Onko mitään alaa enää nykypäivänä, jossa ei olisi työssä kiire?
Jossa olisi aikaa tehdä työt rauhassa ja hyvin. Palkka on toisarvoisempi, kunhan sillä edes jotenkin eläisi. Työ saisi olla kiireetöntä, mutta suhteellisen mielekästä kuitenkin.
Kommentit (36)
Kelan toimistossa voi laiskotella ja olla välinpitämätön asiakasta kohtaan.
Lossin kuljettaja. Vieläpä kausihommaa.
Kiire on mielentila.
Kokeile soveltaa sanontaa: Mihin tässä on kiire, valmiissa maailmassa?
Korvaisin Kiireen Ripeydellä.
Sitä tarvitsevat palomiehet ja ensiapupolin hlöstö. Muilla ei ole kiire.
Risusavottaan. Metsässä on hommia ja saa tehdä siihen tahtiin kuin haluaa, tosin palkkaa ei saa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiire on mielentila.
Sitä tarvitsevat palomiehet ja ensiapupolin hlöstö. Muilla ei ole kiire.
Sanopa tuo esimiehille, jotka hoputtaa ja kellottaa sun hommat.
Tässä maassa olisi ihan heti hommia kaikille, myös työttömille, jos töissä ei tarvitsisi riuhtoa hirveellä kiireellä. Siis ihan kaikissa töissä. Vois syntyä parempaa tulostakin kuin hosumalla. Ei olis toukkia ravintolan pöydän alla jne.
Kovin on lyhyt lista tullut ehdotuksia. Surullista. :(
Mun kiire lakkasi kun näin pomoni tekemän toimintasuunnitelman. Kyseessä on niin taiteellinen näkemys että ymmärsin pomoni realismin tason.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire on mielentila.
Sitä tarvitsevat palomiehet ja ensiapupolin hlöstö. Muilla ei ole kiire.Sanopa tuo esimiehille, jotka hoputtaa ja kellottaa sun hommat.
Tilapäinen kiire ok.
Jatkuva kiire merkki virheellisestä resurssoinnista.
Pahvi pitää olla, jollei sitä tajua.
Mutta olen itsekin lähtenyt työpaikasta, jossa puristettiin ja hiostettiin koko ajan enemmän vain. Konkkaan meni myöhemmin.
Kunnan "huoltomiehet", kulkevat pienissä porukoissa, sateella istuvat autoissa ja mitään ei kyllä tapahdu. Myös jotkut tuntipalkan remppaukot samaa sarjaa. Katsoin kerran kun siirsivät kahden ukon voimin 5kg painoista kiveä 3viikkoa :D tihkutti monena päivänä, joten he istuivat autossa työajan sadetta pitämässä
Apteekissa ei ole minusta kovin kiire. Ainakaan kaikissa.
Valtion ja kunnan konttorit. Eivät ole kiirettä nähneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Valtion ja kunnan konttorit. Eivät ole kiirettä nähneetkään.
Ja itse et ole tainnut nähdä valtion taikka kunnan konttoria. Tervetuloa nykyaikaan, kiire ei ole vieras käsite julkisella sektorillakaan.
Joku yksityisvastaanotto (tyyliin lääkäri, hieroja, kosmetologi) jossa yksi asiakas kerrallaan, ja itse määrittelet vastaanottoajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiire on mielentila.
Sitä tarvitsevat palomiehet ja ensiapupolin hlöstö. Muilla ei ole kiire.Sanopa tuo esimiehille, jotka hoputtaa ja kellottaa sun hommat.
Sanoisin kyllä. Huono esimies jos ei tätä ymmärrä.
Teollisuus- tai uimavalvoja? Respan aspa? Siinä vain istuskelee tai seisoskelee hötkyilemättä.