Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää, kun tilillä on niin paljon rahaa. Muita?

Vierailija
11.12.2018 |

Olen keskituloinen, mutta tyydyn vähään enkä oikein kaipaakaan mitään erikoista ikinä. En tykkää shoppailusta. Melkein aina palkasta jää noin tonni säästöön. Pieni osa menee rahastoon, loppu jää lojumaan käyttötilille.

Onko muita kaltaisiani? Yleensä valitetaan rahan vähyyttä, mutta mulla raha jää vähän kuin itsestään säästöön. Tyhmältä tuntuu makuuttaa tilillä, mutta en tässä markkinatilanteessa uskalla hirveästi sijoittaakaan.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole lähinnä surullista? Ketä ja mitä varten hilloat tulojasi? Eikö elämässäsi ole mitään mitä haluat? Harrastuksiin, matkustamiseen, vapaa-ajanasuntoon tms?

Tuhlari.Ei rahat riittäisi edes jättituloilla.

Siis ihanneko on että kuolinhetkellä on eniten rahaa tilillä? Onko ainoa oikea elämäntapa jättää mahdollisimman iso perintö, jota lapset eivät saa käyttää vaan se pitää siirtää edelleen seuraavalle sukupolvelle?

Tuolla asenteella hyvätuloiset valittaa ettei rahat riitä mihinkään.Auton ostan,muuhun en tuhlaa.

Vierailija
42/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sijoittaisin. Vaikka ihan maltillisesti. Katso esim Aktia Solida.

Tämähän varsinainen kommentti. Jos henkilöllä on liikaa rahaa niin kannattaako neuvoa sijoittaaa jotta saisi vielä lisää. Ja sitten hävettää kahta kauheammin. Ja korkoa koron päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sijoittaisin. Vaikka ihan maltillisesti. Katso esim Aktia Solida.

Tämähän varsinainen kommentti. Jos henkilöllä on liikaa rahaa niin kannattaako neuvoa sijoittaaa jotta saisi vielä lisää. Ja sitten hävettää kahta kauheammin. Ja korkoa koron päälle.

Ap:n viestissä jäi kyllä hieman epäselväksi, että johtuuko häpeä siitä että on paljon rahaa vai siitä että se raha makaa käyttötilillä. Tai sekä että.

Vierailija
44/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 75 k makaamassa tilillä. Tosin muuta omaisuutta ei olekaan. Suunnittelen muuttamista rakkaan tyttöystäväni jonkin verran velkaiseen omakotitaloon, eiköhän niille rahoille käyttöä löydy:)

Olen kohtuu pienipalkkainen ja kaiken säästänyt 17 vuoden ankaralla työllä. No ei hävetä:)

Vierailija
45/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä lapsillesi rahastoihin, jotka saavat käyttöönsä kun täyttävät 18v.

Vierailija
46/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä poistuu , kun ostaa 100000ha sademetsää tai edes 100ha suomi-ikimetsää. Saattaa riittää lapsillekin happea tai vähemmän paahtavaa kuumuutta tai ruokapulaa heidän aikaisuudessaan.

Vierailija
47/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei varsinaisesti se raha tilillä hävetä. Hävettää kyllä iso palkka, kun tiedän, että tienaan enemmän kuin suurin osa tuttavistani. Oma bruttoliksa on vajaa 7000€. Yleensä sanon tienaavani noin 5000€ ja sekin yleensä aiheuttaa ihmettelyä.

Laskeppa huviksesi paljonko saisit toimeentulotukea jos olisit yh, häpeä muuttuu suuttumukseksi

?

Mitäköhän tämkin kommentti tarkoittaa?

Yh ei saa välttämättä mitään toimeentulotukea, riippuu yh:n tuloista.

Vierailija
48/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko lääkäreitä tai juristeja kun on noin hyvät palkat?

Geologi oon n. 8500 kk. Hyvin menee oillain ja tykkään työstäni. Ulkomaat houkuttaa verotussyistä ja työttömäin hyysäyksen vuoksi

Vierailija
49/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee useampi satanen kuussa automaattisesti eri rahastoihin ja indeksirahastoihin. Kun näitä on useampia, ei haittaa, vaikka jonkun arvo välillä laskisi. En jaksa aktiivisesti seurata pörssikursseja, joten tämä on helpoin ratkaisu. Päädyin tähän, koska palkasta jäi joka kuukausi liikaa rahaa tilille. Minulla ei ole autoa eikä lapsia, syön joka päivä kunnon lounaan työantajan piikkiin, asun yksin, enkä pidä shoppailusta. En kuitenkaan nuukaile, tai osta halvinta. Rahaa jää hyvin säästöön, vaikka asun vuokralla Espoossa, eikä vuokra ole mitenkään halpa yksinasujalle. Palkkani ei ole kuitenkaan läheskään niin suuri, kuin joillakin aiemmilla kommentoijilla.

Varmuuden vuoksi pidän tilillä kuitenkin noin kymppitonnin vararahaa, jos joku kodinkone laukeaa, tai haluan lähteä reissuun. On totta, ettei pankkitilillä kannata makuuttaa liikaa rahaa, korot ovat niin matalalla. Olen kyllä miettinyt, tarvitseeko itsellekään sitä "pahan päivän varaa" ihan noin paljon tilillä olla. En kuitenkaan koe huonoa omaatuntoa itse ansaituista rahoista.

Vierailija
50/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää kun iso liksa häviää

aina joka kuu lähes kokonaan. Osa menee kyllä kolmeen eri paikkaan säästöön/sijoittavaksi automatic ja verot mutta noin kolmasosan aina rällään johonkin.

Vierailija
51/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hävetä minun isot rahasummat tililläni.

Joskus aivan huvikseni nostan vaikka 800 tai 1460 euroa automaatilta ja otan kuitin ja jätän sen siihen automaatille niin että seuraava näkee sen.

Minulla on sinitarraa tai kaksipuoliteippiä mukana

Jolla kiinnitän kuitin.

Vierailija
52/53 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei hävetä vaikka tilillä on reilut 20 000 käteistä, rahastoissa, osakkeissa ja sijoitusasunnossa onkin sitten vähän päälle 250 000 kiinni. Velkaa ei ole, veronpalautusta tuli tänään vajaa tonni ja perjantaina on palkka päivä.

Vierailija
53/53 |
12.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hävettää varallisuudessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi