Miks salkkareissa osa II
Kommentit (45476)
Vierailija kirjoitti:
Se on erikoista, että Kari ei kommentoi Joonatania, kun tekivät yhdessä duuniakin ja
Joonatan oli vävykokelas. Jere kun Joonatanin veli.
Ehkäpä Kari ei tiedä, että Jere on Joonatanin veli. Kertoi Karille olevansa vain Lassen veljenpoika ja Jirin serkku.
Riippuu täysin suvuista, ketkä viettää keskenään aikaa ja keidenkin kanssa. Sievisten tytöt ovat Leon lapsien serkkuja, mutta yhtä hyvin Paulan siskon lapset on serkkuja Sievisten tytöille. Miksi Jiri ei olisi voinut viettää aikaa serkkujensa (Sievisten tytöt) kanssa ja tätä myöten serkkujen serkkujen? Jos esimerkiksi olisivat porukalla menneet Nurmekseen. Vaikka silloin ei ollut tiedossa, että Jiri on verisukua Joonatanille, Jerelle ja Satulle, niin ovat he kuitenkin samaa sukulaisporukkaa perheiden kautta. Ymmärsin, että kyse olisi nimenomaan nuoruusvuosista tyyliin 10-15v. Jiri on ainakin Heinolasta kotoisin, mutta aika nuorena mennyt maailmalle. Yhteydenpito olisi siis hiipunut siihen aikoihin, kun Sieviset muutti Pihlajakadulle jne.
Lasse sai kuulla olevansa Jirin isä vahingossa Jirin sabotoimalla isyystestillä. Muistaakseni vain Armi tiesi asiasta etukäteen, mutta hänen silloinen mies on kasvattanut Jirin omanaan. Sai sieltä sukunimen Viitamäki.
Suurin yllätys mulle oli ettei alkutunnusta ei ollenkaan päivitetty. Jotenkin kuvittelin, että vähintään Miki, Susu, Laila ja Matias olisi pistetty samaan sekä Jere lisätty mukaan. Onko uusia hahmoja tulossa lähiaikoina? Salla ja Lauri ovat mukana vasta parin kuukauden päästä joten outoa olisi odottaa sinne asti muokkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
-
Ismo kiukuttelee sotkuisesta asunnosta ja uhkaa alkaa perimään Kallelta siivousmaksua. Ärsyttävää, kun sotkuinen koti salkkareiden maailmassa tarkoittaa pientä epäsiisteyttä. Kallen ja Ressun vaatteita lojui sohvan päällä ja pöydällä muutamia tyhjiä limutölkkejä ja lautanen. Siinä onkin varsinainen sotku ja ehkäpä jompi kumpi pojista olisi myöhemmin siivonnut sotkun. Taidan siinä tapauksessa elää kamalassa sikolätissä :D
Minä taas ymmärrän hyvinkin. Ismo on aina ollut tarkka siisteydestä ja kyllä voi olettaa, etteivät aikuiset ihmiset jätä vaatteitaan ympäri asuntoa ja muutenkin siivoavat omat jälkensä. Jos siihen ei puutu sama touhu jatkuu.
Ja Ismon raivoaminen suurelta osin johtui siitäkin, että ei pidä vieläkään Kajandereista.
Toivottavasti Ismon puheissa ei tulevaisuudessa ole perää. Kovasti jaksoi raivota siitä, että pitäiskö mun antaa niiden tuhota sun elämä ja Kalle vakuutteli Kajandereiden olevan ihan tavallinen perhe. Eivät juottaneet Kallea tahallaan humalaan, mutta Sususta voisin vieläkin uskoa sellaista. Jotenkin epämääräinen hahmo. Miki jopa tuntui ymmärtävän Ismoa, kun vertasi Susulle kahden kesken käydyssä keskustelussa, että kyllä suakin ottaisi päähän jos joku tuputtaisi meidän lapsille viiniä.
Heräsi ajatus, että onko Miki Ismon salattu lapsi ja Kallen pikkuvelipuoli, josta Ismo siis tietää, mutta salaa asian. Toki Ismolle ilmestyi vasta vähän aikaa sitten edellinen salalapsi.
