Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehdottakaa kohta 4-kymppiselle uusi ala, näillä vaatimuksilla:

Vierailija
11.12.2018 |

- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliä

Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.

Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.

Kommentit (409)

Vierailija
361/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsäala, vaikkapa metsähoitaja.

Metsänhoitaja joutuu aivan varmasti olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. 

Vierailija
362/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOL kirjoitti:

Olen 50v nainen ja vakityö ,jota olen tehnyt 20v loppuu.

Tarvitsen nopeasti työn, en aio mennä kouluun

Olen ajatellut rappu tai kuolinsiivousta.

Onpa kiva tutustua uusiin ihmisiin.

Moi mä oon ATK-päällikkö , kuka sä oot?

Mä. ole siivousteknikko, erikoistunut rappuihin ja ruumiinnesteisiin.

Mitä mieltä?

Ihan mutu-tuntumalta veikkaisin, että yksityisille(kin) keikkaluontoisia siivouspalveluja tarjoavalle löytyisi asiakkaita. Kerran etsin siivousfirmaa hiukan raskaampaa muuttosiivousta varten ja sain aika paljon soitella. Erikoistuminen asiakkaiden auttamiseen vaikeissa tilanteissa kuulostaa hyvältä. Myöskin nuohousalalla on ollut pulaa työntekijöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

viittomakielen tulkki

Vierailija
364/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bioanalyytikko eli labrahoitaja! Jos opiskeluajan jaksat näytteenoton verran olla potilaskontaktissa, niin työtä on myös, missä ei potilaita. Ja töitä riittää! Ja erikoisaloissa riittää valinnanvaraa todella laajasti.

Nim. Kolmannen vuoden bioanalyytikko-opiskelija ja ollut kohta 2v alan töissä

Mulla olisi pari kysymystä jos satut linjoille vielä!

Millaisia töitä on tarjolla tuon näytteenoton lisäksi? Millaiset työajat, entä palkkataso? Aion hakea ammattikorkeaan tulevassa haussa ja bioanalyytikon tutkinto on yksi joka jollain oudolla tavalla kiinnostaa. 

Vierailija
365/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prostituoituna tienaa näinä päivinä ihan hyvin. Esim. ohessa voit myydä vaikka pikkuhousuja. Tsemppiä.

Vierailija
366/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielenkääntäjä. Tekstejä, ei tulkkaamista.

Muuten hyvä, mutta ilta- ja viikonlopputöitä joutuu tekemään jokseenkin varmasti.

Mahtaako niistä saada ilta- ja pyhäkorvauksia? Muista myös kehittää käännösnopeuttasi. Voit kasvattaa tulojasi, vaikka korvauksista nipistettäisiin.

Vierailija
367/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- töitä löytyisi, edes melko varmasti

- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista

- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)

- ei yötyötä

- ei meteliä

Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.

Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.

Hautausmaa urakoitsija

Vierailija
368/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosiivooja. Perusta oma firma ja mainosta itseäsi asiakkaille.

Vierailija
369/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekninen piirtäjä

On pelkkää toimistolla istumista!

Sitähän ap halus. Ei fyysistä, ei vuorotyötä, ei asiakaspalvelua, ei pitkiä vaikeita opintoja, ei tarvi olla nuori. Tekninen ala niin palkat vähän paremmat.

AP halusi että saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista.

Vierailija
370/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no jos puheterapeutti vain muutaman ihmisen kanssa kontaktissa per päivä, sitvois mennä. Kuvittelin, että on koko ajan joku/ryhmiä siinä opetettavana.

Täytyypä selvittää tarkemmin.

Onkohan vaikea päästä opiskelemaan?

Ap

On yksi vaikeimmista korkeakoulutasoosista aloista, jos vertaa hakijamäärää aloituspaikkoihin.

Vierailija
371/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset asentajahommat? 

