Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen

Vierailija
12.12.2018 |

jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?

Kommentit (1497)

Vierailija
281/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE

Vierailija
282/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoista valittajille tekisi tosiaan hyvää ryhtyä itse yrittäjiksi tai perehtyä paremmin kulurakenteisiin. Esimerkiksi lemmikkituhkauksessa käytettävä uuni ei ole mikään harvian leivinuuni vaan sen lämpötila on useita satoja asteita. Paljonkohan menee energiaa uunin lämmittämiseen? Entä työaikaa lemmikin noutamiseen lopetuspaikalta ja sen rakennuksen kustannuksiin jonne uuni sijoitetaan?

Tyhmyys myös maksaa. Monet lemmikkieläinten eläinlääkärikustannukset olisi ennaltaehkäistävissä oikealla rotuvalinnalla ja oikealla eläimen ylläpitohoidolla. Hyvä valittaa kalliista akuuttihoidoista kun itse on laiminlyönyt eläimensä hampaiden hoidon, jättänyt kynnet leikkaamatta, korvat hoitamatta, jättänyt suklaat pöydälle, syöttänyt ylipainoiseksi tai "seurannut" kun syöpää sairastava koira on kärsinyt sairaudestaan viikkokaudet ja voinnin romahdus ja siten lopetushetki koittaakin la-su-yönä klo 3. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö.

Vierailija
284/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruukkusalaatti. Joskus luin että nämä salaatintuottajat on miljonäärejä.

Vierailija
285/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hinnoista valittajille tekisi tosiaan hyvää ryhtyä itse yrittäjiksi tai perehtyä paremmin kulurakenteisiin. Esimerkiksi lemmikkituhkauksessa käytettävä uuni ei ole mikään harvian leivinuuni vaan sen lämpötila on useita satoja asteita. Paljonkohan menee energiaa uunin lämmittämiseen? Entä työaikaa lemmikin noutamiseen lopetuspaikalta ja sen rakennuksen kustannuksiin jonne uuni sijoitetaan?

Tyhmyys myös maksaa. Monet lemmikkieläinten eläinlääkärikustannukset olisi ennaltaehkäistävissä oikealla rotuvalinnalla ja oikealla eläimen ylläpitohoidolla. Hyvä valittaa kalliista akuuttihoidoista kun itse on laiminlyönyt eläimensä hampaiden hoidon, jättänyt kynnet leikkaamatta, korvat hoitamatta, jättänyt suklaat pöydälle, syöttänyt ylipainoiseksi tai "seurannut" kun syöpää sairastava koira on kärsinyt sairaudestaan viikkokaudet ja voinnin romahdus ja siten lopetushetki koittaakin la-su-yönä klo 3. 

Vastaava juttu kun lihavuudella polvensa pilannut nainen varakkaana oletti että asia hoituu kun käy "parhaalla lääkärillä".Olisi kannattanut vain pysyä normaalipainoisena.

Vierailija
286/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu lukea koko ketjua joten toistonkin uhalla: passikuvat. Vituttaa joka kerta yhtä paljon.

Vierailija
287/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus.

Ihmiset älkää ottako koiraa tai kissaa tai mitään

lemmikkieläintä Jos ette osaa, ymmärrä sitä hoitaa.

Ja jos ei ole varaa eläinlääkäriin olkaa ilman.

Yhtä vit.... monen ihmisen "eläinrakkaus".

Vierailija
288/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläinlääkäripalvelut.

Tämä johtuu siitä, että ylikansallinen ketjufirma on ostanut valtaosan yksityisistä pieneläinklinikoista ja raha valuu johtoportaaseen. Klinikalla työskentelevä eläinlääkäri saa, varsinkin pääkaupunkiseudulla, usein aivan naurettavan huonoa palkkaa. Niin pitkällä ja vaativalla koulutuksella kenenkään ei pitäisi saada niin ala-arvoista palkkaa. Eläinlääkäreitä tottakai työskentelee monilla muillakin sektoreilla, joissa palkat ovatkin sitten asialliset, mutta pieneläinklinikalla palkka on usein kehno. Laskun loppusumman aiheuttamaa **tutusta ei siis pidä kohdistaa siihen hoitavaan eläinlääkäriin, sillä summasta pieni murto-osa päätyy hänelle itselleen.

Ihan samat hinnat veloittaa yksityinen eläinlääkäri yrittäjä kuin ketju lääkärikin.

Suomeen kaivattaisiin eläinlääkäri hoitamaan myös köyhien eläimet niinkuin se Kalliovuorten ell Jeff, veloittaa sen verran kuin asiakas pystyy maksamaan. Jos voitan lotossa perustan tälläisen itse, toimeentulotuen päätöksen näyttämällä saa eläimensä hoidettua vaikka ilmaiseksi jos ei rahkeet muuhun riitä. Sillä eläimet ovat syyttömiä kärsijöitä omistajan raha pulassa.

Vierailija
289/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ maksaa etenkin jos hoitaa kaikki yrittäjän kulut tunnollisesti.

Vierailija
290/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kertaa passikuvia tarvitset vuodessa?

Vierailija
291/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko kaikkea.

Vierailija
292/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jekylll kirjoitti:

Juusto on ainakin kaupoissa ihan sikahintaista...

Onko pakko ostaa vuoden kypsytettyä mustaleima-Emmentalia?

Mustaleima on kyllä hyvää.

Joskus harvoin ostan kun on minulle köyhälle kallista.

Vierailija
293/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tupakka nykyään, helpompi valistaa ja estää uusia aloittamasta, mutta sinänsä turhaa "rankaista" ikänsä polttaneita pienellä eläkkeellä eläviä. 

Hintaa pitäisi korottaa roimasti. Esim 25e aski olisi sopiva. 

Yhteiskunta maksaa kuitenkin viulut kun sairastut.

SinkkuM

Yhteiskunta maksaa sun vaipat ja katetrin vuosikymmenen kun minä kuolen kustannustehokkaasti sydäriin ensimmäisenä eläkepäivänä rööki huulessa.

SinkkuN

Vierailija
294/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönsiirto. Sähkön kilpailutus on ihan turhaa, kun valtaosa sähkölaskusta on nykyään tuota siirtoa, jota ei voi kilpailuttaa. (+vero päälle tietty).

Vierailija
295/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen hammaslääkäri. Nopea viisurin poisto ja siihen kuuluvat pakolliset röntgenkuvat 500e! Mulle ei ole vieläkään selvinnyt, mistä oikeastaan maksoin... Ne kuvat pelkästään taisi olla lähemmäs 200, WTF?

Ja toki asiaan kuuluu se, ettei selkeää hinnastoa löydy mistään saati että kukaan olis kertonut hintaa etukäteen. No, tiedänpä ens kerralla mennä kiltisti köyhäinjonoon julkiselle, joku raja sentään mitä viitsii maksaa.

Vierailija
296/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eduskunta

Vierailija
297/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkään hinta-laatusuhde ei kohtaa Suomessa oikein missään. Samalla hinnalla kun käy Suomessa parturissa, hierojalla ja pari kertaa ravintolassa, lentää jo jonnekin muualle ja saa siellä sekä paremmat palvelut että paremmat ruuat + juomat samalla rahalla. Kampaajat yms. voi ihan rauhassa päivitellä siellä keskenään, miksi suomalaiset naiset ei käy viikoittain laittamassa tukkaansa jotta heille kaikille riittäisi sopivasti töitä... ja pubeissa voidaan jatkaa kummastelua siitä, miksi jengi juo mieluummin kotonaan kuin ravintolassa. On se kyllä ihme.

Vierailija
298/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaamopalvelut, vaikka ei olisi kummoinen palvelija ja sitten pitäisi vielä maksaa tippejä (New Hair Store). Hohhoijaa.

Tippejä? En ole ikinä törmännyt kampaajalla tuohon, että pitäisi tipata. Kukaan ei ole koskaan millään tavalla tuonut asiaa ilmi enkä edes tiedä, mihin siellä voisi tipata (ei ole sellaisia purkkeja tiskillä, kuten esim. monissa baareissa). Onko tuo jokin yleinenkin käytäntö, jonka olen vain missannut?

New Hair store on kyllä hinnoiltaan oikeastaan pelastus näin vuorotyöläisen näkökulmasta. Pk-seudulla saa maksaa hiustenleikkuusta monesti n. 50-60€, mutta tuolla Hair Storessa hinnoittelu menee kellonaikojen mukaan. Ajat, jolloin heidän on vaikeampi saada asiakkaita, ovat selkeästi halvempia, jotta saisivat edes jonkin verran asiakkaita. Viimeksi kun kävin arkipäivänä, n. Klo 10, hintaa oli 33€. Olisi ollut vielä halvempaa, jos olisin mennyt ennen klo 9:30, mutten viitsinyt vapaapäivänä herätä aiemmin. Tämä siis ihan pk-seudulla ja naisten hiustenleikkuu+pesu.

Vierailija
299/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postipalvelut yleensä. Lähetin postipakettina pienen joululahjan keski-Eurooppaan, maksoi 29 euroa eli jopa enemmän kuin itse lahja.

Vierailija
300/1497 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin erittäin mielelläni katsomaan Kinky Boots -musikaalin Kaupunginteatteriin, mutta minulle kalliin lipun vuoksi ei ole mitään mahdollisuutta. Ymmärrän lipun hinnan, koska esiintyjiä on paljon ja näytelmässä on taitavasti tehdyt lavasteet.

Olin vuosia syövän vuoksi sairauslomalla ja jäin työttömäksi.

Mielestäni tuo esitys on ihan kohtuuhintainen, peruslippu on 65e. Tietty jos rahaa ei ole, niin ei ole, mutta jos tuon näkeminen on tärkeää, niin eiköhän sen rahan saa revittyä jostain. Jos ei ehdi säästää tähän, niin alkaa heti pistämään vaikka muutaman euron kuussa säästöön, niin on jonkinlainen potti valmiina kun seuraava kiinnostava musikaali tulee.

Kiitos neuvosta. Tuloissamme on hyvin todennäköisesti suuri ero. 

Katsoin dvd:ltä esityksen vuodelta 2005 ja arvostin taitavia näyttelijöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi