Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei käytetä ollenkaan alkoholia. Miten reagoisit jouluvieraana?

Vierailija
12.12.2018 |

Emme itse käytä koskaan alkoholia, eikä siis myöskään osteta sitä ikinä. Meille on tulossa jouluvieraita, jotka ovat lähipiiriä ja tietävät hyvin, että elämme alkotonta elämää. Meillä saa muut kyllä juoda viiniä, jos tuovat sitä itse. Miten toimisit meidän jouluvieraana? Yllättyisitkö ja pahastuisitko kun meidän joulupöydässä ei ole meidän hankkimaa viiniä tai olutta? Ostaisitko itse itsellesi oman pullon mukaan? Pitäisikö meidän muistuttaa vieraitamme viinistä?

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen niin läheinen, että kutsutte minut joulupöytään, niin varmaankin tiedän jo, että ette tarjoile alkoholia. Kuten vieraannekin ilmeisesti tietävät? Maassa maan tavalla eli täysin ok, että ette tarjoile alkoholia kun ette halua. Saattaisin ottaa viinipullon mukaan ja juoda siitä muutaman lasillisen, jos se ei haittaisi teitä.

Joo meidän lähipiiri tietää, että emme juo ja että meitä ei haittaa jos muut silti juo. Emme kuitenkaan tykkää tarjota alkoholia kun se ei ole meidän juttu ollenkaan. Ja Alkoa ei ole missään meidän reittien varrella, eli viinin ostaminen vaatisi erillisen reissun ihan eri suuntaan (julkisilla, koska emme omista autoa). Ap

No kyllä sä ootkin vaan niin mahtava ja hyveellinen ihminen kun et käytä alkoholia!

Lopeta jo.

Jos kaikki tutut kerran jo tietää ettei teillä alkoa käytetä, ettekä sitä kotiin hanki, tää tilannehan on ihan selväksi taputeltu. Onko tää alkoholittomuus sulle jotenkin uusi juttu kun sillä pitää täällä palstalla yrittää päteä? Vastoin yleistä käsitystä kun se vaan on aika marginaalinen, vaikkakin äänekäs pieni ryhmä jotka oikeasti sitä viinaa jouluna ja juhannuksena vetää ylen määrin ja lapsensa hakkaa.

Ei ap mitään yritä päteä.

Vierailija
62/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen niin läheinen, että kutsutte minut joulupöytään, niin varmaankin tiedän jo, että ette tarjoile alkoholia. Kuten vieraannekin ilmeisesti tietävät? Maassa maan tavalla eli täysin ok, että ette tarjoile alkoholia kun ette halua. Saattaisin ottaa viinipullon mukaan ja juoda siitä muutaman lasillisen, jos se ei haittaisi teitä.

Joo meidän lähipiiri tietää, että emme juo ja että meitä ei haittaa jos muut silti juo. Emme kuitenkaan tykkää tarjota alkoholia kun se ei ole meidän juttu ollenkaan. Ja Alkoa ei ole missään meidän reittien varrella, eli viinin ostaminen vaatisi erillisen reissun ihan eri suuntaan (julkisilla, koska emme omista autoa). Ap

No kyllä sä ootkin vaan niin mahtava ja hyveellinen ihminen kun et käytä alkoholia!

Lopeta jo.

Jos kaikki tutut kerran jo tietää ettei teillä alkoa käytetä, ettekä sitä kotiin hanki, tää tilannehan on ihan selväksi taputeltu. Onko tää alkoholittomuus sulle jotenkin uusi juttu kun sillä pitää täällä palstalla yrittää päteä? Vastoin yleistä käsitystä kun se vaan on aika marginaalinen, vaikkakin äänekäs pieni ryhmä jotka oikeasti sitä viinaa jouluna ja juhannuksena vetää ylen määrin ja lapsensa hakkaa.

Klassinen humble brag.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat, että kaikki vieraat juovat alkoholia? En juo.

Vierailija
64/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo.

No yrittäähän. Miksi hän muuten tänne kirjoittaisi, kun heidän vieraansa jo tietävät absolutismista ja siitä, ettei vieraille tulla tarjoilemaan alkoholia.

Vierailija
65/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme itse käytä koskaan alkoholia, eikä siis myöskään osteta sitä ikinä. Meille on tulossa jouluvieraita, jotka ovat lähipiiriä ja tietävät hyvin, että elämme alkotonta elämää. Meillä saa muut kyllä juoda viiniä, jos tuovat sitä itse. Miten toimisit meidän jouluvieraana? Yllättyisitkö ja pahastuisitko kun meidän joulupöydässä ei ole meidän hankkimaa viiniä tai olutta? Ostaisitko itse itsellesi oman pullon mukaan? Pitäisikö meidän muistuttaa vieraitamme viinistä?

Joulu ja alkoholi nyt ei kuulu yhteen millään tavalla, itseäni lähinnä v*tuttas jos joku kaivais keppanat esiin joulunvietossa.

Ei kai kukaan korkkaa kossupulloa lasten syntymäpäiväkutsuillakaan

M36

Vierailija
66/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle olisi minkäänlainen ongelma käydä syömässä jossain yksi ateria ilman viiniä. Itse asiassa en tule jouluna juomaan viiniä yhdenkään aterian kera, koska menen äitini luo eikä hän juo ja tuntuisi tyhmältä juoda yksin. Vesi on sekä arkena että viikonloppuna lounaalla ihan normaali ruokajuoma minulle.