Vierailija
372/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen in-house lakimies

Vierailija
373/409 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat sun vaatimuksillesi. Jos olet mies niin ala nyt tehdä miesten töitä kun vielä ehkä pystyt. Mene raksalle, telakalle, ala metsuriksi tai ala vaikka muurariksi. Ole mies.

Vierailija
374/409 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

edellinen jatkaa. ja nimenomaan naisia halutaan nyt töihin, en kyl tiedä miksi mutta ei haittaa, otetaan nyt ilo irti sitten siitä :P 

Juuri jossain ketjussa sanottiin että naiset koodareina on sitkeitä ja tarkkoja.

Mitä ei sanottu, niin ehkä myös nöyriä ja halpoja.

Vierailija
375/409 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koodari.

Ja moni muukin IT-alan homma.

Tarvis varmaan osata jo jotain tietokoneella tehdäkin.. itse osaan surffata netissä, mutta muuten kaikki tietokoneisiin liittyvä tai vaikkapa kännykän asetukset ovat 10-vuotiaan poikani hommia, mä en osaa.

Ap

Muita ideoita?

"Olen valmis opiskelemaan" ja sitten "En suostu opettelemaan tietokoneen käyttöä"

Selvä. Suosittelen sulle jotain Pihtiputaan R-kioskia. Varmaan asiakas käy kerran tunnissa ja oppimisvalmiutesi riittävällä tasolla.

Vierailija
376/409 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

edellinen jatkaa. ja nimenomaan naisia halutaan nyt töihin, en kyl tiedä miksi mutta ei haittaa, otetaan nyt ilo irti sitten siitä :P 

Juuri jossain ketjussa sanottiin että naiset koodareina on sitkeitä ja tarkkoja.

Mitä ei sanottu, niin ehkä myös nöyriä ja halpoja.

Ihmeellisiä stereotypioita naisista. Jotain nöyryyttä ja tarkkuutta muka... voi ne jotkut olla sellasiakin, mutta eipä se oo sukupuolesta kiinni. Sellasia (sietämättömiä) insinöörityyppejä on kyllä kaikissa sukupuolissa. 

Ei kantsi myydä itteensä liian halvalla. Mun palkkatoive on todella moneen paikkaan ollut ihan liikaa, mutta eipä siihen tarvita ku yks hyvä paikka kerrallaan joka siihen suostuu, ni sehän riittää. Mä en alta 5k/kk nouse ees sängystä. 

Vierailija
377/409 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennelentäjä tai lennonjohtaja. Lyhyt koulutus ja hyvä liksa.

Vierailija
378/409 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessinhoitaja

Missä on prosessinhoitaja ilman yötyötä? Voin vaihtaa heti.

Vierailija
379/409 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hjm kirjoitti:

Mulla sama ongelma, oon 32. Taidan itse kallistua it-puoleen. Olen puutarhuri ja sitä en tosiaankaan suosittele kenellekään, vaikka rakastankin kasveja. Työ on raskasta, kausipainotteista ja palkka naurettavan huono.

Olen myös puutarhuri ja tykkään työstäni. Vakituinen paikka on ja palkka 2300€/kk. Ei ole hyvä palkka mutta pärjäilen hyvin ja säästöönkin jää. En vaan pystyisi olemaan koko päivää sisällä.

Olet harvinaisuus. Suurin osa puutarhureista tekee töitä 5 kk vuodessa Suomen oloissa, huhtikuun alusta elokuun loppuun. Ja palkka on noin 1900€ kuussa tesin mukaan ja työ fyysisesti raskasta, sääolot vaikuttavat. Olin taimialalla puutarhurina aikoinaan. Osa työkavereista on yhä alalla, suurin osa ei ole. Itse viljelyalalle suuntautuneena en saanut edes floristina työtä. Lisäksi monet isot puutarhayritykset palkkaavat mieluummin hortonomeja (amk) kuin puutarhureja.

Vierailija
380/409 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristögeologi