa vaihtoon. Vanhan voi toki myydä käytettynä jollekin, mutta siitä ei voi oikein enää paljoa pyytää.
1990-luvulla ostin JVC:n stereoita, joissa oli kolmen levyn vaihtaja ym. Maksoivat 3500 markkaa ja ne kestivät sen noin kolme vuotta. Sitten niistä oli levylukija kaput ja jouti heittää roskikseen koko paskan. Korjauttaa ei kannattanut, koska sekin palvelu oli kohtuuttoman kallista. Ylihintaista sekundaa.
Onneksi nykyään ei tartte moisten kanssa pelleillä, koska cd-levy on kokenut kuoleman. Riittää satasen älypuhelin ja bluutuut kaiutin, niin siinä on stereosarja. Kaikki musat löytyy youtubesta, niin ei tartte ostaa kolmatta kymppiä maksavaa cd-levyä, missä on pari kuunneltavaa biisiä ja loput saa skipata paskuutensa takia yli.
Siinä mielessä tää maailma on muuttunut paremmaksi paikaksi elää.
Vierailija kirjoitti:
tupakka nykyään, helpompi valistaa ja estää uusia aloittamasta, mutta sinänsä turhaa "rankaista" ikänsä polttaneita pienellä eläkkeellä eläviä.
Oon välillä hakenut naapureille tupakkaa, kun ovat pyytäneet hakemaan. Mitä se purutoppa maksaa päälle kuutta euroa ja siihen sitten filtterit ja rislapaperit päälle. Ja ihan joka päivä tarvii uuden topan. Siitä voi laskea, mitäkö sekin tulee kuukaudessa maksamaan. Ite en oo koskaan tupakoinut. Riitti kun 12-vuotiaana kerran maistoin. Oli niin pahaa, etten alkanut koskaan tupakoimaan. Kyllä oon säästänyt tässä 37 vuodessa paljon, kun tupakointi jäi siihen tarjotun sätkän maistamiseen. Hirveä maku jäi suuhun viipymään siitä yhestä imasusta. Huh huh mitä paskaa. Sitten jotkut oikein vielä ketjupolttaa sitä paskaa ja tervaavat keuhkonsa.
Laskujen korot mielivaltaisia perintäyhtiöiltä kun muistuttavat. Esim 39€ joka kuukausi tuli yhtäkkiä. 39€ telian lasku reilu 10 vuoden takaa on nyt 800€, en ole aiemmin laskua sieltä saanut vain muistutus että 39€. Laskuun merkattu viime vuonna joka kk se summa. Aivan kuin muka edelleen olisi liittymä siellä. Piti olla ilmainen netti opiskeluaikoina v2006. Ei sitten vissiin ollutkaan. PS. En edes tykkää teliasta ja nykyään vihaan ja halveksin koko puljun toimintaa
Sugarbabyt, kuten Sofia Belorf. Kauheen kallista!
Auton vikakoodien lukeminen merkkiliikkeessä, ihan törkeen kallista.
Super Premium-jäätelöt ja varsinkin niistä heikkolaatuiset(Valio Fazer), jotka yrittävät hakea syenergiaa korkealle hinnalle, pakkaamalla jäätelönsä samanlaiseen tötsään kuin esim B&J.
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.
Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä vaatii sähkäri(yrittäjän) toiminnan mahdollistava koulutus+byrokratia? Se ei todellakaan ole ilmaista, eikä sähkötarvikkeet ole ilmaisia. Työ on luvanvaraista hommaa, joten ei sitä ilmaiseksi kuulukaan tehdä. Tervemenoa vaan kokeilemaan.
Hellan asennus maksoi enemmän kuin itse hella! Mitä tarvikkeita tarvittiin? Ruuvimeisseli.
Ostin uuden sähkökiukaan, joka maksoi 180 euroa (kerrostalossa). Huoltoyhtiö hoiti asennuksen, jostain kumman syystä siihen työhön oli lähtetty 2 miestä. Lasku asennuksesta eli töpselin seinään laitosta oli 350 euroa. Minä ladoin itse kiukaaseen kivet. En käytä enää koskaan huoltoyhtiön sähkäreitä, eiköhän jostain löydy halvempikin ja 1 mies siihen töpselin kytkentään riittää oikein hyvin.
Ei ole minulla vielä tullut yhtään kiuasta vastaan missä olisi töpseli, kyllä ne kaikki asennetaan kiinteästi.
Pienissä sähkökiukaissa on töpseli (ainakin joissakin malleissa)
"Puhelin-yhtiöiden" paperi-laskun hinta = 4.90 € nykyään ! Siis netti - , puhelinlinkit ( ym. ? ) . Vain paperilaskusta voi varmistaa tilaamansa `palvelun ´ oikeellisuuden ! Ja kaikki yli 10 € / lasku / kk tulee pakolla näin . Muut laskutustavat eivät kerro `Lasku-erittelyä ´ , joka on tärkein .
Monikin tuote on ylihinnoiteltu ja palvelu.