Mielestäni Matias ja Laila vaikuttivat ihan hyviltä. Eivät olleet yhtään niin tönkköjä kuin jotkut aikaisemmat nuoret ja heillä sentään oli vain muutama repliikki. Matias etenkin oli yllättävän luonnollinen. Joku täällä taisikin aikaisemmin vihjata, että Elmerillä on pohjallaan rooli/rooleja teatterissa? Toivottavasti lähitulevaisuudessa nähdään heiltä sisarusten välisiä keskusteluita, jotta saa paremman kuvan hahmoista.
Vierailija kirjoitti:
Heräsi ajatus, että onko Miki Ismon salattu lapsi ja Kallen pikkuvelipuoli, josta Ismo siis tietää, mutta salaa asian. Toki Ismolle ilmestyi vasta vähän aikaa sitten edellinen salalapsi.
Tuskin nyt sentään, mutta olisi hauskaa jos Mikin äiti olisikin Ryynäsen Ritva. Voisi välillä piipahdella Pihlajakadulla. Tykkäsin hänestä hahmona ja Ismolle loistava ystävä. Harmi vaan, että Ritva oli ilmeisesti muuttanut jo jonkin aikaa sitten pysyvästi Enoon, joten todennäköisyys tälle on olematon. Miki mainitsi silloin kerran laittaneen lapset yökylään äidilleen, jotta pääsevät viettämään treffi-iltaa Susun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin yllätys mulle oli ettei alkutunnusta ei ollenkaan päivitetty. Jotenkin kuvittelin, että vähintään Miki, Susu, Laila ja Matias olisi pistetty samaan sekä Jere lisätty mukaan. Onko uusia hahmoja tulossa lähiaikoina? Salla ja Lauri ovat mukana vasta parin kuukauden päästä joten outoa olisi odottaa sinne asti muokkausta.
Mä luulen että tunnari päivittyy sitten kun Aki herää ja Camillan tarinaan saadaan se jonkinlainen päätös
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että tunnari päivittyy sitten kun Aki herää ja Camillan tarinaan saadaan se jonkinlainen päätös
Eli Camilla kuolisi? Aki ei tule poistumaan pariin kuukauteen, jos ylipäätänsä enää poistuu uudelleen. Teatterin esityksiä on harvemmassa koronan takia. Tuskin Aki jäisi Pihlajakadulle ja Camilla vietäisi toiseen kaupunkiin tai maahan saamaan parempaa hoitoa tai Camilla herää koomasta ja jättäisi Akin Helsinkiin...
Veikkaan jo etukäteen, että sairaalalle aukeaa esim. ylilääkärin virka, jota Susu alkaa tavoittelemaan, mutta myös Kalle aikoo palata työelämää ja tämä alkoholismi jollakin tavalla nousee esille kamppailussa pestistä. Aku (Jere) aloitti kuvauksissa toukokuun alussa. Kuun puolivälin lähestyessä on kuvattu niitä Jutan auton alle jäämiskohtauksia sekä Kallea kravaatti kaulassa. Vuodetuissa paljastuksissa ei ollut Kalleen liittyen, joten loppukuusta varmaan nämä tapahtumat. Kallehan valitteli jo aikaisemmin tekemisen puutetta. Jos ongelmat alkoholin kanssa on hallinnassa, niin ihan hyvin voisi palata takaisin töihin jos vaan saa enää paikkaa sairaalalta.
Toivottavasti Salla kohtaa tällä vierailullaan Aaron, koska suorasanainen Salla varmasti antaisi kunnolla kuulla kunniansa siitä, mitä kaikkea pahaa on saanut aikaansa serkkunsa Lauran elämässä aikoinaan.
Onko Salla Lauran serkku? :D Miten en muistanut.
Vierailija kirjoitti:
Onko Salla Lauran serkku? :D Miten en muistanut.
Kyllä, Salla muutti Kempeleeltä Tuomon kanssa aikoinaan Helsinkiin. Sallan ja Lauran äidin ovat siskoksia.
Jokuhan taisi silloin viime syksynä ehdottaa, että Ressu on oikeesti Lauran ja Eero/Aaron poika, koska piirteet on tummat. Ja Laura ei olisi pystynyt huolehtimaan pojasta, koska poistui sarjasta yhä ihan sekasin olevana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Camilla kuolisi? Aki ei tule poistumaan pariin kuukauteen, jos ylipäätänsä enää poistuu uudelleen. Teatterin esityksiä on harvemmassa koronan takia. Tuskin Aki jäisi Pihlajakadulle ja Camilla vietäisi toiseen kaupunkiin tai maahan saamaan parempaa hoitoa tai Camilla herää koomasta ja jättäisi Akin Helsinkiin...
Ehkä Aki tekee päätöksen siirtää Camilla Dahlian luo saamaan parempaa hoitoa ja sen myötä poistuu sarjasta. En itsekään usko että Camilla kuolisi ellei sitten sairaalapedillä makaa oikeasti Satu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Aki tekee päätöksen siirtää Camilla Dahlian luo saamaan parempaa hoitoa ja sen myötä poistuu sarjasta. En itsekään usko että Camilla kuolisi ellei sitten sairaalapedillä makaa oikeasti Satu
Vaikea vaan kuvitella, että Aki ei lähtisi Camillan mukaan. Samihan on vieläkin kuvauksissa mukana.
Alunperin keskustelu viittasi siihen, että tapahtuuko lähiviikkoina jotakin, minkä takia tunnaria ei vieläkään uudistettu. Salla ja Lauri tulevat vasta noin parin kuukauden päästä mukaan kuvoihin.
Tuskin maltan odottaa Sallan ja Elinan kohtaamista, mutta tuskin silleen kovaa riitaa, kun Talenkin kuollu :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu. Aina kun salkkareihin tulee uusi miespuolinen hahmo täällä alkaa meuhkaaminen onko se homo, olisipa se homo, toivottavasti kiinnostuu Kallesta. Miksei tuotanto palkkaa sarjaa oikeita homoja ja lesboja? Heterot näyttelee homoja. Eiks se oo epäaitoa ja jopa loukkaavaa?
Koska Kalle on sarjan ainoa homo ja on ihan järkeenkäyvää, että jossakin kohtaa sarjaan kirjoitetaan toinen homohahmo tai vanha hahmo palautetaan. Samin kuolemastakin on jo tammikuussa pari vuotta aikaa.
Miksi pitäisi olla oikeita homoja? Riittää, että näyttelijä pystyy olemaan luontevasti samaa sukupuolta olevien kanssa. Mielestäni Pete, Rauli, Ronny ja Petteri ovat kaikki suoriutuneet todella hyvin. Samoin naispuoliset henkilöt. Sillä ei mulle ainakaan ole väliä. Olkoot sitten homo tai hetero jos vaan on roolissa uskottava.
Epäilemättä homoseksuaalit saa paljon ikävää palautetta, jossa haukutaan sairaaksi ja iljettäväksi. Jotenkin saattaisi olla kamalaa jos roolissa olisi nuori poika/tyttö, joka oikeesti on vähemmistön edustaja. Mieti millaista palautettaisi saisi? Pystyisikö sitä oikeesti sivuuttamaan? Kun asia koskettaisi hahmon lisäksi kunnolla omaa elämää ja identiteettiä. Joskus nähnyt Petenkin Instagram-kuvien kommenteissa viestejä, joissa kärkkäästi tuodaan esille, kuinka ällöttävää hänen roolinsa on ja miten voit tehdä sellaista jne.
Mielenkiintoista nähdä tuleeko Jerellä suhde jonkun kanssa. Itse en lähtökohtaisesti usko, että sotkeutuu Evaan ollenkaan. Eva kyllä oli lumoutunut, mutta Jere ei ainakaan näin ensi silmäyksellä tainnut kokea samaa.
Mutta tätä ei tiedetty Jirin lapsuudessa. Tai no Armi ja Lasse tiesivät.