Miksi maksaa kalliista kosteusvoiteesta kun Lidlin parin euron kosteusvoide
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Onko se ihan yhtä hyvä?
Kaikilla meillä on erilainen ihomme ja omat iho-ongelmat.
Turha yleistää oman kokemuksen perusteella.
No, olen käyttänyt perusvoiteita ja niihin verrattunaon ihan yhtä hyvä.
En uskalla käyttää Lidlin kosmetiikkaa herkällä ihollani, tuotteet ovat siellä usein hajustettuja. Käytän apteekin perusvoidetta, en ole löytänyt parempaa kosteusvoidetta joka ei ärsyttäisi herkkää ihoani. Onneksi ihoni ei kestä myöskään kalliita tuotteita, niissä on usein allergisoivia ainesosia.
Itse suosin myös cienin kasvo- ja silmänympärysvoiteita, paras hintalaatusuhde. En myöskään ole köyhä😊
En kyllä ole myöskään huomannut mitään eroa johonkin 40-50€ voiteeseen verrattuna.
Minä olen myös käyttänyt Lidukan rasvoja pari vuotta ja käytän tästä eteenpäinkin. Olen atoopikko ja olen käyttänyt kymmeniä kalliita apteekin rasvoja, mutta Lidlin rasvat ovat olleet parhaat. Minäkään en ole köyhä, mutta huonoon en vaihda enää.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla käyttää Lidlin kosmetiikkaa herkällä ihollani, tuotteet ovat siellä usein hajustettuja. Käytän apteekin perusvoidetta, en ole löytänyt parempaa kosteusvoidetta joka ei ärsyttäisi herkkää ihoani. Onneksi ihoni ei kestä myöskään kalliita tuotteita, niissä on usein allergisoivia ainesosia.
Tuo minkä ostin oli hajusteeton ja jos en väärin muista allergiahyväksytty.
Saan Lidlin yövoiteesta näppyjä.. En uskalla sitä naamaani enää ajaa. Päivävoiteesta kyllä tykkään, kosteuttaa mukavasti, ei ehkä meikin alle paras vaihtoehto mutta kyllä toi purkki on hyvin tyhjentynyt :D Se yövoide oli ilmeisesti liian tuhtia tavaraa mun lärville! :D
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin myös cienin kasvo- ja silmänympärysvoiteita, paras hintalaatusuhde. En myöskään ole köyhä😊
Niitä minäkin käytän nykyään. Ennen olen ostanut kalliita ja olevinaan hyviä merkkituotteita varmaan sadoilla euroilla ennen, mutta en osta enää. N44
Mä sain ainakin kauhean (ja elämäni ensimmäisen) kutinan kainaloihin Lidlin deodorantista.
Vierailija kirjoitti:
on ihan yhtä hyvä. Enkä ole edes köyhä.
Mitä kallista voidetta olet testannut?
Lancome - I'm worth it!
En käytä tummeleita iholleni, vaikka halpoja ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen atoopikko ja ongelmia ei ole ollut, vaan päinvastoin ihoni on nyt todella hyvä. Enää en mene apteekkiin ja osta jotakin Avènen tms. älykalliita purkkeja.
Ihmiset ovat mainonnan sokaistamia. Tutkimuksen mukaan itse voiteen hinnan osuus purnukassa on 8 prosenttia. Eli kun ostat sen luxus-luxus-voiteen vaikkapa 100 eurolla, niin voide on maksanut 8 euroa. Muu menee maahantuojille, markkinointiin, kaupalle, pakkaukseen, suunnitteluun. Menkää kysymään ihotautilääkäreiltä, mitä eroa on voiteilla ja miten ihmisen iho toimii. Hölmöt ovat hölmöjä ja joku käärii voitot! Voi tsiisus!
Äly hoi! kirjoitti:
Ihmiset ovat mainonnan sokaistamia. Tutkimuksen mukaan itse voiteen hinnan osuus purnukassa on 8 prosenttia. Eli kun ostat sen luxus-luxus-voiteen vaikkapa 100 eurolla, niin voide on maksanut 8 euroa. Muu menee maahantuojille, markkinointiin, kaupalle, pakkaukseen, suunnitteluun. Menkää kysymään ihotautilääkäreiltä, mitä eroa on voiteilla ja miten ihmisen iho toimii. Hölmöt ovat hölmöjä ja joku käärii voitot! Voi tsiisus!
Onneksi Lidl ei tee yhtään voittoa, vaan on silkkaa hyväntekeväisyyttä koko pulju.
Vierailija kirjoitti:
Lancome - I'm worth it!
En käytä tummeleita iholleni, vaikka halpoja ovatkin.
Lancome 😂
Äly hoi! kirjoitti:
Juuri näin! Ja kun on tehty sokkotestejä, missä testaajat eivät ole tiennet tuotetta, on halppistuotteet usein voittaneet merkkituotteet. Mutta kun hieno pakkaus 😀
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostin niitä mutta jäi kaappiin käyttämättä, koska haju oli niin kuvottava.
Suomessa on vähän tarjolla ns. geelimäisiä, rasvattomia kosteusvoiteita. Ne sopivat hyvin rasvoittuvalle, finniselle iholle, mikä on monen suomalaisen ongelma.
Mutta tarjolla on tosiaan vain näitä rasvaisia "mummovoiteita" loputtomina variaatioina. Ne muutamat geelivoiteet maksavat yli 10 euroa puteli ja niitä saa vain apteekista. Miten ihmeessä tämä voikin olla näin vaikeaa?
Mitä järkeä on ylipäätään myydä samaa tavaraa eri nimellä? Katsokaa niitä sisällysluetteloita. Ensimmäiset 5-7 raaka-aineitta yleensä samoja. Ei ne vaseliinit ja glyseriinit siitä mihinkään muutu, vaikka eriväriseen pakkaukseen tursotetaankin.
Ällönrasvaista voidepohjaa vähän koristeltu jollain "orgaanisella yrtillä", "eteerisillä öljyillä" tai "puhtaan pohjoisen luonnolla". Yleensä nämä lisäykset ovat niin loppupäässä sisällysluetteloa, että jos niissä nyt jotain vaikuttavia ainesosia onkin, ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Näillä haetaan mainonnasta tutun kohdesegmentin huomiota.
Onko se ihan yhtä hyvä?
Kaikilla meillä on erilainen ihomme ja omat iho-ongelmat.
Turha yleistää oman kokemuksen perusteella.