Vierailija kirjoitti:
"Puhelin-yhtiöiden" paperi-laskun hinta = 4.90 € nykyään ! Siis netti - , puhelinlinkit ( ym. ? ) . Vain paperilaskusta voi varmistaa tilaamansa `palvelun ´ oikeellisuuden ! Ja kaikki yli 10 € / lasku / kk tulee pakolla näin . Muut laskutustavat eivät kerro `Lasku-erittelyä ´ , joka on tärkein .
Laskuerittelyn näkee operaattorin sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos nettipankista klikkaat auki sen ilmaisen e-laskun niin se on ihan identtinen paperilaskun kanssa... Samoin muissakin sähköisissä laskutustavoissa olen aina saanut identtisen PDFän paperilaskun kanssa.
Autokorjaamoiden, varsinkin merkkisellaisten, hinnoittelu:
- tietokoneen kytkeminen autoon 90,00 euroa
- vikakoodien luku 90,00 euroa
-vikakoodien tulkinta 90,00 euroa
-uusi egr-venttiili 190,00 euroa
- egr-venttiilin asennus 90,00 euroa ( 1 h )
- tietokoneen kytkeminen autoon 90,00 euroa
- vikakoodien luku ja poisto 90,00 euroa
- koeajo 90,00 euroa
- pientarvikelisä 25,00 euroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tän joku ole maininnut, mutta hiusten leikkuu. Menee toki samaan syssyyn sen kanssa että suomen verotuksesta johtuen kaikki palvelut on järjettömän kalliita. En silti maksa esim. 70e/tunti hintaa hommasta jonka tekemiseen tarvitsee 60 euron leikkurin ja/tai sakset ja kamman. Ja kyllä, tajuan että niitä asiakkaita ei riitä joka tunnille ja että se on joillekin muutakin kuin hiusten leikkuu. Sama se mulle on. Koska tästä en suostu maksamaan olen säästänyt tähän päivään mennessä yli 5000 euroa. Koska sijoitan, tuo on vähintään tuplaantunut, eli noin 10 000 euron "säästö" siitä että hiusmallini on erittäin lyhyt.
Parturi-kampaajille voisi antaa tässä ilmaisen vinkin. Sen saman vinkin mitä kallis konsultti antoi VR:lle; laskekaa lippujen hintoja niin kysyntä kasvaa ja junan aiemmin tyhjät jakkarat täyttyy. Näin VR teki ja mitä tapahtui? Junalippujen kysyntä kasvoi niin, että nyt saa tietyille vuoroille varata lipun kaksi viikkoa etukäteen, että pääsee haluamalleen junavuorolle.
Kuvitteellinen esimerkki. Kampaaja on töissä 8h/päivä ja pystyy leikkaamaan 8 naisen hiukset muotoon (1h/nainen). Leikkauksen hinta on 50 euroa eli jos päivä olisi täyteen varattu niin liikevaihto olisi 400 euroa. Vaan 50 euroa hiusten leikkauksesta on liian kallista ja tämän vuoksi puolet päivän ajoista ei täyty ja 4 maksavaa naista tuo liikevaihtoa 200 euroa/päivä.
Pudotetaan hiusten leikkauksen hinta 35 euroon ja halpa hinta houkuttelee enemmän asiakkaita niin että kaikki päivän 8 hiustenleikkausaikaa tulee varatuksi. Mm. ne naiset, jotka ovat itse leikannneet aiemmin hiusensa, kun eivät ole viitsineet mennä kampaajalle kalliin hinnan vuoksi, tulevat nyt kampaajalle edullisemman hinnan innoittamana. 8 x 35 euroa ja päivän liikevaihto onkin 280 euroa. Jos kuukaudessa on 21 työpäivää niin (8 asiakasta x 35 euroa x 21 päivää) = 5880 euroa/kk liikevaihto VERSUS (4 asiakasta x 50 euroa x 21 päivää) = 4200 euroa. Eli laskemalla hintaa 15 euroa/leikkaus kasvatettiin kuukauden liikevaihtoa 1680 euroa.
Eihän tuo nyt kovin vaikeaa matikkaa ole.
Mutta kohta täällä on joku kampaaja vänisemässä kuinka ammattiaan pitää arvostaa eikä halvalla saa leikata. Well, your choise.
Vertaus ontuu, koska junavaunun liikkumisen kustannus on sama oli siellä yksi matkustaja tai juna täynnä (kun matkustajat ostavat lipun netistä/automaatilta). Kampaaja puolestaan pystyy leikkaamaan vain yhden asiakkaan hiuksia kerrallaan, kiinteät kulut (vuokrat ym.) menee tältä ajalta.
VR:ltä ei mene sähkönsiirron rahanpesumaksua, kun saa käyttää tukkusähköä. Varmaan tulisi höyryjunat takaisin, jos s. menisi kotitaloustyyliin.
Suomessa palveluiden hintaan ei lasketa ainoastaan palkka, materiaalikustannukset vaan myös kotona makaavat ihmiset ja heidän palvelut. Fakta. Kyllähän siitä pitää rankaista että viitsii tehdäkin jotain. Ainoa jota ei rangaista on se joka ei tee mitään. Sitä vain ymmärretään.