Miks salkkareissa osa II
Kommentit (45476)
Epäilen että kaikki Mustavaarojen imperiumiin kuuluvat näytetään sikari kädessä ennemmin tai myöhemmin. Ensin Noel ja nyt Ingvar, joka ehdotti Sabrinallekin firman omistajuuden kunniaksi kuubalaista. Sabrina sanoi, että ehkä myöhemmin, mutta ulkona. Eli Sabrinakin periaatteessa oli valmis polttamaan sikaria.
Veikkaan Ingvaria pomoksi. Samalla Ingvar oikeasti on paljon paremmassa kunnossa ja häikäilemättömästi huijaa jopa Sabrinaa. Jos Sabrina todella on biologisesti Gunnarin ja siksi huijaa Sabrinakiin. Koko porukka on häikäilemätöntä ja suhteellisen tunteetonta porukkaa.
Mitenköhän Sampo saadaan liitettyä sarjaan kunnolla, kun ilmeisesti jää pidemmäksi aikaa. Sampolla ei taida olla työpaikkaa eikä rahaa jos täytyy muita yrittää huijata. Millaiset välit Jirillä ja Sampolla on? Kerkesivätkö tutustumaan paremmin. Jiri tuli sarjaan helmikuun lopulla Vilnassa, missä mm. Sampo oli pelaamassa. Sampo muutti perheensä kanssa Lahteen aika pian huhtikuun puolella.
Jirikin voisi olla yllätyspomo, kun halusi niitä sikareita poltella. Jirille piti tapahtua jotain uutta ja jännittävää keväällä, jota Mikko ei ole koskaan kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Jirikin voisi olla yllätyspomo, kun halusi niitä sikareita poltella. Jirille piti tapahtua jotain uutta ja jännittävää keväällä, jota Mikko ei ole koskaan kokeillut.
Kuka muistaa johtaja Joonatan Sievisen menestyksen alkuhetket? Tais olla sikari suussa sohvalla Jirin kanssa.
Sampo-Viljamin tarina Ainolle siitä miksi katosi oli kyllä niin plääh. Olisin odottanut käsikirjoittajilta parempaa mielikuvitusta.
Talen ja Sannin pihatalkoot ei näyttänyt kovin rankalta ja kiirettä vaativalta urakalta. Onko edes tarvetta harjata ja KOLATA lunta, kun sitä on vain parin millin paksuinen hento kerros pihalla :D
Veikkaan Sabrinaa huumepomoksi.
Vierailija kirjoitti:
Huumejengin kuviossa häiritsee se kuinka pienin perustein kaikki on Mustavaarojen perässä.
- Aki oli aluksi kaikkien suosikki, koska ei halunnut auttaa Karia tai edes kuulla bisneksistä. Mihin Akin epäilykset katosivat? Itselleni tuli semmonen mielikuva, että Akilla saattaisi olla Ressulle lisää hämäräperäisiä hommia. Ellei tylsästi palkkaa Ressua oikeisiin töihin ilman palkkaa.
- Mustavaarojen kiinteistöjä on käytetty ainakin kaksi kertaa tapaamisiin. Onko firmalla paljonkin kiinteistöjä? Jankataan turvatoimien kiristymisestä, mutta niin vaan toimistoonkin on kävellyt Ulla, Samuli ja Jiri ilman erityisvalvontaa. Oli sitten päivä tai ilta. Kuka tahansa voi tietää jos on kontakteja.
- Sikarit on otettu selväksi merkiksi, mutta voiko heistä joku oikeasti olla pomo? Vähän liian tylsä, kun tässä selvästi on pyritty mystisyyteen kokoajan.
Mun mielestä sikari ei ole merkki yhtään mistään. Huumepomot kun hyvin yleisesti polttavat sikaria. Malli sarjassa otettu varmaan mafiaelokuvista.
Sikareita voisi putkahdella myös Jirin, Kallen ja Taalasmaiden kaapista. Mielestäni sopisi sekoittamaan tätä kuviota, vaikka itse johtaja kuitenkin olisi Mustavaara tai sarjaan tuleva/palaava hahmo. Suurin osa katselijoista on niin lampaita, että varmaan uskoisivat Jiristä ja Kallesta heti jos yhtään vihjettä kehitettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä vaan tuli mieleen voisiko kuvioihin palannut Iida olla yksi niistä? Jos Sampo sai Iidan rakastumaan itseensä Iidan ja Joonatanin karkumatkalla ja vei loput Iidan rahoista, jotka varasti puolestaan Karilta? Tuli vaan mieleen, kun sitä ei koskaan avattu mitä siellä matkalla tapahtui.
Tämä olisi kyllä loistava käänne, koska tuosta Iidan & Joonatanin reissusta on keskustelupalstoilla aina välillä huudeltu ja ihmetelty, ettei reissussa tapahtuneista asioista koskaan puhuttu. Kaikesta päätellen Iidan on pitänyt olla rahaton ja senpä takia varastanut Alissalta rahaa päästäkseen takaisin suomeen.
Jos Aki olisikin huumepomo, niin ehkä aikomus on laittaa Ressu seuraavaan tapaamiseen pomoksi. Aki sai hoidettua Suntion kanssa diilin, mutta se ei tarkoita Ressulle sitä etteikö olisi velkaa Akille. Rahaa ei ole eikä Aki sitä tarkoittanutkaan vaan totesi saavansa korvauksen kaikesta, mutta ei tiedä vielä missä ja milloin.
Eiköhän Pasi ole samanlainen kuin "Viljami" eli Sampo esiintyi Tinderissä väärällä nimellä ja yritti kalastella rikkaita naisia joita olisi helppo höynäyttää. Korosti vielä, että Victoria ei ollut vanha eikä ruma. Rahat jäi saamatta pihin isän vuoksi. Sitä ennen Sampo oli tarjoilijana, mutta alko kyllästyttää se homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ Talen haaveilut oli ihan mahtavia! Sanni ja Tale vanhoina talkkareina 50 vuoden päästä. Maskeerauksetkin oli tehty. Tale oli tilannut robomopin, Suomi oli voittanut 2024 Euroopan mestaruuden jalkapallossa Teemu Pukin ansioista, Ilja on Sveitsissä ja sillä on pikkusisko ja hologrammaa koko ajan Lellun kanssa. Paras kuitenkin oli Kari vanhana ja vapisevana. Läppä lensi vieläkin, kun kehui Sannia simpsakaksi ja kyseli kaljojen perään.
Ideana ihan hauska, mutta toteutus jäi ikävä kyllä puolitiehen. Meikkaus maksaläiskineen ja juonteineen oli hyvät. Ihmettelen vain miksei Sannin ja Talen näyttelijät edes yrittäneet eläytyä 70-vuotiaan rooleihin? Puhuivat täysin samalla nuorekkaalla äänellä ja tyylillä, nuoren ihmisen ryhti ja fysiikka. Missä näyttelijäntaidot? Onneksi sentään Tommi T. oli kartalla ja osasi eläytyä vanhan Karin rooliin, mikä oli täyttä timanttia!
Hahaa, vanhus-Kari oli loistava 😂
Epäilen kanssa ettei varsinaisella pomolla ole mitään tekemistä Mustavaarojen suvun kanssa. Sikareilla yritetään vaan viedä katsoja harhaan ja ilmeisen onnistuneesti. Sampo on huijannut naisia, mutta minkä takia haluasi tavata Ainon syrjässä teollisuusalueella pois ihmisten katseilta? Ettei Sampolla olisi isompi pyörä pyörimässä kokoajan?
Kiristäjä-Kalle on mun uusi suosikki. Jauhot suuhun vaan Jutalle!
Ei taida Kallella olla enää koskaan mitään muita kuin alkoholiin liittyviä kuvioita. Ei taida löytää ystäviä, eikä rakkautta. Sarjan hahmoista ainakin Jiri ja Noel sopisivat Kallen ystäviksi. Muista hahmoista Monica se eniten Kallea on muistuttanut ja olivatkin hyviä ystäviä. Harmi vain, että Monicakin lähti.
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi hahmolle yhtään tuollainen. Ei ole koskaan aikaisemmin tuola tavalla käyttäytynyt. Silloinkin kun Pietari kiristi Kallea, Kalle ei alistunut, eikä omasta puolestaan kiristänyt Pietaria, vaan päätyi itse kertomaan teoistaan sairaalassa, vaikka olikin kännissä. Pietari joutui lopulta itse kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi hahmolle yhtään tuollainen. Ei ole koskaan aikaisemmin tuola tavalla käyttäytynyt. Silloinkin kun Pietari kiristi Kallea, Kalle ei alistunut, eikä omasta puolestaan kiristänyt Pietaria, vaan päätyi itse kertomaan teoistaan sairaalassa, vaikka olikin kännissä. Pietari joutui lopulta itse kärsimään.
Sopiihan. Virkistävää nähdä Kallesta uusia puolia!
Outoa, ettei Kalle ja Samuli enää koskaan kohtaa rapussa, Moosessa, Amandassa, kadulla, puistossa tai missään, vaikka asuvat samassa talossa. Kaikki muut hahmot törmää toisiin harva se päivä. Etenkin, jos on tarkoitus vältellä.
Onko Kallen ja Samulin juonikuvio siis kokonaan kuopattu?
Ymmärsin ettei Kallella ole edes aikomusta yrittää päästä kuiville vaan pitää pään selvänä työpaikalla. Lopulta varmaan itse pilaa uransa ja menettää kaiken. Ismohan nukkui teltassa peliriippuvuuden takia.