Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei käytetä ollenkaan alkoholia. Miten reagoisit jouluvieraana?

Vierailija
12.12.2018 |

Emme itse käytä koskaan alkoholia, eikä siis myöskään osteta sitä ikinä. Meille on tulossa jouluvieraita, jotka ovat lähipiiriä ja tietävät hyvin, että elämme alkotonta elämää. Meillä saa muut kyllä juoda viiniä, jos tuovat sitä itse. Miten toimisit meidän jouluvieraana? Yllättyisitkö ja pahastuisitko kun meidän joulupöydässä ei ole meidän hankkimaa viiniä tai olutta? Ostaisitko itse itsellesi oman pullon mukaan? Pitäisikö meidän muistuttaa vieraitamme viinistä?

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholittomia viinejä meilläkin on aina tarjolla vaikka olisi myös alkoholillista. Maistuvat nykyään tosi hyvältä ja usein "alkollisetkin" valitsevat sen. Kenenkään ei tietenkään ole syytä pilata joulutunnelmaa läträämisellä, kyse on lasillisesta tai kahdesta. Itse en ap:lle vieraaksi eksyisi, ei alkottomuuden vaan kiristävän tonttupipon vuoksi:) 

Vierailija
82/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan omat juomat mukaan. Aloitan toki ryyppäämisen kotona. Teidät kolkkaan ja köytän tuoliin. Sitten kaadan väkisin viiniä alas kurkustanne. Otan myös jotain likööriä ja vodkaa mukaan. Jotain mietojakin voisin kyllä tuoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jouluvieraat ovat aina niin läheisiä ,että tietävät teidän suhteenne alkohoholin käyttöön. Varmasti olisin kohtelias ja huomaavainen,enkä omia viini-tai muita akoholipulloja kiikuttaisi kylään.Jouluruuat maisttuu erinomaisilta jääveden ja loistavien alkoholittomien viinien kera.

Alkoholiton viini on täysin turhaa tuhlaamista, mielummin kokonaan ilman. En ymmärrä niitä ollenkaan.

Vierailija
84/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko joulupöydässänne siis maitoa, piimää, kotikaljaa ja omppulimsaa? Niin Suomi-wt:tä. -_-

Et taida ymmärtää hirveästi ruoka- ja juomakulttuurin päälle. Jouluateriaan kuuluu perinteinen kotikalja/olut, ei viinit.

Toki halutessaan saa kukin juoda mitä haluaa, mutta todellinen hifistelijä tietää, että kinkun kanssa ei viinejä tarjota vaan oluita. Sitä piimääkin.

Hohhoijaa..Se kinkku onkin varmaan ainoa ruokalaji, jota joulupöydässä tarjoillaan. Monilla on erilaisia kaloja ja niiden kanssa viini todellakin sopii.

Kinkku ei ole lainkaan niin ongelmallinen viinien kannalta kuin sillit ja muut etikkahärpäkkeet.

Yksiselitteisesti sellaista viiniä ei ole olemassa, joka niiden kanssa sopisi.

Vierailija
85/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Miksi pitäisi reagoida? Miksi mä yllättyisin? Tai pahastuisin?  Kerrotko vielä, että puuttuuko joulupyödästä joku perusruoka, jonka kohdalla voisit kysellä samoin? "Olemme vegaaneja. Meillä ei ole kinkkua, kananmunaa, lohta, mätiä etc pöydässä. Pahastuisitko tai yllättyisitkö? Kantaisitko omat kinkkusi ja mätisi taskussa pöytään?" 

Vierailija
86/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tarjoan viinit vieraille vaikka itse en juo. En myöskään juo kahvia, mutta silti on kahvia tarjolla vieraille, tosin vain purukahvia. 

Vierailija
87/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tietysti riehumaan ja pistän paikat paskaksi. En edes käytä alkoholia, tykkään vaan muuten riehua!

Vierailija
88/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin jouluisen kossun ennen kylään tuloa ja olisin maailmani hauskin mies.

Vierailija
89/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomia viinejä meilläkin on aina tarjolla vaikka olisi myös alkoholillista. Maistuvat nykyään tosi hyvältä ja usein "alkollisetkin" valitsevat sen. Kenenkään ei tietenkään ole syytä pilata joulutunnelmaa läträämisellä, kyse on lasillisesta tai kahdesta. Itse en ap:lle vieraaksi eksyisi, ei alkottomuuden vaan kiristävän tonttupipon vuoksi:) 

Mitä iloa on alkoholittomista viineistä? Sitä paitsi en ole vielä löytänyt oikeasti hyvää viiniä, vaan ilmankin pärjää hyvin. Viini ei minulle mikään pakkomielle, vaikka sitä joskus juonkin.

Joskus viinin lipittäjät tuntuvat hyvin lapsellisilta viininjuontinsa kanssa. Tulee mieleen nuoruusajat, kun "piti juoda" silloin kun alkoholia kerran oli tarjolla, varsinkin jos tarjolla oli "hyvää" alkoholia. Normaali ihminen ei jotakin viiniä/alkoholia arkena edes ajattele ja ruoat syödään ruokinta eikä hienostella jonkun viinin kanssa teinimäisesti. Tai ainakin minä olen päässyt siitä vaiheesta eroon jo parikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
90/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen jouluruoka ei todellakaan ole mikään erityisen suotuisa viinin kaveri. Käytän viinejä muuten ja pidän viinien mausta, mutta meilläkin joulu on aina viinitön ja alkoton. Jos nyt ei jotakuta juhlaa pippaloimaan ilman viiniä on alkoholisti, vaikka kuinka olisi viininharrastaja.

En ostaisi itse. Ja sinun sijassasi en asiasta erityisesti muistuttaisi. Talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan.

Vierailija
91/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomia viinejä meilläkin on aina tarjolla vaikka olisi myös alkoholillista. Maistuvat nykyään tosi hyvältä ja usein "alkollisetkin" valitsevat sen. Kenenkään ei tietenkään ole syytä pilata joulutunnelmaa läträämisellä, kyse on lasillisesta tai kahdesta. Itse en ap:lle vieraaksi eksyisi, ei alkottomuuden vaan kiipristävän tonttupipon vuoksi:) 

Mitä iloa on alkoholittomista viineistä? Sitä paitsi en ole vielä löytänyt oikeasti hyvää viiniä, vaan ilmankin pärjää hyvin. Viini ei minulle mikään pakkomielle, vaikka sitä joskus juonkin.

Joskus viinin lipittäjät tuntuvat hyvin lapsellisilta viininjuontinsa kanssa. Tulee mieleen nuoruusajat, kun "piti juoda" silloin kun alkoholia kerran oli tarjolla, varsinkin jos tarjolla oli "hyvää" alkoholia. Normaali ihminen ei jotakin viiniä/alkoholia arkena edes ajattele ja ruoat syödään ruokinta eikä hienostella jonkun viinin kanssa teinimäisesti. Tai ainakin minä olen päässyt siitä vaiheesta eroon jo parikymmentä vuotta sitten.

No, onneksi asut sitten täällä Suomessa etkä Keski-Euroopassa teineilemässä ruokaviinien kanssa.

Vierailija
92/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ei tarvita jouluna. Kiva varmaan lapsilla kuunnella semi sukulaisten "hauskoja" horinoita, kun Riitat ja Ristot on ottaneet "vähän glögiä".

Vierailija
93/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaisten jouluruokien kanssa maistuvat perinteiset kivennäisvesi ja kotikalja parhaimmalta. Asun osan vuodessa Italiassa. Siellä viini kuuluu perinteiseen ruokapöytään.

Vierailija
94/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten ja perheen juhla eikä silloin lotrata alkoholin kanssa.

Vierailija
95/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko. Olet oikeasti kaappijuoppo. Jouluisin yrität vaan kiillottaa sädekehääsi ja huijata Joulupukkia. Ei kannata, me tontut ollaan kyllä nähty ne kaikki viinipullot jotka olet imenyt tyhjäksi! Ei tuu lahjoja moiselle kaappijuopolle! Kannattasi hieman rajoittaa, maksasi tilanne ei ole kovin hyvä! ME TONTUT NÄEMME KAIKEN! Joulupukki voi ehkä tuoda sulle pussillisen korkkeja niin saat ton pelleilys kuriin!

Terv. Tonttu Torvinen

Vierailija
96/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholittomia viinejä meilläkin on aina tarjolla vaikka olisi myös alkoholillista. Maistuvat nykyään tosi hyvältä ja usein "alkollisetkin" valitsevat sen. Kenenkään ei tietenkään ole syytä pilata joulutunnelmaa läträämisellä, kyse on lasillisesta tai kahdesta. Itse en ap:lle vieraaksi eksyisi, ei alkottomuuden vaan kiipristävän tonttupipon vuoksi:) 

No, onneksi asut sitten täällä Suomessa etkä Keski-Euroopassa teineilemässä ruokaviinien kanssa.

No kyllä se on aika paskantärkeää keekoilua juoda viiniä tavallisen arkiruoan kanssa.

Vierailija
97/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällaisiakin ihmiisiä olemassa.

Vierailija
98/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajoittaisin talon ja vetäisin kunnon JöuluKännit.

Vierailija
99/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että löytyy vielä hengenheimolaisia. Minäkään en käytä alkoholia enkä siten myöskään tarjoile sitä. Ja minä muuten panisin pahakseni, jos kutsumani vieras tulisi puteli kainalossa. Olisi aika juntti, joka ei osaa edes kunnioittaa talon tapoja, varsinkin kun ne ovat vieraan tiedossa. Juopotelkoot kotona niin paljon kuin napa vetää, mutta ei meillä.

Vierailija
100/143 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaterialla olen tottunut juomaan kotikaljaa, minusta se sopii siihen parhaiten, joten tuskinpa kiinnittäisin mitään huomiota alkottomuuteen.

Muuten kyllä juon mielelläni viiniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä