Mikä tuote tai palvelu on mielestäsi kohtuuttoman hintainen
jos vertaa itse tuotteeseen. Tuli tuosta joulupostimerkkikeskustelusta mieleen. Tuleeko mieleen muita?
Kommentit (1497)
Vierailija kirjoitti:
Maksoin äskettäin pienen kissan tuhkauksesta 70 euroa. Hinta oli yhteistuhkauksesta eli pelkästään siitä, että jätin kuolleen kissan eläinlääkäriasemalle toimitettavaksi krematorioon, en edes saanut tuhkaa itselleni, mistään uurnasta puhumattakaan. En kyllä ymmärrä mikä tuossa maksaa.
Vielä suurempaa kusetusta on maksaa eläimen yksilötuhkauksesta, jossa olettaisi tuhkan koostuvan pääosin omasta lemmikistä. Todennäköisesti lemmikki menee uuniin useamman muun kanssa ja purkkiin lapioidaan koko setti, jos nyt oma lemmikki on edes tuossa myyntiin menevässä erässä.
Oopperaan kannattaa mennä. Vaikka liput maksavat paljon niin siinä suorastaan tienaa sillä ooppera on yksi parhaiten tuetuista kulttuurin muodoista, lipun ostaja maksaa itse asiassa vain murto-osan siitä mikä on todellinen kustannus.
Vierailija kirjoitti:
Finnkino leffaliput
Kyllä ja finnkino on pikkuhiljaa ostanut muita elokuvateattereita, joten vaihtoehdot alkaa olla vähissä kun ei ole mitään muita kuin tuota kiinalaisten omistamaa teatteria. Jos leffaan haluaa, niin on pakko maksaa riistohinta.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin äskettäin pienen kissan tuhkauksesta 70 euroa. Hinta oli yhteistuhkauksesta eli pelkästään siitä, että jätin kuolleen kissan eläinlääkäriasemalle toimitettavaksi krematorioon, en edes saanut tuhkaa itselleni, mistään uurnasta puhumattakaan. En kyllä ymmärrä mikä tuossa maksaa.
Siitä tuhkakasasta voisi olla vaikea erotella juuri sinun kissan tuhkat erilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putki- tai sähkömiehen tilaaminen kotiin. Lakimiehen palkkiot.
Milläs tuntipalkalla sinä lähtisit noita hommia tekemään? Kannattaa kouluttautua alalle ja alkaa sillä hinnalla myymään, töitä varmasti piisaa sinulle.
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin. Suomessa palveluiden osto on omien ja palveluntuottajan sivukulujen takia jumalattoman kallista.
Vaihdantasuhde on tolkuttoman heikko. Esim itse tienaan keskinmäärin 150 € nettona/työpäivä. Tuolla rahalla saan ostettua noin kaksi tuntia ammattilaisen palveluita (autonkorjaus, putkityöt jne.) käytännössä minun pitää siis tehdä melkein viikko duunia jotta voin työllistää yhden henkilön päiväksi. Siispä askartelen itse.
Ja näistä valtaosan ryöstää valtio.
Ryöstää? Samalla logiikalla sinä ryöstät julkiset palvelut
Katsoin bussipysäkillä mainosta Apassionata-hevosesityksestä. Näytti olevan hinnat 60-80e. Siinä olis kiva mennä parin heppatytön kanssa koko perhe :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä suurempaa kusetusta on maksaa eläimen yksilötuhkauksesta, jossa olettaisi tuhkan koostuvan pääosin omasta lemmikistä. Todennäköisesti lemmikki menee uuniin useamman muun kanssa ja purkkiin lapioidaan koko setti, jos nyt oma lemmikki on edes tuossa myyntiin menevässä erässä.
Minä otin koiralleni yksilötuhkauksen. Maksoi vähän enemmän.
Mutta kyllä epäilen oliko siinä sydämenmuotoisessa pahvirasiassa vain ja ainoastaan minun rakkaan
Koirani tuhkat?
Vagifem estrogeeni-emätintabletit! 32 eur/pakkaus, joka kestää enintään kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin bussipysäkillä mainosta Apassionata-hevosesityksestä. Näytti olevan hinnat 60-80e. Siinä olis kiva mennä parin heppatytön kanssa koko perhe :D
Apassionata.
