Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks salkkareissa osa II

Vierailija
11.12.2018 |

Uusi ketju poistetun tilalle.

Kommentit (45476)

Vierailija
17341/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs jaksossa se Ismo oli Lassen kanssa saunassa ja peitteli pyyhkeellä herännyttä voimakasta erektiota?

Ainakin Sepon kanssa saunassa Ismolla oli tappi tanassa ja koetti kiululla peitellä horroksesta herännyttä heppiään....

Vierailija
17342/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 varma. Moosen laajentumista ei tapahdu. Siis siten että se näkyi mitenkää sarjassa. Homma menee niin että Jiri lähtee itse Tallinnaa junailee Moosen laajentumista ja jättää Jeren pitää puljua pystyssä. Jiri poistuu kuvioista. Sitten hetken päästä Jiri soittaa Jerelle, että hän jääkin Tallinnaan pyörittää uutta Moosea että Jere jäisi vastaa Suomen Moosesta. Jiri poistuu. Sitten ehkä pari kertaa joissakin jaksoissa, että Jiri soitti juuri ja sano että Mooses on Tallinnassa menestys. Sitten koko Jiri on jo historiaa. Jo rupesikin kyllästyttää se äijänuttura.

Kuinkahan lehtokurppa poistetaan sarjasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17343/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiri varmaan sit hylkää Magnuksenki Espooseen vai miten ajattelivat vuoroviikot hoitaa Monican kanssa eri maista? Magnusta ei varmaan nähdä sitten juuri koskaan sarjassa, sillä Monica ei taida tehdä pysyvää paluuta. Tosin koronatilanne edelleen paha Amerikassa joten Irina saattaa viihtyä pidempäänkin salkkareissa

Vierailija
17344/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nella tekee abortin. Ihminen joka on päättänyt pitää lapsensa ei sano sitä tuolla ilmeellä. Voisihan hän synnyttää lapsen ja antaa sen adoptioon.

Eikös etsineet poikavauvan kuvauksiin? Siitä moni päätellyt, että lapsi pidetään. Toki raskaus voikin olla liian pitkällä eikä aborttia voi tehdä ollenkaan.

Vierailija
17345/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jiri varmaan sit hylkää Magnuksenki Espooseen vai miten ajattelivat vuoroviikot hoitaa Monican kanssa eri maista? Magnusta ei varmaan nähdä sitten juuri koskaan sarjassa, sillä Monica ei taida tehdä pysyvää paluuta. Tosin koronatilanne edelleen paha Amerikassa joten Irina saattaa viihtyä pidempäänkin salkkareissa

Ei sillä oikeastaan oo mitää merkitystä viihtyykö Monicaa näyttelevä Irina sarjassa, suomessa jos korona on paha Amerikassa. Jokatapauksessa Magnus on ollut sarjassa viimeksi vauppaikäisenä. Tietenkin on mahdollista että tulevaisuudessa sarjassa nähdä henkilö Magnus Mustavaara vaiko Viitanen se sukunimi. Monican hahmolle ollut mitää merkittävää roolia nytkään vaan ilmeisesti käsikirjoittajilta eräänlainen paikkalaastari koko sarjan suhteen kun ei mitää erityisempiä ole ollut kirjoittaa. Mielenkiintoinen käänne olisi ollut jos esim Severi olis pannut monikaan tiineeksi. Ajatelkaa, Jiri ja Severi olis yhdessä menneet isä tapaamiseen katsomaan lapsiaan 😂

Vierailija
17346/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on ihmetellyt sitä, miksi Nellan raskaus ei näy päällepäin jo mitenkään? Ilmeisesti käsirijoittajat haluaa, että arvuuttelu siitä pitääkö Nella SEN jatkuisi mahdollisimman pitkää ja antaa siten mahdollisuuden perustella katsojille abortin tai keskenmenon vaihtoehdon. Ei Nella mitää synnytä, ei vaan näes sovi käänteisiin.

