Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Jekylll kirjoitti:
Juusto on ainakin kaupoissa ihan sikahintaista...
Onko pakko ostaa vuoden kypsytettyä mustaleima-Emmentalia?
Pieneläkeläisenä, ulkomailla asuvana totean vaan jälleen kerran, että Suomeen en pystyisi palaamaan. En tulisi toimeen noilla hinnoilla.
Täkäläiset hinnat ovat jotain aivan muuta, ehkä noin 30-40 % Suomen hinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Menisin erittäin mielelläni katsomaan Kinky Boots -musikaalin Kaupunginteatteriin, mutta minulle kalliin lipun vuoksi ei ole mitään mahdollisuutta. Ymmärrän lipun hinnan, koska esiintyjiä on paljon ja näytelmässä on taitavasti tehdyt lavasteet.
Olin vuosia syövän vuoksi sairauslomalla ja jäin työttömäksi.
Mielestäni tuo esitys on ihan kohtuuhintainen, peruslippu on 65e. Tietty jos rahaa ei ole, niin ei ole, mutta jos tuon näkeminen on tärkeää, niin eiköhän sen rahan saa revittyä jostain. Jos ei ehdi säästää tähän, niin alkaa heti pistämään vaikka muutaman euron kuussa säästöön, niin on jonkinlainen potti valmiina kun seuraava kiinnostava musikaali tulee.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäripalvelut.
Tämä johtuu siitä, että ylikansallinen ketjufirma on ostanut valtaosan yksityisistä pieneläinklinikoista ja raha valuu johtoportaaseen. Klinikalla työskentelevä eläinlääkäri saa, varsinkin pääkaupunkiseudulla, usein aivan naurettavan huonoa palkkaa. Niin pitkällä ja vaativalla koulutuksella kenenkään ei pitäisi saada niin ala-arvoista palkkaa. Eläinlääkäreitä tottakai työskentelee monilla muillakin sektoreilla, joissa palkat ovatkin sitten asialliset, mutta pieneläinklinikalla palkka on usein kehno. Laskun loppusumman aiheuttamaa **tutusta ei siis pidä kohdistaa siihen hoitavaan eläinlääkäriin, sillä summasta pieni murto-osa päätyy hänelle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjolohi. Kilohinta noussut valtavasti, ennen marketeissa oli aina tarjouksia 3,99e/kg ja nyt tarjoushinta on 6,99e/kg.
Kuuma kesä tappoi hurjan määrän joulumarkkinoille tarkoitettuja kirjolohia. Loput lopetti lämpimässä vedessä syömisen ja jäivät liian pieniksi joulumyyntiä ajatellen. Kysyntän ja tarjonnan laki määrää hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki tuore kala - ehkä tarjoussilakkaa lukuunottamatta.
Ja näiden joulutarjoukset. Kaksi viikkoa sitten ostin Lidlistä kokonaisen savusiian 9,49€/kg. Nyt se on tarjouksessa 17,99€/kg.
Oliko kumpikin kotimaista siikaa? Villiä vai kasvatettua?
Usein nuo halvimmat tarjoussavusiiat on Kanadasta pyydettyjä, Kiinassa perattuja ja Suomessa savustettuja ja vakuumiin tungettuja.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin äskettäin pienen kissan tuhkauksesta 70 euroa. Hinta oli yhteistuhkauksesta eli pelkästään siitä, että jätin kuolleen kissan eläinlääkäriasemalle toimitettavaksi krematorioon, en edes saanut tuhkaa itselleni, mistään uurnasta puhumattakaan. En kyllä ymmärrä mikä tuossa maksaa.
Sorry, mutta en ylläöttyisi jos päätyi eläinlääkäriaseman roskikseen
40 vuoden ura takana kirjoitti:
Pieneläkeläisenä, ulkomailla asuvana totean vaan jälleen kerran, että Suomeen en pystyisi palaamaan. En tulisi toimeen noilla hinnoilla.
Täkäläiset hinnat ovat jotain aivan muuta, ehkä noin 30-40 % Suomen hinnoista.
Voipi olla yhteiskuntarakennekin hieman erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kampaamopalvelut ja auta armias jos ajattelit mennä ekokampaamoon....juu ei noilla hinnoilla.
Energialeikkaukset ja kasvivärjäykset vievät aikaa paljon enemmän kuin tavalliset käsittelyt. Kasviväreissä pelkästään levitys on työläämpää, puhumattakaan kasvivärien vaikutusajoista.
Ekokampaamossa myös pesupaikkatuotteet ovat suhteessa kalliimpia, siellä kun ei voi mitään Schwarzkopfin tai KC:n säästöpakkauksia käyttää. Kampaajalle ei silti jää yhtään enempää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Siivous talon omilla välineillä ja aineilla, 42€/h, minimiveloitus 2h ja suositus tämänkokoiselle asunnolle 3h. Kotitalousvähennys on jo tapissa.
Saan itse asiantuntijatyössä 20€/h puhtaana käteen ja siivoan asuntoni edustuskuntoon tunnissa. Ei tarvitse enää miettiä miksei palveluja osteta Suomessa.
Sama. Itse saan nettona ehkä 19e tunti ja kysyin kunnon joulusiivouksen hintaa. 500e!!! eli 2 siivoojaa 5 tunniksi, ei kiitos. Liian kova hinta siisteydestä. joutuisin tehdä töitä viikon
Molon haalarit! Tänä talvena en löytänyt myöskään ainoatakaan kivaa kuosia koko mallistosta.
Olen joskus ostanut lapsille superalesta Moloa, mutta nyt en ostaisi edes sieltä.
Päädyinkin sitten ostamaan Ellokselta ihanan ja laadukkaan Elloksen oman pingviinikuosisen toppahaalarin hintaan 41,95 ;) Kuosi on mielestäni kohdallaan ja hinta ja laatu!
Ihmisen hautaaminen on myös kallista. Maksoin isäni hautajaisista lähes 9000 e. Hänet tuhkattiin ja pistettiin sukuhautaan. Jos olisi ostanut vielä oman kiven ja toisenlaisen arkun muistotilaisuuteen niin varmasti olisi ollut yli 10 000 e.
Siihen sitten vielä päälle perunkirjoitusmaksu 500 e (joo, myös joku lähipiiristä olisi voinut toimia uskottuna miehenä, mutten olisi sitä etsimistä surun aikana jaksanut).
Siihen vielä perintöverot päälle :D
Kuoleminenkin maksaa, on se hullua...
Pienen lemmikin voi tuhkata arvokkaasti itsekin. Klinikalla pois autettu sairas mirrimme sai lepopaikan kauniisti mökkirannalla pienessä kaivannossa, tukena tuhkauksessa oksia ja muuta polttopuuta. Lopuksi loimme maan umpeen muistokummuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ettei kukaan ole vielä vastannut kampaajaa. Minä lopetin kampaamokäynnit jo vuosia sitten kun hinnat karkasi aivan lapasesta.
Jep. Hiusten raidoitus + kerroksittain leikkaaminen maksoi n. 100€.
En vaan ole valmis laittamaan säännöllisesti satasta vain hiusten kohentamiseen. Siispä jäi ainoaksi kampaamovärjäys -kerraksi.
Tämähän oli edullinen! Itse maksanut samasta 180 euroa jokunen vuosi sitten. Loppui värjäilyt. Terveys, ympäristö ja lompakko kiittää.
Itsepalvelukirpputorin hinnat ja ne *elevetin hintalaput, mitkä maksaa euron liuska! Mitä järkeä? Itse joutuu tekeen kaiken: roudaan kamat (mikä myöskin maksaa), laputtaan (vie aikaa ihan liikaa) ja vielä maksaan siitä, että joku pöllii sun tavarat. Maksaa siitä, että saa ilmaseks antaa pois? Juuei.
Uskomatonta miten vähän ihmiset asioista tietävät. Jos niitä remontteja tehtäisiin yhtään halvemmalla niin työntekijöiden palkat pitäisi laskea alemmas ja voin kertoa, ettei ne kovin kummoiset ole nytkään. Lisäksi firmat pyörivät tän taloustilanteen takia pyhän hengen varassa ja ovat polkeneet hintansa jo todella alas tiukan kilpailutilanteen takia. Jos hintoja vielä laskettaisiin, ei firmoilla olisi mahdollisuutta maksaa palkkoja kaikille työntekijöilleen.
En itse ole yrittäjä eikä ikinä olisi uskallusta siihen ryhtyä. Ne pakolliset kustannukset ovat älyttömiä ja sitten on vielä tolloja, jotka syyttävät palveluita liian kalliiksi, kun eivät ymmärrä mitä kaikkea työnantajan tulee maksaa työntekijästä. Ei ne työturvallisuus-, tulityö-, vedeneristys ymsyms luvat mitään ilmaisia ole. Erityisesti sähkötyöt vaativat kalliimpia lupia, kuin moni muu työ. Se on helppo huudella, kun ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjolohi. Kilohinta noussut valtavasti, ennen marketeissa oli aina tarjouksia 3,99e/kg ja nyt tarjoushinta on 6,99e/kg.
Kuuma kesä tappoi hurjan määrän joulumarkkinoille tarkoitettuja kirjolohia. Loput lopetti lämpimässä vedessä syömisen ja jäivät liian pieniksi joulumyyntiä ajatellen. Kysyntän ja tarjonnan laki määrää hinnan.
No mutta hei, pääasia että minä pääsin ottamaan aurinkoa! Mitäs noista pikku vaikutuksista. ....... 🤔
Varmaan tulikin karvakädellä kaikki lakisääteiset maksut hoidettua...jos ei maksaisi tällainen,sitten maksaisi muu moninkertaisesti.