Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
11.12.2018 |

Uusi ketju poistetun tilalle.

Kommentit (45476)

Vierailija
15781/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommi Taurulan tuoreesta haastattelusta:

"Välillä näyttelijäkonkarin suu loksahtaa auki, kun hän lukee ennakkoon juonikuvioita, joiden keskelle Kari heitetään. Vuosien saatossa näihin hetkiin on mahtunut myös hämmentyneitä ajatuksia.

– Minä kuitenkin tunnen Kari Taalasmaan aika hyvin tästä 20 vuoden takaa, ja joskus olen ajatellut, että tietyt käänteet eivät sovi tälle hahmolle. Ne ovat kaikkein haastavimpia kohtauksia, kun joutuu näyttelemään jotain sellaista."

Mistähän käänteistä Tommi on ajatellut, ettei ne sovi Karille?

Kari on varmaan ainut, jonka kuviot on pääsääntöisesti ollut hahmolle sopivia. Ei heti tule mieleen kuviota, joka ei olisi ollut. Taurula ei ainakaan tykännyt siitä, kun Kari muutti Nooran ja Benjamin kanssa Keniaan. Ilmeisesti syynä kyllä oli se, että ei pitänyt tuotannon päätöksestä kirjoittaa hahmoa siltä erää ulos sarjasta.

Vierailija
15782/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, Monica on kyllä onnistuneesti pilattu. Ensin se lapsestaan sekoaminen (ei antanut Jirin nähdä Magnusta), sitten Severiin sekaantuminen ja nyt random-panot luuseri-Sampon kanssa (ja Severin haikailu jatkuu). Ennen Monica oli yksi mun lempihahmoista, mutta nykyisin on kuin eri persoona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15783/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nimi ole Nadia, ei Nadja?

Lopputeksteissä lukee Nadja ja kyllähän esimerkiksi Aaro sanoo selvästi aina Nadja.

Ilmeisesti osa muistelee sitä, kun viime syksynä Evan "pikapaluun" aikana ohjelmateksteissä luki Nadia eikä Evan puheesta saanut selvää kumpaa oikein meinasi. Virallinen nimi joka tapauksessa on Nadja Tamminen.

Vierailija
15784/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommi Taurulan tuoreesta haastattelusta:

"Välillä näyttelijäkonkarin suu loksahtaa auki, kun hän lukee ennakkoon juonikuvioita, joiden keskelle Kari heitetään. Vuosien saatossa näihin hetkiin on mahtunut myös hämmentyneitä ajatuksia.

– Minä kuitenkin tunnen Kari Taalasmaan aika hyvin tästä 20 vuoden takaa, ja joskus olen ajatellut, että tietyt käänteet eivät sovi tälle hahmolle. Ne ovat kaikkein haastavimpia kohtauksia, kun joutuu näyttelemään jotain sellaista."

Mistähän käänteistä Tommi on ajatellut, ettei ne sovi Karille?

Kari on varmaan ainut, jonka kuviot on pääsääntöisesti ollut hahmolle sopivia. Ei heti tule mieleen kuviota, joka ei olisi ollut. Taurula ei ainakaan tykännyt siitä, kun Kari muutti Nooran ja Benjamin kanssa Keniaan. Ilmeisesti syynä kyllä oli se, että ei pitänyt tuotannon päätöksestä kirjoittaa hahmoa siltä erää ulos sarjasta.

Mäkin yritin miettiä mitkä kuviot voisi olla sellaisia, muttei oikein tule mieleen. Kuviot ovat olleet hyvin "karimaisia". Muista hahmoista keksisin kyllä moniakin kuvioita, jotka eivät ole sopineet niin hyvin.

Voisiko se Karin överijunttimainen suhtautuminen Juttaan olla sellainen kuvio, mikä on ollut Tommista haastavaa näytellä? Mutta toisaalta, minusta sekin on sopinut Karin luonteeseen, vaikka niin jyrkkä fobia ja viha Juttaa kohtaan on itseänikin ärsyttänyt. Ehkä Tommi on ajatellut, ettei Kari ihan noin paha ole suustaan ja että olisi vanhemmalla iällä jo hieman kypsempi ja hitusen suvaitsevaisempi?

Sitten on tietysti tämä huumeliigaan sekaantuminen, mutta siihenkin Kari tavallaan ajautui. Ensin kovan taloudellisen ahdingon ja myöhemmin kiristyksen myötä. Ja Karilla on vahva taipumus ajautua rikollisille poluille, vaikka aina vannoo muuta.

Vierailija
15785/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nimi ole Nadia, ei Nadja?

Lopputeksteissä lukee Nadja ja kyllähän esimerkiksi Aaro sanoo selvästi aina Nadja.

Ilmeisesti osa muistelee sitä, kun viime syksynä Evan "pikapaluun" aikana ohjelmateksteissä luki Nadia eikä Evan puheesta saanut selvää kumpaa oikein meinasi. Virallinen nimi joka tapauksessa on Nadja Tamminen.

Ok, kiitos selvennyksestä ja korjauksesta! Mulle taisi jäädä virheellinen kirjoitusasu mieleen keväältä ja Evan lausumisesta.

Vierailija
15786/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtilä kertoi Voicen haastattelussa kehitelleensä itse Aaron tavan toisella asioita puheessa. Tästä huomaa ammattilaisen, kun pyörii tuomaan omaa lisää hahmoon ja tämä onkin yksi Aaron tunnistettava piirre.

Lattu on kertonut kehitelleensä täysin omasta päästä ja omaksi hauskaksi jutuksiksi Kallesta ns. lintubongarin. Jos näkee ulkokohtausta kuvatessa linnun, niin jää katselemaan pidemmäksi aikaa ja kuvittelee, että Kalle osaa kaikki tiedot eli mitä lajia jne. Tälläkään ei ole mitään tekemistä käsikirjoituksen kanssa. Jos joskus näätte Kallen tuijottelemassa liian pitkää johonkin, niin nytpä tiedätte mitä :D

Vierailija
15787/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtilä kertoi Voicen haastattelussa kehitelleensä itse Aaron tavan toisella asioita puheessa. Tästä huomaa ammattilaisen, kun pyörii tuomaan omaa lisää hahmoon ja tämä onkin yksi Aaron tunnistettava piirre.

Lattu on kertonut kehitelleensä täysin omasta päästä ja omaksi hauskaksi jutuksiksi Kallesta ns. lintubongarin. Jos näkee ulkokohtausta kuvatessa linnun, niin jää katselemaan pidemmäksi aikaa ja kuvittelee, että Kalle osaa kaikki tiedot eli mitä lajia jne. Tälläkään ei ole mitään tekemistä käsikirjoituksen kanssa. Jos joskus näätte Kallen tuijottelemassa liian pitkää johonkin, niin nytpä tiedätte mitä :D

Olisi aika kiva, jos tuo harrastus näkyisi muutenkin Kallen elämässä. Voisi lähteä välillä bongausretkelle tai tulla vastaan rapussa, puistossa tai merenrannassa kiikarit kaulassa tai putki olalla.

Vierailija
15788/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kommentti sanoa Susulta Evalle, ettei kannata uskoa kaikkea mitä netissä uskotaan. Kuitenkin jokaisen sydänsiirtopotilaan olisi hyvä keskustella lääkärin kanssa jos alkaa suunnitella raskautta tai tulee yllättäen raskaaksi. Mielestäni tällä kertaa Evan aihe on täysin luonnollinen ja järkevä, vaikka Nellalla oli kaikki kunnossa.

Vierailija
15789/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aika kiva, jos tuo harrastus näkyisi muutenkin Kallen elämässä. Voisi lähteä välillä bongausretkelle tai tulla vastaan rapussa, puistossa tai merenrannassa kiikarit kaulassa tai putki olalla.

Ylipäätänsä olisi mukavaa jos hahmoilla olisi enemmän omaperäisiä harrastuksia. Kukaan ei taida enää edes käydä kunnolla lenkillä. Satunnaisesti joskus, kun joskus kävivät viikottain juoksemassa. 

Vierailija
15790/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä käsikirjoitukset paljon aivoistusta vaadi. Tämänpäivänenkin jakso esimerkiksi. Samuli ja Elina kohtaa aina Noelin ja Ainon, meni asiat mitenkä. Linda törmää aina Jirin ja Evan, Minillä tai ilman. Linda ja Viola ostoksilla, eikös Mira ole myös samassa liikkeessä?

Monica ja Severi ovat henkisesti eri tasolla ja maailmat ihan erilaiset, ei toimi paitsi jos Sedukka hyväksyy toyboyn roolin.

Minne hukku Aki.

Minne hukku Aaro

Missä on Nadja

Missä on Magnus

Monica ei ole ollut kertaakaan Magnuksen kanssa missään ja Jiri Evan kimpussa tai Moosessa, kuka hoitaa Magnusta?

Jännä, että on edelleen katsojia, jotka ei ole sisäistänyt koronan vaikutuksia kuvauksiin. Lapsinäyttelijöiden käyttämistä vältetään.

Jep! Välillä tuntuu, että toisille pääasia on vaan sarjan ja näyttelijöiden moittiminen.

Vierailija
15791/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Nellan raskaus kuitenkin on vasta alkutekijöissä. Oletan, että sairaalassa on katsottu kuinka pitkällä raskaus on Nellalla vasta alkaa pahoinvointi. Joillekin pahoinvointi on ensimmäisiä oireita raskaudessa.

Vierailija
15792/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että oon kiinnittänyt huomiota tähän Kallen piirteeseen, mutta oon ajatellut sen olevan vaan joku näyttelijän tapa. Olis mukavaa kuulla lisääkin kaikilta näyttelijöiltä hahmoista, kun monesti ajattelevat asioita eri tavalla ja tietävät enemmän. Kaikki pikkujutut tekee hahmoista mielenkiintoisempia. 

Vierailija
15793/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Parikka on kyllä onnistunut hyödyntänään Salkkareiden ja bloginsa kautta tulleen julkisuuden hyvin. Juontaa syyskuussa yhdessä Mikko Leppilammen kanssa Elämä Lapselle -konsertin. 

Vierailija
15794/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sepon vierailu saadaan jotenkin liitettyä tapahtumiin eikä ainakaan mitään Anitan tapaisia juonikuvioita. Mielestäni on mukavaa sekin, että Seppo vaan tapaisi perheenjäseniä ja joisi Ismon kanssa kaupalla kahvia. Sepolla on yleensä aina hyviä viisauksia. Viimeksi off-screenissä jutteli Samin kanssa Kallen alkoholiongelmasta ja sai Kallen hakemaan antubuskuurin. Ismo ja Seppo on legendaarinen parivaljakko. 

Vierailija
15795/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös miettinyt tota, että miksi kenelläkään ei ole mitään harrastuksia lenkkeilyn lisäksi? Aikuiset käy vaan Amandassa lounaalla ja juovat viiniä ja teinit lorvivat aina vaan kahviloissa ja omassa huoneessaan eivätkä tunnu tekevän muuta kun katselevan leffoja. Ennen hahmoilla oli myös tavoitteita ja unelmia kuten Annikalla se oma vaatemallisto. Talekaan ei koskaan hakenut sinne poliisikouluun, vaikka siitä oli puhetta ja uskon että siitä olisi saatu kivoja juonikuvioitakin aikaiseksi.

Vierailija
15796/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Nellan raskaus kuitenkin on vasta alkutekijöissä. Oletan, että sairaalassa on katsottu kuinka pitkällä raskaus on Nellalla vasta alkaa pahoinvointi. Joillekin pahoinvointi on ensimmäisiä oireita raskaudessa.

Varmaan sekin pitää paikkaansa, että Ressu on vauvan isä. En näe mitään syytä, miksi Nella olisi asiasta valehdellut. Tämän raskauden takia Salla oletettavasti palaa. Odotan mielenkiinnolla reaktiota, mutta Salla itse oli aika lepsu Ressua kohtaan joten toivottavasti ei ala puolestaan syyttelemään Ismoa, vaikka Ressu tietysti on jo aikuinen ja itse vastuussa tekemisistään. Mulla on jotenkin sellainen tunne, että Nella ei lasta pidä. 

Vierailija
15797/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä kaikkia näyttelijöitä on somessa näkynyt jo kuvauksissa? Ilmeisesti osalla on vasta ollut eka kuvauspäivä.

Vierailija
15798/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindan näyttelijä on ainakin alkanut seuraamaan Laurin näyttelijää. Susun näyttelijä seurannut jo aikaisemmin. Tarkoittaako Laurin menneisyys kuitenkin jotain, jonka vuoksi joutuu poliisin kanssa tekemisiin?

Pelkkää mutuilua. Kiva seurailla kuka seuraa ja ketäkin, koska yleensä siihen vaikutta juuri se, että alat seuraamaan eka niitä kollegoita joiden kanssa tee töitä. Lauri on ollut vasta muutaman kuvauspäivän. 

Vierailija
15799/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni Samulista on jotenkin tullut kummallinen. Ennen oli paljon inhimillisempi ja kävi tunteilla, nykyään ei kovin paljoan mitään tunnetilaa Elinan suuntaan näytä. Kenties ei ole itsekään päässyt Victoriasta.

Vierailija
15800/45476 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistyvä trendi taitaa olla tämä hahmon näkeminen toisena hahmona. Kuvitteliko Noel Ainon tilalle Elinan vai näkikö oikeasti Ainon Elinana? Samaa oli esimerkiksi Jutan haavekuvissa, ku näki Ismon Lassena.

Ketju on lukittu.