Vierailija
17347/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nella tekee abortin. Ihminen joka on päättänyt pitää lapsensa ei sano sitä tuolla ilmeellä. Voisihan hän synnyttää lapsen ja antaa sen adoptioon.

Eikös etsineet poikavauvan kuvauksiin? Siitä moni päätellyt, että lapsi pidetään. Toki raskaus voikin olla liian pitkällä eikä aborttia voi tehdä ollenkaan.

Etsittiin vastasyntynyttä / max. muutaman kuukauden ikäistä ja pysyvämmin kuvauksiin. Arviolta oli yksi kuvauspäivä viikossa. Tuskin kukaan muukaan hahmo kerkeää enää hankkiutumaan raskaaksi ja synnyttämään lapsensa muutaman kuukauden sisällä kuin Nella, joka on jo kevään jaksoissa raskautunut. 

Vierailija
17348/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä (vai oliko se sittenkin Jodelissa) oli puhetta Salkkareiden näyttelijöiden maneereista. Oletteko huomanneet, että Miki aika usein tekee sellaisen "rykimis"äänen? En tosin tiedä, voiko tätä kutsua Konstan maneeriksi, vai onko käsikirjoitettu niin.

Vierailija
17349/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Kalle tapaa jonkun upean miehen? Olen kehitellyt mielessäni käännettä,jossa Kallen umpisuoli puhkeaa ja joutuu leikkaukseen tuttuun sairaalaan. Kipulääkepäissään näkee sitten näkyjä komeasta miehestä, joka paljastuu leikkauksen tehneeksi kirurgiksi, josta Kalle kiinnostuukin ja kirurgi Kallesta. Kivun hoitoon oikein käytetty lääkitys ei aiheuta Kallessa mitään riippuvuutta tai ryyppäämään ratkeamista.

Vierailija
17350/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Kalle tapaa jonkun upean miehen? Olen kehitellyt mielessäni käännettä,jossa Kallen umpisuoli puhkeaa ja joutuu leikkaukseen tuttuun sairaalaan. Kipulääkepäissään näkee sitten näkyjä komeasta miehestä, joka paljastuu leikkauksen tehneeksi kirurgiksi, josta Kalle kiinnostuukin ja kirurgi Kallesta. Kivun hoitoon oikein käytetty lääkitys ei aiheuta Kallessa mitään riippuvuutta tai ryyppäämään ratkeamista.

Lääkärille moraalitonta kiinnostua potilaasta. Eri asia jos tapaisivat uudelleen muissa merkeissä. 

Vierailija
17351/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärille moraalitonta kiinnostua potilaasta. Eri asia jos tapaisivat uudelleen muissa merkeissä. 

Niin, siis tapaisivat uudelleen muissa merkeissä. Törmäisivät tyyliin sattumalta kadulla sen jälkeen kun Kalle olisi jo toipunut. 

Vierailija
17352/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikin ja Susun liitto vaikuttaa siltä, että ei välttämättä paljoa vaadi että jompi kumpi pettäisi toista. Eivät ole onnellisia liitossa. Veikkaan Mikin vielä päätyvän sänkyyn Lindan kanssa.

Vierailija
17353/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös salkkarit ole aika käänteinen sarja. Asiat siellä menee lopulta juuri niin miten ei pitäisi. Jos Nella päätyy aborttiin niin varmasti saa lapsen. Syystä tai toisesta.

Vierailija
17354/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikin ja Susun liitto vaikuttaa siltä, että ei välttämättä paljoa vaadi että jompi kumpi pettäisi toista. Eivät ole onnellisia liitossa. Veikkaan Mikin vielä päätyvän sänkyyn Lindan kanssa.

Ihmettelen ettei sitä jo tapahtunut. Kuvittelin kokoajan, että Linda enemmin pettäisi Mikin kuin Karin kanssa. Mikihän yritti aikaisemminkin järjestää koti-iltaa, mutta vaimo olisi halunnut mielummin ravintolaan ja tästä tietenkin puhkesi pieni riitaki päälle. Onko Susun haluttomuuden syynä se, että on ihastunut Akiin eikä pidä enää miestään haluttavana? Eiköhän avioliitolle jossakin kohtaa toivoteta heipat yhteisymmärryksessä. 

Vierailija
17355/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuuluuko viesti tänne, mutta haluan avautua. Pahoittelen, jos / kun menee ohi aiheen. Tämän voi ilmiantaa roskapostina tms., jos viesti rikkoo sääntöjä (tai vaikka ei rikkoisi).

On hienoa, että täällä ei tarvitse olla kirjautuneena tai käyttää nimimerkkiä, että voi kirjoittaa. Tykkään, kun voi olla anonyymina. Nyt haluan käyttää nimimerkkiä, joka voi olla virheliike. Siinä suhteessa virhe, että joku voi imitoida minua ja tehdä alkuperäisestä henkilöstä pellen, pilkan kohteen tms.

Olen kirjoittanut paljon erilaisia spekulaatioita kuvioista ja hahmoista. Toisinaan mietin, miksi en käytä nimimerkkiä, esim. Hoopolainen. Asia on irrelevantti, mutta se häiritsee minua. Kun kirjoitan Vierailijana, en voi todistaa, että olen kirjoittanut kyseisen viestin. Joku muu voi ”ottaa kunnian” hahmojen tai kuvioiden analysoinnista, oli viesti kirjoitettu pitkästi tai lyhyesti. Toisaalta jos käytän nimimerkkiä, joku voi imitoida minua. Minua häiritsee, vaivaa ja ”ahdistaa”, jos / kun spekulointini ovat kaikkien eikä omaani. Tähän löytyy helppo ratkaisu: älä jaa ajatuksia nettiin.

Yritän kirjoittaa mahdollisimman virheetöntä, loogista ja puhdasta kirjakieltä. Havainto: paradoksi. En ole moralisoimassa muiden arki- tai puhekielisestä kirjoittelusta tai kielioppi-, kirjoitus- ja logiikkavirheistä. Minua tietyllä tapaa häiritsee omat kielioppi-, kirjoitus- ja logiikkavirheet. Toisinaan tarkastan obsessiivisesti mahdolliset virheet ennen kuin lähetän viestin muiden nähtäville. Jos löydän pienimmänkin virheen, korjaan sen. Mikäli löydän virheitä jälkeenpäin lähetetystä viestistä, on 50/50 todennäköisyys, ilmiannanko viestini jollakin tekosyyllä.

Minua ei haittaa, vaikka tämä viesti saa / saisi esim. sata ei-tykkäystä ja nolla tykkäystä. En kirjoita tätä tykkäyksien takia vaan avautumisen.

Näin jälkeenpäin ajateltuna tein suuren virheen. Ilmeisesti päädyn ”hullu” -kategoriaan: Hoopolainen-hullu tms. Tämän ketjun uusi hullu on syntynyt.

Koska tykkään pohtia syvällisiä asioita, haluan arvailla syitä, miksi tulen saamaan paljon ei-tykkäyksiä (en välitä), mutta nyt tutkin pinnallisesti: liiallinen pyrkimys täydelliseen kirjakielisyyteen, tautologia, jaarittelu, uhriutuminen, lähtökohtaisesti tai liiallinen negatiivinen asennoituminen elämään, viesti menee ohi kontekstin, sivistyssanojen viljely, vaikka voisi käyttää suomen kielen vastineita, kielioppi-, kirjoitus- ja logiikkavirheet, väärän sivistyssanan käyttäminen väärässä kontekstissa, huomion tai säälin kerjääminen, keskustelun kääntäminen itseensä, ruma tai tylsä nimimerkki, itsesäälissä rypeminen, elämäänsä ”kyllästynyt”, kykenemätön tiivistämään viestin sisällön yms. Jos saisin edes yhden tykkäyksen, olisin todella yllättynyt, mutta se voitaisiin tulkita, että olisin antanut itselleni säälistä.

Johtopäätös: minusta saa viestin perusteella kuvan, että olen narsisti (ei-persoonallisuushäiriöinen), raskasta seuraa, puritistinen kielioppihullu tai Hoopolainen-hullu, sosiaalisesti kykenemätön individuaali, joka viettää ennemmin aikaa koneella tai puhelimella, menetetty tapaus, jota ei voi auttaa terapeutit, psykiatrit ym., neitsyt, super mielensäpahoittaja, ylipainoinen nörtti, ainoastaan / ensisijaisesti pessimistinen henkilö, vastenmielisen kuvottava, alemmuuskompleksista kärsivä ihminen jne.

Johtopäätös 2: viestin perusteella voi päätellä, etten kuulu tänne enkä internettiin. Olen ulkopuolinen friikki, joka yrittää kuulua johonkin, mutta jää kirjaimellisesti kaikesta ulkopuoliseksi. Tämä fraasi sopii minun tilanteeseeni: ”Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.”

Mikäli jaksoit lukea kokonaan irrelevantin viestin, jonka on kirjoittanut Hoopolainen-hullu, nostan suuresti hattua.

P.s. Jos sukupuolella on välttämättä väliä, olen mies.

Vierailija
17356/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ettei sitä jo tapahtunut. Kuvittelin kokoajan, että Linda enemmin pettäisi Mikin kuin Karin kanssa. Mikihän yritti aikaisemminkin järjestää koti-iltaa, mutta vaimo olisi halunnut mielummin ravintolaan ja tästä tietenkin puhkesi pieni riitaki päälle. Onko Susun haluttomuuden syynä se, että on ihastunut Akiin eikä pidä enää miestään haluttavana? Eiköhän avioliitolle jossakin kohtaa toivoteta heipat yhteisymmärryksessä. 

Lindan ensireaktio Mikiin antoi juuri sen kuvan että heille tulee sutinaa jossain vaiheessa. Linda piti Mikiä täysin m*lkkuna, ja ei tainnut Mikikään erityisemmin Lindasta tykätä. Salkkareissa on usein käynyt niin että viha"miehet" päätyy yhteen, joten veikkaan että sama kuvio toteutuu Mikin ja Lindan kohdalla.

Vierailija
17357/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nella ajatteli aikaisemmin kamalan tilanteen, jossa vaunuissa oleva vauva ei millään hiljene ja Ressua ei kiinnosta huutava vauva yhtään eikä halua maksaa edes elatusmaksuja. Ja toisessa ajatuskuvassa myöhemmin oli huutava vauva, joka hiljeni ja Nella katsoi vauvaa hymyillen. Sama hymy jatkui palauduttuaan maanpinnalle ajatuksistaan. Tottakai jakson lopussa tilanne pitää saada mahdollisimman neutraaliksi, ettei katsojat heti tajua Nellan ratkaisua. Ilmeisesti Nellan päätöstä ei kerrota vähään aikaan. 

Vierailija
17358/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoopolainen sinun viestisi liittyy tähän?

Vierailija
17359/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan somali taustasta muunsukupuolisia salkkareihin.

Miksi salkkareissa ei ole koskaa esiintynyt yhtäkään Leiffiä tai Ramonaa.

Vierailija
17360/45476 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni näytti, että Nella olisi sanonut "Mä en pysty *tauko* mä en pysty..."  mutta loppu on epäselvä ja ehkäpä ei sanonut mitään tunnistettavaa, ettei parempi huulilta lukija voi ymmärtää. Lause voisi jatkua kumpaan suuntaan tahansa kuten "mä en pysty pitämään lasta" tai "mä en pysty tekemään aborttia". 

Ketju on lukittu.