Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei käytetä ollenkaan alkoholia. Miten reagoisit jouluvieraana?

Vierailija
12.12.2018 |

Emme itse käytä koskaan alkoholia, eikä siis myöskään osteta sitä ikinä. Meille on tulossa jouluvieraita, jotka ovat lähipiiriä ja tietävät hyvin, että elämme alkotonta elämää. Meillä saa muut kyllä juoda viiniä, jos tuovat sitä itse. Miten toimisit meidän jouluvieraana? Yllättyisitkö ja pahastuisitko kun meidän joulupöydässä ei ole meidän hankkimaa viiniä tai olutta? Ostaisitko itse itsellesi oman pullon mukaan? Pitäisikö meidän muistuttaa vieraitamme viinistä?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelisi yhtään.Tiedän lukuisia ihmisiä jotka eivät juo alkoholia koskaan yhtään ollenkaan.Oliko muuta?

Vierailija
142/143 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vieraana edes kehtaisi tuoda alkoholipitoista mukaani, jos isäntä ja emäntä eivät itse käytä alkoholia.

Toisaalta meillä ei koskaan kuullut alkoholi jouluun, vaikka muutoin alkoholia vanhemmilla meni säännöllisesti. Myös mulla on joulut alkoholittomia, ja jos kutsuisin jonkun luoksemme jouluksi, en sitä tarjoaisi ja toivoisin, ettei vieraskaan toisi omia piilopullojaan.

Teini-ikäisenä kävin kaverin luona syömässä ja siellä oli porukka teinejä myöten vähintään melkein räkäkännissä. Vaikka en ollut pullossa elänyt ja teininä itsekin tuli salaa vanhemmilta ryypiskeltyä, oli tuo joulupöydässä käyminen jotenkin jopa traumaattinen kokemus. Meille joulu oli ellainen, en tiiä, jopa intiimi ja selkeä täydellisen rauhoittumisen päivä, että ei olisi tullut mieleenkään että sitä päivää juhlistettaisiin edes viinilasillisen kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean arka asia tuntuu olevan ihmisille alkoholista negatiivisesti puhuminen.

Normaalisti alkoholiin suhtautuvan ihmisen ei tarvitse tehdä asiasta numeroa. Jos viiniä on tarjolla, juon lasin tai kaksi. Jos ei, niin ei.

Asia ei niinkään ole arka, vaan ärsyttävä; täysin alkottomat mielellään julistavat omaa raittiuttaan ylhäältä päin etusormi pystyssä.

Edelleen elää myös kummasti kuva siitä, kuinka jokainen ei-absolutisti on alkoholisti joka örveltää, oksentaa ja sammuu ruokapöytään - mutta olisipahan ainakin jotain paheksuttavaa.

Omaan joulupöytääni kuuluvat snapsit ja viinit/oluet. Lapsiakin on paikalla. Jessus sentään, eikö olekin kamalaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän