Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin suomalaiset havahtuvat siihen että tämä on vakavasti mielisairas kansa?

Vierailija
12.12.2018 |

En tiedä pitääkö itkeä vai nauraa. Ihmiset voivat niin huonosti ja verhoavat sitä huonoon käyttäytymiseen, eristämällä muita, juoruiluun.

Tuntuu että terveet ja normaalit ihmiset alkavat olla katoavat luonnonvara. Hyvä käytöksiset ihmiset jotka ottavat työnsä vakavasti ja haluat parhana mukana tukea ovat uhka ja heidän läsnäolo häiritsee.

Kommentit (193)

Vierailija
181/193 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha kirjoitti:

Pitää kyllä olla vakavasti mielisairas jos kuvittelee, että Suomi on huono maa. Ei voi kuin nauraa. Kaunis kotimaamme puhtaine luontoineen ja turvallisuuksineen. Ei pelota, että joku taho hakee kuulusteluun ja palkkaakin saa työstä. Miltä Pietarissa tuntuu tehdä töitä 500€/kk palkalla herjaamassa muita maita?

Kyllä minua vähän huolettaa, että joku taho hakee kuulusteluun.

t. jatkuvasti kusi sukassa koto-Suomessa, vaikka mitään en ole väärin tahallani tehnyt

Vierailija
182/193 |
13.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/193 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset täyttävät täysin henkisen pahoinvoinnin kriteerit. Olen samaa mieltä. Menkää tutkimaan aihetta ja yllättykää. Se mikä on yhteisöissä normaalia, täyttää vakava henkisen väkivallan ja pahoinvoinnin kriteerit.

Onneksi en aio enää olla työelämässä mukana, otan vain rusinat pullasta, kukaan ei jaksa tollaista vuodesta toiseen. Tekee liian pahaa.

Ime sinä apina munaas.

Vierailija
184/193 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaikki hyvin.

Ei ehkä kannata yleistää ap.

Aika ei ole, joten turpa kiinni pelle.

Vierailija
185/193 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään juttelin lounaalla erään itäsuomalaisen kanssa, joka on asunut Tampereen seudulla parikymmentä vuotta. Olemme samaa mieltä siitä, että hämäläiset ovat vaikea ihmistyyppi, koska mitään ei täällä voida sanoa suoraan, vaan kaikesta maristaan selän takana ja mistään ei saisi olla näkyvästi iloinen eikä ylipäätään mitään, varsinkaan vaikeaa, asiaa voi sanoa suoraan.

Pohdittiin siinä sitten, että jos lähdettäisiin täältä kotiseudulle Pohjois-Karjalaan, ja havahduttaisiin siellä siihen, että meistä on tullut jähmeitä hämäläisiä ihmisvihaajia. Että me oltais sen työpaikan hirveät tamperelaiset. Jaiks.

Ihan samanlaisia epäsosiaalisia mölliköitä täällä Itä-Suomessa ollaan. 

Mutta jotenkin intuitio sanoo, että paljon rennompia ja ystävällisempiä kuin täällä ruuhka Suomessa. Täällä on aika ns kova meno. Pitää olla itsetuntoa että uskaltaa olla menemättä massan mukana, ja olla ystävällinen ja huomaavainen. Sitä kun vieläkin pidetään heikkoutena meillä ja siksi halveksittavana. En tiedä kuulostaako tämä mielisairaalta vai ei, mutta tällasia ajatuksiia taas työpäivän jälkeen.

Saatat olla oikeassa jollain tavalla. Itselläni on vain omasta kotipaikkakunnastani lievästi sanottuna huono kuva, koska minun nuoruudessani täällä oli todella paljon kiusaamista ja muuta. Koen kasvaneeni melko vihamielisessä ympäristössä. Täällä on paljon negatiivisuutta ja pahoinvointia, eivätkä kaikki itäsuomalaiset todellakaan ole hilpeitä tai iloisia. On kuitenkin hyvä, jos koet itäsuomalaisten olevan välittömiä ja rentoja. Itse en oikein osaa vertailla, koska olen elänyt täälläpäin lähes koko ikäni. Omalta osaltani yritän ainakin olla kaikille ystävällinen ja kohtelias. 

- 29 (pohjoiskarjalainen)

Lisään vielä, että ehkäpä Pohjois-Karjalan ja ruuhka-Suomen välinen ero näkyy esim. siinä, että Joensuun seudulla on tapana kiittää bussikuskia, pääkaupunkiseudulla ilmeisesti ei. Joten kaipa jonkinlaisia eroja ystävällisyydessä on. 

- tuo sama (29)

hei! kyllä täälläkin kiitellään kuskia, kun on hiljaisempaa. ruuhkabussissa ei kukaan kehtaa. kyllähän sitä usein junttina pidetään ehkä,mut hei . iloinen juntti ilmottautuu! :)

Mäkin kiitän aina bussikuskia :)

"Kiitos!"

Vierailija
186/193 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko todellakin elää sen asian kanssa että työpaikkakiusaaminen ja systemaattinen ulkopuolelle jättäminen on OK? Jätetään ulkopuolelle ne jotka eivät juoruile? Ymmärrettekö tämän asian vakavuus?

vakavuuden

Tämä juuri. Pakko näpäyttää aivan tarpeettomasta asiasta. On päästävä kertomaan toiselle, että et osannut ja minäpä näytän eli olen sinua parempi.

PS Tässä sulle luettavaa https://www.verkkouutiset.fi/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalio…

Itse ainakin tulkitsisin tuon ystävälliseksi huomioksi, että tuossa nyt kävi tuollainen pieni virhe. Ei siis mitenkään pahalla tarkoitettu huomautus.

Vierailija
187/193 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ims sinä lsäki persettäsi

Vierailija
188/193 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO, suomalaiset on katkeria ja kateellisia. Tyhmä ja vittumainen kansa, näin lyhyesti sanottuna. 

Isovanhemmat rakensivat tämän kansan hyvinvointi. Nykyajan suomalaiset tuhoavat kaiken, henkinen pahoinvointi on hallitsemattomassa tilassa.

Ne jotka sanovat että miten on mahdollista että tämä on paras maa, niin se onkin mutta ei enää kauaa koska nykyajan suomalaiset haluavat vain tuhota toisinsa!!

Lakkaa sinä tuhoamasta kielioppia.

hyvinvoinnin

Mitä sillä kieliopilla on merkitystä kun parinsadan vuoden päästä täällä puhutaan muuta kuin Suomea.

Vierailija
189/193 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta huokuva heikkous triggeröi huonoa käytöstä. Yleisesti ihmiset käyttäytyy paremmin niitä kohtaan, jotka huokuvat vahvuutta. Näistä voi nimittäin hyötyä jotakin.

Ihmiset ovat erikoisia. Kun saavat selville omaisuuteni, muuttuu joidenkin kohdalla kohtelu.

Monessa työpaikassa kannattaisi kartoittaa henkilökuntaa sillä, että palkkaisivat ns. epävarman harjoittelijan opettelemaan yksinkertaisia asioita. Oppisivat keille kannattaa antaa kenkää...

Työpaikoilla on paljon ikäviä tiuskijoita. Miksi ne ovat lähes aina naisia.

Vierailija
190/193 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ihmetyttänyt näissä aloituksissa aina se, että jokainen aloittaja pitää itseään hyvänä ja normaalina suomalaisena, mutta haukkuu kaikki muut (erityisesti olette kamalia- muutan ulkoimaille ketjuissa). Mikäli joka päivälle riittää ihkuja ihmisiä tekemään näitä aloituksia, niin luulisi tämän maan olevan täynnä ihkuja ja normaaleja ihmisiä.

Vierailija
191/193 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ainakin 70-80% kansasta narsisteja/vähintänkin vahvasti narsistisia (osa psykopaatteja ym.) ja loput näiden kiusaamia ja nujertamia (koulut, työpaikat ym.). Olen työtön enkä halua enää ikinä töihin, suurin syy järkyttävä kiusaaminen jota olen saanut kokea niin lapsuudenperheessäni, kouluissa ja työpaikoilla. Oma napa ja korkeintaan oma ydinperhe ainoat joista välitetään, muut painetaan lyttyyn kienoilla millä hyvänsä, etenkin sairaita, työttömiä, vanhuksia ym."heikkoja"kyykytetään ja viataan ja toivotaan vaan et tajuaisivat jo kuolla pois "kunnon veronmaksajien"niskoilta

Kapitalismi ei jaksa katsella heikkoja ja rumia ihmisiä. Älkää tulko enää tiellemme kadulla kävellessämme.

Vierailija
192/193 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosalistinen hyysäävä ajattelu on passivoinut ja tylsistänyt kansamme. Elämme kuin vankilassa, jossa elämä on tylsä putki kehdosta hautaan. Roikutaan rakenteissa, joiden kuvitellaan tuovan tasapuolista turvaa kaikille, mutta oikeasti ne tappaa elämänilon kaikilta.

Meitä on liian vähän, ja elämä on kaavamaista. Kuvitellaan, että yhteiskunta voisi kasvottomana koneistona huolehtia ihmisten hyvinvoinnista ilman empaattista kohtaamista kahden ihmisen välillä. Virkamieskoneisto ei tarjoa empatiaa, ja ilman empatiaa kaikki katsovat toistensa ohitse ja ovat tyytymättömiä omien, todellisten tarpeiden täyttymättömyydestä.

Kirjoitat viisaasti ja hyvin.

Juuri noin se on. Liian kaavamaista ja ankeaa elämää, kunnes hauta kutsuu. Ellei sitten ihmiset rupea pikkuhiljaa hankkimaan selkärankaa ja elämään elämää kuten he itse haluavat.

Vierailija
193/193 |
30.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko todellakin elää sen asian kanssa että työpaikkakiusaaminen ja systemaattinen ulkopuolelle jättäminen on OK? Jätetään ulkopuolelle ne jotka eivät juoruile? Ymmärrettekö tämän asian vakavuus?

vakavuuden

Tämä juuri. Pakko näpäyttää aivan tarpeettomasta asiasta. On päästävä kertomaan toiselle, että et osannut ja minäpä näytän eli olen sinua parempi.

PS Tässä sulle luettavaa https://www.verkkouutiset.fi/kielioppivirheista-huomauttavat-ovat-aalio…

Yleisesti ottaen olen samaa mieltä, mutta mitä pahaa siinä on, että kertoo, kuinka voi jatkossa artikuloida paremmin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän