Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mitään alaa enää nykypäivänä, jossa ei olisi työssä kiire?

Vierailija
11.12.2018 |

Jossa olisi aikaa tehdä työt rauhassa ja hyvin. Palkka on toisarvoisempi, kunhan sillä edes jotenkin eläisi. Työ saisi olla kiireetöntä, mutta suhteellisen mielekästä kuitenkin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissahan hoitajat ja opettajat vain juovat kahvia koko päivän kahvihuoneessa....En tiedä mistä moinen ajatus on tullut jollekin mieleen, niin pakkotahtista hommaa en ole muualla joutunut tekemään kuin päiväkodissa. Ylisuuret ryhmät, vähän aikuisia, siinä saa revetä moneen suuntaan, etenkin jos on vähän haastavampia lapsia, kuten hyvin monessa paikkaa on. 

Vierailija
22/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole töissä kovinkaan usein kiire. Olen pikkupuodin myyjä. Joskus voi olla muutama asiakas jonossa kassalle mutta en ota siitä minkäänlaista stressiä. Kun koko ajan teen niin se on tarpeeksi. Jos asiakas ei jaksa muutamaa minuuttia odottaa omaa vuoroansa niin menköön muualle. Keskityn aina yhteen asiakkaaseen kerrallaan ja olen ystävällinen, jokaiselle kyllä tulee se oma vuoro ihan minuuteissa. En hötkyile vaikka jotkut asiakkaat saattavat huokailla ja olla niiiin kiireisiä, teen ihan omalla ripeällä ja hyväntuulisella tyylilläni. Olen karsinut elämästäni kiire-asenteen, myös muualla kuin töissä. Haluan olla läsnäoleva ja rauhallinen mutta sellaisella suht ripeällä otteella kuitenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja. Oppituntiin on aina aikaa se 45-90min ja itse määrität tahdin.

Vierailija
24/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialan laitospuolelle yököksi.

Ei oo tarvinnu hirveesti ittee repiä ja lisineen ihan keskipalkoille menee.

Itteasiassa pystyy tekeen vaikka läppärin kautta jotain toistakin duunia, esim. myyntityötä yhtäaikaa.

Pääasiassa muutamia velvoitteita lukuunottamatta voi puuhata ihan omiaan tai kattoo vaikkapa leffoja.

Vierailija
25/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustamalla oman yrityksen voi tehdä työtä aikalailla siihen tahtiin kuin huvittaa. Asiakkaita ei tarvitse hankkia enempää kuin haluaa palvella. Toki voi näkyä tilipussissa, jos kovin rauhallisesti haluaa tehdä, mutta kyllä huolellisesti tehty työ voi myös olla kilpailuvaltti!

Vierailija
26/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole töissä kovinkaan usein kiire. Olen pikkupuodin myyjä.

Sori, että annoin miinuspeukun, mutta vain siksi, että jos asiakkaita käy kovin vähän, voi kauppa mennä pian nurin. 

Vierailija
27/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, että annoin miinuspeukun, mutta vain siksi, että jos asiakkaita käy kovin vähän, voi kauppa mennä pian nurin. 

Tämähän ei ole työntekijän ongelma. Silloin on lähinnä bisnesideassa ja mainostamisessa parantamisen varaa.

Vierailija
28/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lossin kuljettaja. Vieläpä kausihommaa.

Eiks ne sentään kulje ympäri vuoden.

Niitä automatisoidaan. Eli loppuva ala.

Vierailija
29/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin sillä kannalla, että mielummin tekisin peruspalkkaista (lue jaskapalkkaista) työtä rauhallisessa ympäristössä kuin jatkuvassa paineessa, mutta tienaten hyvin. Työ ei saa määrittää elämää, muuten se ottaa nopeasti niskalenkin.

T. yrittäjän lapsi

Vierailija
30/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wurthille centermyyjäksi hiljaiselle centerille... Palkka työmäärään nähden hyvä. Ite en jaksanut sitä istumista montaa vuotta

Vierailija
31/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialan laitospuolelle yököksi.

Ei oo tarvinnu hirveesti ittee repiä ja lisineen ihan keskipalkoille menee.

Itteasiassa pystyy tekeen vaikka läppärin kautta jotain toistakin duunia, esim. myyntityötä yhtäaikaa.

Pääasiassa muutamia velvoitteita lukuunottamatta voi puuhata ihan omiaan tai kattoo vaikkapa leffoja.

Entäs lastensuojelupuolella, kun asiakkaat tulee päihteissä ja karkailee sieltä?

Vierailija
32/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei ole työntekijän ongelma. Silloin on lähinnä bisnesideassa ja mainostamisessa parantamisen varaa.

Onhan se aika lailla työntekijän ongelma, jos kuitenkin haluaisi töissä käydä ja edes vähän rahaa tienata. 

Vierailija
33/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zen-joogaohjaaja

Vierailija
34/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupuodin myyjä palasi vielä vastaamaan että en ole itse yrittäjä. Ja olen alalla, jossa koko ajan asiakkaita. Ei ole pelkoa että puoti kaatuu. Aika leppoisa työ kun on perusasiat alalta oppinut. 

Vierailija
35/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut eduskuntatyötä...

Vierailija
36/36 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion ja kunnan konttorit. Eivät ole kiirettä nähneetkään.

Ja itse et ole tainnut nähdä valtion taikka kunnan konttoria. Tervetuloa nykyaikaan, kiire ei ole vieras käsite julkisella sektorillakaan.

Just kävin kunnantalolla hoitamassa valitusasiaa. Niin oli leppoisaa kahvittelua, etteivät meinanneet keritä hoitamaan häiritsemään tullutta asiakasta. Virka-aika on kahvinjuontia varten. Kuntalaisia ei saa päästää sisään häiritsemään.