Vierailija
67/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaisi koko asiaa, olen alkoton myös. Jos joisin, ehkä muistutus omien viinien mukaan otosta olisi paikallaan, jos onkin niin että vieraat luulevat että ostatte heitä varten viiniä.

Vierailija
68/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulu ja alkoholi nyt ei kuulu yhteen millään tavalla, itseäni lähinnä v*tuttas jos joku kaivais keppanat esiin joulunvietossa.

M36

Ja sitten vedetään överiksi. Kossua lasten synttäreillä tarkoittaa samaa kuin muutama viinilasillinen jouluruoan kanssa. Oikeasti, mietin nyt miten tyhmiä kirjoitat.

Vierailija
69/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OPM

Vierailija
70/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin 1.75L Finlandia vodkan. Hörppisin sitä pitkin iltaa appelsiinimehun kanssa ja laulaisin karaokea joulupukin asussa. Sammuisin jossakin vaiheessa iltaa kaadettuani kuusen ja kus*sin alleni lasten edessä.

Mutta ei mua haittaa, vaikka isäntäperhe ei alkoa käytäkkään.

Vierailija
71/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi ihan sama, koska en kuitenkaan juo jouluna alkoholia, vaikka muulloin sitä saatankin kohtuudella käyttää. ELi vaikka teillä olisi litratolkulla viinaa, niin minä en sitä kuitenkaan joisi.

Vierailija
72/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juopottelen, mutta jos alkottomaan perheeseen menen käymään, niin ei siellä nyt Jumankauta dokaamaan aleta.. tosi noloa olis mennä paikalle viinakassit kilisten..

Olen muutenkin sitä mieltä että joulu ja ”ruuan kanssa viinit” on vain tekosyitä ylenpalttiselle dokaamiselle.

Vierailija
73/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teille itsellenne kerran on ok että muut nauttivat alkoholia niin sano tämä myös ihmeessä vieraillekin.

Itse otan mielelläni lasillisen valkoviiniä alkuruokien kanssa ja mahdollisesti illan mittaan nautin punkkua tai portviiniä pari lasillista. Voin toki olla myös ilmankin, mutta makunautinto on noiden juomien kanssa täydellinen.

Jos juomat olisi teille ongelma, en niitä tietenkään ottaisi mukaan, enkä teinä niistä silloin mainitsisi, kyse on kuitenkin omasta kodistanne, jossa jokaisen täytyy nauttia olostaan.

Muutaman kommentoijan näkemys ihmetyttää, ihan kuin ei olisi mitään absolutismin ja alkoholismin välillä.

Vierailija
74/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu on vain yksi turha juhla muiden joukossa. Olen töissä, en usko että pomoni arvostaa jos käytän töissä alkoholia. Voisin tietysti testata hänen reaktionsa!

Kannattaa kyllä kokeilla! Aloita jo kotona niin tulee paremmat pöhnät!

Vierailija
75/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se minulle sopisi oikein hyvin. en pidä viineistä ruoan kanssa, ja kun ryyppään viinaa, en harrasta sitä koskaan jouluisin. Jouluna keskityn mieluummin syömiseen ja vaikkapa lukemiseen.

Vierailija
76/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en. Ihan kummallinen oletus, jos vieraat kerran tietävät tilanteen. Sitten ehkä voisin hieman kummastella, jos jostain syystä menisin vieraaseen paikkaan viettämään joulua, mutta ei se mikään katastrofi olisi, jos ei ruoan kanssa tarjoilla esimerkiksi viiniä.

Vierailija
77/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vieraat tietävät alkottomuutenne niin jouluateria on sen verran juhlava ruokailu, että olisi hyvä mainita etukäteen asiasta. Vaikka muuten olisi paljon vierailtu niin kahvittelussa tai tavallisen lounaan yhteydessä kukaan ei oletakaan viiniä tai olutta mutta juhlaruokailuissa meillä ainkin kuitenkin on asialliset juomatkin tarjolla. Toisaalta ruokatarjoilukaan ei meillä ehkä noudata kaikilta osin perus metsämökkiläistä perinnettä. Meillä on myös täysin alkottomia ystäviä ja sukulaisia muttei heille ole mikään ongelma ostaa viinipulloa. Jos tarjoaa juhlaruuat niin jotenkin törppöä jättää tahalteen tarjoilu puutteelliseksi. Juopottelusta ei siis ole kyse vaan normaalista ruokajuomasta. Joku tykkää maidosta ruuan kanssa, toinen ei tajua miksi kukaan kittaa lehmänmaitoa...

Vierailija
78/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti jouluisin alkoholia vaikka käytänkin sitä silloin tällöin muuten. Itsellä takana lasinen lapsuus ja kaikki ne "ihanat" joulut asian tiimoilta. Iskä on muinakin juhlapyhinä kotona vesiselvä ja jos iskä haluaa juhlia alkon voimalla se tekee sen ikäistensä eikä lastensa kanssa.

Vierailija
79/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jouluvieraat ovat aina niin läheisiä ,että tietävät teidän suhteenne alkohoholin käyttöön. Varmasti olisin kohtelias ja huomaavainen,enkä omia viini-tai muita akoholipulloja kiikuttaisi kylään.Jouluruuat maisttuu erinomaisilta jääveden ja loistavien alkoholittomien viinien kera.

Vierailija
80/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M36

Kyllä meillä on konjakit kaffen kanssa otettu ja kummien kanssa joskus jääty pidemmänkin kaavan kautta napanderia ottamaan lasten synttäreillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi