Miks salkkareissa osa II
Kommentit (45476)
Sori ohiksesta. Mulla on tylsää ja selaan poistuneita (sivu)hahmoja. Joillakin on samoja sukunimiä kuin äskettin sarjassa mukana olleilla, jotka eivät oletettavasti ole toisillensa sukua:
Susu Honkanen & Siru Honkanen (Asui Ismolla hetken)
Victoria Saari & Hannu Saari (Joonatanin isän miesystävä)
Sami Kosonen & Kim Kosonen (Larin kiusaaja koulusta ja lätkäjengistä)
Jutta Korhonen & Aamu ja Teemu Korhonen (Jaanan lapset)
Mira Jokinen & Sinna Jokinen (Aleksin koulukaveri ja Sofian lastenhoitaja)
Toivottavasti syksyn trailerissa ei spoilattaisi mahdollisia kuolleita/eloon jääneitä. Jos joku maikkarilta lukee niin ottakaa tästä hyvä ehdotus vastaan. Onnettomuus oli raju, mutta tavallaan kutkuttavaa odottaa, että menikö kokonainen perhe kerrallaan vai onnistuiko Tale ja/tai Ilja pelastumaan. Sannin kuolemaan uskon lähes 100% varmuudella. Suuri yllätys olisikin jos vain Ilja olisi kuollut ja molemmat olisi nopeilla reflekseillä pinkonut pakoon autosta vaikka Iljaa lähtivät pelastamaan. Kuka meistä tietää miten tossa tilanteessa itse reagoisi.
Tekeeköhän Eva ja Jiri ilmoituksen Ressusta lastensuojeluun? Mulla on kyllä epäilys, että Nellan lapsen isä on Onni. Nella voisi antaa lapselleen jonkun sukupuolineutraalin nimen. Toisaalta Ronja olis kiva tai Rolle.
Tietenkin Tale tai joku muu voi olla Nellan lapsen isä jos ovat olleet sängyssä myöhemmin, mutta sitä ei ole näytetty. Humalainen sänkyyn päätyminen Talen kanssa oli joulukuussa ja viimeistään helmikuussa käytiin viimeiset keskustelut siitä, ettei Tale halua olla Nellan kanssa. Eivät tainneet päätyä uudelleen muhinoimaan edes?
Nella oli Ressun kanssa synttäribileissä wchen puuhastelemaan vaikka sitä ei näytetty. Viittauksen tapahtuneeseen oli, koska Nellalla oli hiukset sotkussa. Nukkuivat Sievisten sohvalla seuraavan yön yhdessä.
Miksei kukaan cmorelainen uskalla heittää tänne rohkeaa spoileria
Vierailija kirjoitti:
Miksei kukaan cmorelainen uskalla heittää tänne rohkeaa spoileria
Mikä on rohkea spoiler? Kaikki tapahtumathan täällä on jo käyty torstaina päätösjakso osalta läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän Eva ja Jiri ilmoituksen Ressusta lastensuojeluun? Mulla on kyllä epäilys, että Nellan lapsen isä on Onni. Nella voisi antaa lapselleen jonkun sukupuolineutraalin nimen. Toisaalta Ronja olis kiva tai Rolle.
Lastensuojeluun? Nella oli 18v kun Ressun kanssa touhuivat, suojaikäraja on 16v.
Munsta Talen isyys olisi epäuskottavaa koska siitä tosiaan jo aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sori ohiksesta. Mulla on tylsää ja selaan poistuneita (sivu)hahmoja. Joillakin on samoja sukunimiä kuin äskettin sarjassa mukana olleilla, jotka eivät oletettavasti ole toisillensa sukua:
Susu Honkanen & Siru Honkanen (Asui Ismolla hetken)
Victoria Saari & Hannu Saari (Joonatanin isän miesystävä)
Sami Kosonen & Kim Kosonen (Larin kiusaaja koulusta ja lätkäjengistä)
Jutta Korhonen & Aamu ja Teemu Korhonen (Jaanan lapset)
Mira Jokinen & Sinna Jokinen (Aleksin koulukaveri ja Sofian lastenhoitaja)
Kuka nyt muistaisi Larin kiusaajan etunimeä, saati sitten sukunimeä?
Vierailija kirjoitti:
Miksei näytetty Jirin reaktiota, kun toisessa huoneessa piilotellessaan kuuli Nellan kertovan olkkarissa Evalle raskaudesta. Luulis, että Jiri olisi heti syöksynyt makkarista läksyttämään Nellaa, joka olisi samalla tajunnut Jirin pettäneen juuri Lindaa.
Eiväthän Eva ja Jiri olleet kerinneet edes aloittaa.
Lahjakkaasti Lassekin tuli pyytämään Ismolta anteeksi ja "vierittämään" syyn Kallen niskoille. Oli kuulemma tulossa kertomaan, mutta sitte Kalle alko kiristämään Juttaa eli tietenkin kaikki on vaan Kallen syytä. Kaikki kolme teki väärin ja kuka vaan olisi voinu ilmiantaa toisensa niin kotona kuin sairaalalla. Ottaen huomioon, että alkoholisti on sairas eikä näe ongelmaansa ongelmana. Kunpa Jutta ja Lasse näkisivät Kallen naaman lyönnin jäljiltä. Jos tähän tulee pitkäkin aikahyppy, niin se on saattanut jo parantua kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän kappale soi Camillan ja Akin häissä?
Romanssi (Sua vain yli kaiken mä rakastan)
Vierailija kirjoitti:
Lahjakkaasti Lassekin tuli pyytämään Ismolta anteeksi ja "vierittämään" syyn Kallen niskoille. Oli kuulemma tulossa kertomaan, mutta sitte Kalle alko kiristämään Juttaa eli tietenkin kaikki on vaan Kallen syytä. Kaikki kolme teki väärin ja kuka vaan olisi voinu ilmiantaa toisensa niin kotona kuin sairaalalla. Ottaen huomioon, että alkoholisti on sairas eikä näe ongelmaansa ongelmana. Kunpa Jutta ja Lasse näkisivät Kallen naaman lyönnin jäljiltä. Jos tähän tulee pitkäkin aikahyppy, niin se on saattanut jo parantua kokonaan.
Suurin virhe koko casessa on se, ettei Jutta työsuojeluvaltuutettuna puuttunut työntekijän työskentelyyn humalassa. Lassekin kohtasi humalaisen Kallen käytävällä, joten aivan varmasti siellä olisi kuunneltu myös heidän näkemyksensä. Tuskin olivat ainoita, jotka ovat mahdollisesti pistäneet merkille johtajaylilääkärin oudon käytöksen.
Toivottavasti päätösjakson onnettomuudesta ja kopterimatkasta tulee myöhemmin kesällä samanlainen video, missä näytetään hieman jaksojen tekoa. Räjäydykset oli suurilta osin pelkkiä jälkeen päin tehtyjä efektejä, paitsi auto räjäytettiin ilmeisesti oikeasti vaikka sitä ei varsinaisesti nähty kuin lähikuvissa.
Useamman kerran vilahtanut viestejä, jossa ihmetellään ettei Ismo joudu vastuuseen Lassen pudottamisesta. Ilmeisesti asia on katsottu niin, että tapahtumat oli pelkkää huonoa onnea riidan seurauksena eikä kenenkään ollut tarkoitus satuttaa. Lasse lensi kuin lensikin uskomattomasti lukitun oven läpi parvekkeelle ja sieltä vielä alas asti. Ismo yritti ottaa Lassesta kiinni, mutta putosivat molemmat. Lassen vierailu kaupan edustalla vain tukee sitä ajatusta, ettei halua Ismolle mitään ongelmia. Koitti selvittää asiat rauhallisesti. Jos Lasse haluaisi ex-bestiksensä vastuuseen, niin kyllä olisi jo meuhkaamassa poliisille asiasta. Itse uskon heidän vielä jonakin päivänä sopivan kaikki asiat ja Laitelan ja Sievisen ystävyys jatkukoon normaalisti.
Onko sitä Nadiaa enää koko sarjassa vai onko Eeva tupannut sen Sievisten komeroon?
Aino on stalkki
Lueskelin ympäri nettiä päätösjaksosta. Yhdessä viestissä pohdittiin, että lentäjänaisen ääni olisi ollut kopterissa jotenkin tutun oloinen ja näytettiin kuinka rauhallisesti hätätilanteessa vain työnsi vaihdekeppiä alaspäin. Lähinnä pohdintaa jospa koneeseen vaihtuikin lentäjä vaikka periaatteessa Camillan ja Akin olisi kaikesta huolimatta pitänyt huomata tämä, vaikka helikopteri on pitkä eikä takaosa ole ohjauksessa kiinni.
Mä olen vaan edelleen vakaasti sitä mieltä, että
Tämä on Akin kosto Camillalle Alissan murhayrityksestä. Ihmeen nopeasti kun alkoi taas Camillalle lirkutella ja halusi naimisiin.
Kaikki ei nyt vaan mennyt suunnitelmien mukaan.
Olenko ainoa jonka mielestä helikopteri- ja katukohtaukset oli jotenkin oudossa järjestyksessä. Tale nousi autosta hakemaan passiaan ja näki taivaalla helikopterin joka oli Pihlajakadun päällä. Selitti Elinalle rapussa Jannen ottaneen Ullan passin. Tämän jälkeen Aki ja Camilla kopterissa hihkasivat, että hei meidän koti näkyy vihdoin. Kuinka kauan kopteri pörräsi talon yläpuolella? Ymmärsin, että menisivät vain nopeasti ohi. Vain Salkkareissa tämmöistä tapahtuu juuri, kun päättää vähän mennä vilkaisemaan yhteistä kotia yläilmoista.
Oliko maanantain jaksossa jotakin ongelmia äänen kanssa vai minkä takia kahden eri hahmon repliikki oli vaimennettu pois? Nella sanoi ihan selvästi "Äiti... mä olen raskaana", mutta vain loppuosa "mä olen raskaana" kuului. Ismokin selvästi pyysi Kallelta anteeksi, mutta sitä ei kuulunut ollenkaan.
Täytyy sanoa, että Violan ja Miran suhde tavallaan on tylsää (kuten kaikkien muidenkin) jos kaikki on koko ajan vain hyvin kuten nyt. Toivottavasti Miran välejä nuorisokotiin ja taustoja vanhemmista alettaisi purkamaa.