Ehdottakaa kohta 4-kymppiselle uusi ala, näillä vaatimuksilla:
- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliä
Opiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.
Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.
Kommentit (409)
Välinehuoltajaa on ehdotettu. Onko täällä alalla olevia, kertoisko joku työstään? Entäs apteekin tekninen apulainen (vai mikä se nimike nyt olikaan), millaista työ on? Mitä ap sanoisi siitä? Jos on kassalla, niin asiakaskontakteja on joo, mutta eikö noilla ole myös muita avustavia tehtäviä?
Poliisi ja tutkinnan puolelle, siinä täyttyy oikeastaan nuo kaikki kriteerit. Tosi kouluaikana pitää olla harjoittelussa se 6kk kentällä.
Raitiovaununkuljettaja. Paitsi, että sinne on vaikea päästä koulutukseen...
Bioanalyytikko eli labrahoitaja! Jos opiskeluajan jaksat näytteenoton verran olla potilaskontaktissa, niin työtä on myös, missä ei potilaita. Ja töitä riittää! Ja erikoisaloissa riittää valinnanvaraa todella laajasti.
Nim. Kolmannen vuoden bioanalyytikko-opiskelija ja ollut kohta 2v alan töissä
Vanhustenhoidossa on paljon vapaita paikkoja. Ruotsissa saa jopa 5000 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
- töitä löytyisi, edes melko varmasti
- ala olisi itsenäistä työtä, ei missään nimessä liikaa ihmisten kanssa tekemisissä olemista
- ei fyysisesti liian rankkaa (saa olla muutakin kyllä kuin vain toimistossa istumista)
- ei yötyötä
- ei meteliäOpiskelua en pelkää, ja siihen myös olisi aikaa ja mahdollisuus.
Kaksi toisen asteen tutkintoa hankittuna.
Sutenööri
Vierailija kirjoitti:
Koodari.
Töitä ei löydy. Nimim. "kokemusta on". Muutenhan vaatimukset täyttyisivät, tosin itse olen joskus tehnyt yötyötäkin on on ollut pakko saada joku projekti valmiiksi.
Minä vaihdoin lastentarhanopettajasta varastotyöntekijäksi. Ainut mitä olen katunut on se, etten tehnyt sitä jo 10 vuotta aiemmin.
Koodaria suosittelen minäkin, meistä on tällä hetkellä huutava pula. Nythän on näitä 12 viikon intensiivikurssejakin, joiden jälkeen suoraan firmaan töihin. Ei tarvi haaskata aikaa ja opiskella turhia sivuaineita tai matikkaa ku pelkästään sitä koodausta.
Tunnen monta nelikymppistä naista, jotka on lähteneet it-alaa opiskelemaan ihan muista hommista, ei todellakaan oo myöhäistä. Ekan vuoden opiskelijoita kosiskellaan jo töihin.
edellinen jatkaa. ja nimenomaan naisia halutaan nyt töihin, en kyl tiedä miksi mutta ei haittaa, otetaan nyt ilo irti sitten siitä :P
Palotarkastajaksi. Ei tarvi välttämättä mitään koulua, jos soveltuu
Tehtaissa ym. tuotantolaitoksissa on varmaankin edelleen tehtäviä, joissa jotakuinkin itsekseen tehdään omaa hommaa, välillä ehkä esimiehen kanssa neuvotellen. Tiedän erään kasveja pienistä leikkeistä kloonaavan yrityksen, jossa steriiliyden takaamiseksi ei edes saa puhua työn aikana, jotteivät bakteerit leviä sylkipisaroista.
Olen 50v nainen ja vakityö ,jota olen tehnyt 20v loppuu.
Tarvitsen nopeasti työn, en aio mennä kouluun
Olen ajatellut rappu tai kuolinsiivousta.
Onpa kiva tutustua uusiin ihmisiin.
Moi mä oon ATK-päällikkö , kuka sä oot?
Mä. ole siivousteknikko, erikoistunut rappuihin ja ruumiinnesteisiin.
Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Kirjastonhoitaja
Kirjastonhoitajana olen kyllä todella paljon ihmisten kanssa tekemisissä, sekä asiakkaiden että työtovereiden ja sidosryhmien.
SOL kirjoitti:
Mitä mieltä?
Haisetko ruumiilta ja rappukäytävältä?
SOL kirjoitti:
Mitä mieltä?
Öööh..ei kai Siivoojat ja ATK-pääliköt biletä samoissa mestoissa?
Vierailija kirjoitti:
Kielenkääntäjä. Tekstejä, ei tulkkaamista.
Muuten hyvä, mutta ilta- ja viikonlopputöitä joutuu tekemään jokseenkin varmasti.
Koodari on sanottu jo moneen otteeseen, mutta sanon minäkin sen. Mikä tahansa alanvaihto tarkottaa sitä, että joudut kouluttautumaan siihen. Nyt vaan opiskeleen javaa. Käytät vuoden-pari alkeiden opiskeluun ja sitten toiset vuoden-pari koodaamalla malleja omaan portfolioon.
Kohan muistaa vaan sen, että ei mene pelkällä kurssikoodauksella, vaan tekee tosiaan jotain omaa projektia vapaa-ajalla ja työntää ne jonnekin, missä mahdollinen työantaja voi niitä käydä kurkkaamassa. Töitä saa ihan minkä ikäinen tahansa, kun on esittää omaa koodia ts. että oikeasti osaa tehdä jotain.
Jotenkin kyllä ap:n tekstistä saa sen kuvan, että ei olisi valmis näkemään kovasti vaivaa uuden opiskeluun. Pitäisi löytää työpaikka jossa on kaikki valmiina, kivaa, ja hyvä palkka ilman että tarviaa tehdä muuta kuin hakea. Sellaista ei olekaan.