Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Syrjäseudulla pitkien välimatkojen maakunnassa asuvana olen sitä mieltä, että autojen polttoaine on liian kallista. Älkää tulko sanomaan, että kulkekaa julkisilla, kun niitä ei juurikaan enää ole, ja ne vähät, mitä vielä on, niin niiden aikataulut harvoin sopivat. 20-30 km:n kauppamatkaa ei huvita sotkea pyörällä edes kesällä, saati sitten talvella.
Parturit... pelkkä leikkuu ja väri yli 150€
Vierailija kirjoitti:
Monet biologiset lääkkeet. Eriarvoistavat esimerkiksi syöpähoidot tulevaisuudessa.
Ei kai niitä kalliita lääkkeitä kukaan omilla rahoillaan osta vaan Kela korvaa kymmenien tuhansien eurojen arvoiset lääkkeet (omavastuu taitaa olla). Sitä paitsi muutkin lääkkeet kuin biologiset voivat maksaa paljon kuten esimerkiksi talidomidin sukulainen lenalidomidi maksaa yli 50 000 euroa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Syrjäseudulla pitkien välimatkojen maakunnassa asuvana olen sitä mieltä, että autojen polttoaine on liian kallista. Älkää tulko sanomaan, että kulkekaa julkisilla, kun niitä ei juurikaan enää ole, ja ne vähät, mitä vielä on, niin niiden aikataulut harvoin sopivat. 20-30 km:n kauppamatkaa ei huvita sotkea pyörällä edes kesällä, saati sitten talvella.
Ei kai kukaan pakota asumaan syrjäseudulla. Sitä paitsi asunnot eivät siellä maksa yhtään mitään verrattuna kaupunkiin. Luulisi että on vara maksaa polttoaineesta jos asuminen on lähes ilmaista.
SSähkönsiirtohinnat,ja sähkö yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Isäni asuu syrjäseudulla, ja näkee oikeasti vaivaa etsiäkseen halvimman bensa-aseman kaupungissa käydessään. Se kun ei todellakaan ole aina sama, kun bensan hinnat vaihtelee tosi paljon päivästä riippuen. No, ei hänen eläkeläisenä sentään ole pakko koko ajan ajella, mutta palvelut on kaupungissa ruokakaupasta lähtien, ja asioilla täytyy aika ajoin käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni asuu syrjäseudulla, ja näkee oikeasti vaivaa etsiäkseen halvimman bensa-aseman kaupungissa käydessään. Se kun ei todellakaan ole aina sama, kun bensan hinnat vaihtelee tosi paljon päivästä riippuen. No, ei hänen eläkeläisenä sentään ole pakko koko ajan ajella, mutta palvelut on kaupungissa ruokakaupasta lähtien, ja asioilla täytyy aika ajoin käydä.
Ruoat voi tilata netistä kotikuljetuksella. Edullista ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tulostinmuste
Totta. Uuden monitoimitulostimen saa halvemmalla kuin sille tarkoitetun värikasetin. Ja niinhän se homma on suunniteltukin menevän koska siitä ne katteet kerätään. Järjetöntä ja törkeää luonnonvarojen ja teknisten laitteiden haaskausta.
Olen aina myynyt vanhan tulostimen ensin ja sitten ostanut uuden. Kannattaa olla tarkkana minkälaiset kasetit tulevat mukana koska suurilla kaseteilla voi tavallinen kotikäyttäjä pärjätä vuosien ajan eikä uusia kasetteja ihan heti tarvitse ostaa.
Eläinlääkärit. Pelkkä oven avaaminen on jo 80 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoat voi tilata netistä kotikuljetuksella. Edullista ja halpaa.
niihää sitä luulee , joka kaupungissa asuu, eikä ole ikinä muualla käynytkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Miesten) parturi.
Harva nainen tarvitsee parturia. Nainen laitattaa hiuksensa KAMPAAJALLA,
Meillä minä leikkaan puolisoni hiuket ja hän minun. Näin on menty jo yli 40v.
Hänellä kihara helppo leikata, minulla pitkä suora, jota ei tarvi kuin kerran vuodessa tasata.
Sanoisin jotta halpaa, suorastaan ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Kun veli myi viime kesänä omakotitalonsa pois. Talo on entinen kartano, tilaa on, myös lääniä. Sai 150 000 euroa.
Meidän perhe osti reilu vuosi sitten asunnon Punavuoresta, hinta 820 000 e.
Mua niin sieppasee, kun joku valittaa pitkistä matkoista jne. Älä asu korvessa.
Sun asumiskulut ovat niin pilkkahintaiset, sulla on varaa käydä vaikka joka päivä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun veli myi viime kesänä omakotitalonsa pois. Talo on entinen kartano, tilaa on, myös lääniä. Sai 150 000 euroa.
Sun asumiskulut ovat niin pilkkahintaiset, sulla on varaa käydä vaikka joka päivä kaupassa.
No onko pakko kitua siellä Punavuoressa?
Vierailija kirjoitti:
Brassivahaus, 80€ 30min työstä
Kaamea työ, joten tekijä ansaitsee kunnon korvauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko pakko kitua siellä Punavuoressa?
Meniks sulla nyt jotenkin yli hilseen tää pointti? Ei tarvi itkeä bensan hinnasta, kun asuu Punavuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Miesten) parturi.
Harva nainen tarvitsee parturia. Nainen laitattaa hiuksensa KAMPAAJALLA,
Niin? Parturi on silti kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.
Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä vaatii sähkäri(yrittäjän) toiminnan mahdollistava koulutus+byrokratia? Se ei todellakaan ole ilmaista, eikä sähkötarvikkeet ole ilmaisia. Työ on luvanvaraista hommaa, joten ei sitä ilmaiseksi kuulukaan tehdä. Tervemenoa vaan kokeilemaan.
Hellan asennus maksoi enemmän kuin itse hella! Mitä tarvikkeita tarvittiin? Ruuvimeisseli.
Jos sinulla on ruuvari, niin miksi ihmeessä et itse asentanut....ihmetellä sopii.
Ilmeisestikään tuolla henkilöllä ei ole sähkötyölupaa. Hellan asennus vaatii Suomessa sähkärin.
Mitä asentamista siinä on? Siis ihan aidosti kysyn nyt, olen aina luullut että hellat asennetaan töpseli seinään-metodilla.
Hellat tarttee 3-vaihesyötön. Ovat kiinteästi asennettuja. Ei se asentaminen kyllä mitään rakettitiedettä ole, mutta teknisesti tarttee tosiaan sähkärin. Ihmiset on niin tyhmiä että aiheuttaisivat tulipaloja ja kuolemaa.
Sähkönsiirtomaksu on kuin laillinen ryöstö. En ymmärrä miten noin saa jatkaa ja mihin se kallis hinta pelkästä siirrosta edes perustuu. Liian kalliita myös eläinlääkärit, kampaamot, yksityiset lääkäriasemat, autoihin liittyvät palvelut ja lakipalvelut.