Hevosten kidutusta.
En lukenut koko ketjua läpi mutta vastaan:
Sähköhammasharjojen vaihtopäät. Tiedän että se mekaniikka maksaa,mutta silti!
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua läpi mutta vastaan:
Sähköhammasharjojen vaihtopäät. Tiedän että se mekaniikka maksaa,mutta silti!
Tilaa Kiinasta, hyvin toimii, hinta ei päätä huimaa.
Lukiokirjat. Etenkin digikirjat on ihan kamalan hintaisia - 25 euroakin helposti. Ja tietenkin niiden pitää kestää yo-kirjoitusten yli, eli 48kk lisenssi ei aina edes riitä jos pitäisi ykkösvuoden syksystä kestää kolmosvuoden kevääseen. Toimivat heikosti, päivitysten aikaan kirjaa ei voi käyttää, ei voi myydä. Paperikirjoissakin on kauhea hinta, 30€/kpl ja saa nähdä saako näitäkään kohta enää myytyä kun 2021 tulee taas uusi ops.
Marimekon tuotteet. Sikahinnat ja laatu on mitä on.
iPhonet ym. Applen tuotteet
Ihonhoitotuotteet ja parfyymit
Polttopuut valmiina klapeina ostettaessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis olet päättänyt että asia on kusetus niin silloinhan se on? Terve. Oletko koskaan käynyt krematoriossa vai mutuiletko vaan? Niin eläimet kuin ihmiset poltetaan tietyllä alustalla, ei se ole mikään leivinuuni minne aina tyrkätään uusi raato ja sitten harjan kanssa harjaillaan pohjalle jääneet tuhkat.
Kyllä ne ihan yksittäin tuhkataan jos yksilötuhkauksesta on maksettu. Hävytöntä oikeasti tuollainen mustamaalaus, luuletko että tuhkaus on joku hyväkin bisnes jota tehdään rahankiilto silmissä? Kaikissa tietämissäni tuhkaamoissa omistajat ovat eläintenystäviä joilla on yleensä toinenkin ammatti (joka sekin usein liittyy eläimiin). Paljon empaattisempaa porukkaa ovat kuin nämä turhat av-mammat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä otin koiralleni yksilötuhkauksen. Maksoi vähän enemmän.
Mutta kyllä epäilen oliko siinä sydämenmuotoisessa pahvirasiassa vain ja ainoastaan minun rakkaan
Koirani tuhkat?
Se nyt on selvä ettei tuhka ole 100% yksilötuhkattua lemmikkiä, ei sitä uunia siivota ja desinfioida välissä. Jos yksilötuhkauksesta maksaa, niin olisi kuitenkin suotavaa, että purkkiin päätyisi vähintään 80% omaa lemmikkiä. Vaikka se tuhka on lähinnä symbolinen juttu, niin luulisi että yhteistuhkausta noin puolet kalliimman yksilötuhkauksen hinnalla saisi jotain vastinetta rahalle. Helppohan tuossa on huijata, koska harva lemmikin omistaja haluaa olla paikalla toimenpiteen aikana, jos se nyt on edes mahdollista. Ja vaikea sitä tuhkaa on tunnistaa, ellei mukana ole vaikka jotain palamattomia metalleja tai jos tuhkaa on epäilyttävä määrä lemmikin kokoon nähden.
Menisin erittäin mielelläni katsomaan Kinky Boots -musikaalin Kaupunginteatteriin, mutta minulle kalliin lipun vuoksi ei ole mitään mahdollisuutta. Ymmärrän lipun hinnan, koska esiintyjiä on paljon ja näytelmässä on taitavasti tehdyt lavasteet.
Olin vuosia syövän vuoksi sairauslomalla ja jäin työttömäksi.
Ei toivoakaan että pääsisi julkiselle puolelle gynelle, eilinen 15min käynti yhteensä 198e, 2min ultralla katsominen 109e. Hyvä että hinnan kuullessaan pysty järkytykseltään maksamaan.