Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka hullu syö ravintolassa pöytään tuodun annoksen kun samalla rahalla syö buffasta viisin kertaisen määrän

Vierailija
10.12.2018 |

Kyllä jotkut osaakin olla yksinkertaisia.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse buffaa, yksi annos riittää. Ja sitä ei ole sorkkinut ja räkinyt joukko ihmisiä. Kokki ja tarjoilija riittää, kiitos. Hyvää ruokahalua!

Vierailija
42/70 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä asiaa buffeteissa en ymmärrä. Syömättä jäänyttä ruokaa ei saa ottaa kotipakettiin. Ketä muka hyödyttää se roskiin menevä ruoka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä ihmisiä jotka mättää itsensä täyteen ruokaa ja sitten ähisevät ja puhisevat ähkyssä.

Ja yleensä nuo ähkysyöjät eivät ole edes mitään lihavia, vaan sellaisia normaalipainoisia tai hoikkia. Mihin se ruoka menee? Taitaa tarinat läpipaskojista olla sittenkin totta.

niin totta.

Vierailija
44/70 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan juuri ja juuri ehkä syödä sen yhden annoksen, jos on tosi nälkä.

Vierailija
45/70 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee ruokahalu, kun tarjolla on paljon ruokaa. En koskaan ole voinut syödä ähkyksi buffetissa tai joulupöydässä. Ja silti olen pyylevähkö.

Vierailija
46/70 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffat ovat tosi epäekologisia. Ja lihottaa. Iha turha juttu!

Vierailija
47/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä asiaa buffeteissa en ymmärrä. Syömättä jäänyttä ruokaa ei saa ottaa kotipakettiin. Ketä muka hyödyttää se roskiin menevä ruoka?

Koska silloin moni ottaisi "vahingossa" viimeisellä santsikierroksella hervottomat kasat ruokaa, jota ei sitten "yllättäen" jaksakaan syödä --> ylimääräiset ruoat kätevästi kotiin.

Vierailija
48/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse viisinkertaista määrää. Jos syön buffassa, otan siitä yleensä vähemmän kuin mitä pöytään tuodaan. Pöytään tuoduista jää lisukkeista aina osa syömättä. 

Vierailija
49/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat

Vierailija
50/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse viisinkertaista määrää. Jos syön buffassa, otan siitä yleensä vähemmän kuin mitä pöytään tuodaan. Pöytään tuoduista jää lisukkeista aina osa syömättä. 

Olet joku syömishäiriöinen teinityttö?

Vierailija
51/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Valitsen lounaspaikankin sen mukaan, että siellä tarjoillaan lounas lautasella pöytään. Inhoan buffaa.

Työpaikan lounas kestää max 30 min, ei ole aikaa odotella annosta pöytään.

Vierailija
52/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön molemmista. buffet on yleensä "arkisempi" paitsi jossain laivalla tai juhlissa. Lounasta syön noutopöydästä, samoin käyn thaimaalaisissa ja kiinalaisissa syömässä buffetista. Raxissa en käy, koska en tykkää sen tyyppisestä ruuasta. Jos taas menen mieheni/ystävieni/perheeni kanssa syömään, valitaan oku kiva paikka, missä on mukavaa syödä ja viettää aikaa yhdessä. Tämmöisissä paikoissa sitten on se pöytiin tarjoilu.

Vierailija
53/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on aikansa. Kavereiden kanssa on kiva joskus mennä porukalla juuri johonkin Raxiin vain syömään ja juttelemaan tuntikausiksi (suunnittelemaan tulevia pelejä tms.)

Ja yhtä kiva on joskus mennä kavereiden kanssa syömään "hienommin" ihan normiravintolaan vaikkapa leffan tai museokäynnin jälkeen. Eri tilanteet, eri tarpeet.

Vierailija
54/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka on nähnyt, miten aasialainen turisti aivastaa suoraan buffetin tarjottaviin. Se, joka on nähnyt, miten lapset näpelöivät ruokia sormin. Se, joka on nähnyt, miten ruokaa buffettiin tuonut henkilö pyyhkii välillä nenäänsä kädellään. Se, joka on kerran saanut karmean vatsataudin buffettiruokailusta. Näitä esimerkkejä riittää.

Se, joka arvostaa laatua eikä määrää.

Vierailija
55/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan syö ravintoloissa, enkä muissakaan puffeteissa, en koskaan. 

Koska aina teen ruuan itse. Mikä onkaan sen parempaa, kuin itse tehty ruoka. 

Nuoriso ei osaa useinkaan enää tehdä ruokaa, vaan ostavat kaikki valmiina. Elikkä ruoka on toisten tekemää.

Ei muuta kuin kauhan varteen ja itse sopan keittoon. 

Vierailija
56/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin päin kirjoitti:

Minä en todellakaan syö ravintoloissa, enkä muissakaan puffeteissa, en koskaan. 

Koska aina teen ruuan itse. Mikä onkaan sen parempaa, kuin itse tehty ruoka. 

Nuoriso ei osaa useinkaan enää tehdä ruokaa, vaan ostavat kaikki valmiina. Elikkä ruoka on toisten tekemää.

Ei muuta kuin kauhan varteen ja itse sopan keittoon. 

Minäpä oon tosi hyvä ruuanlaittaja ja tykkään tehdä ruokaa. Ja olen sen lapsillenikin opettanut. Ja siitä huolimatta käydään aina välillä ravintoloissa, milloin missäkin.

Ja puffettien kammoksujille: näkisittepä, millainen meno on ravintoloiden keittiöissä etenkin kiireaikoina. Homma ei niin hygieenistä aina ole vaikka sen ruuan sais valmiina lautasella nenän eteen.

Vierailija
57/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö buffetista.

Syitä:

-ällöttää epähygieeniset kanssaihmiset ja heidän räpelöintinsä buffetissa, niiskuttaminen, yskiminen ja aivastelu. Lopetin vuosia sitten, kun edelläni oleva nainen maistoi tarjoiluastian lusikalla ja laittoi lusikan takaisin ruokaan.

- kun syön ulkona, joku muu saa tehdä työt puolestani, eli kantaa lautaset eteeni ja tarjoilla viinin.

- maksan mieluusti siitä, että saa; oikeasi herkullista ruokaa eikä minulla ole tarvetta mättää itseäni ähkykuntoon.

No mitenkäs sitten syöt kaupasta ostettua ruokaa. Viimeeksi itse näin kun äiti ja poika turasivat Lidlin paistopisteellä. Poika turasi donitsin lattialle. Äiti toljotti hetken ja nosti sen lattialta paljain käsin takaisin laariin. 

Vierailija
58/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvät ravintolat ovat asia erikseen, mutta aika suuri osa ravintoloista on käytännössä jotain Buffa- tai Rax-tasoa laadultaan ja hinnat paljon suuremmat. Mieluummin meidänkin perhe käy jossain Buffassa kuin Rossossa. Välillä on tietysti kiva käydä oikein hyvässä ravintolassa, mutta hintatason takia mieluummin ulkomailla kuin Suomessa.

Vierailija
59/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on typerää maksaa Buffassa kymppi ja tarjolla olevasta moskasta voi syödä riisiä ja porkkanaraastetta. Kaikki muu, jopa ne salaattikastikkeet on pskaa.

Vierailija
60/70 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saatan noin tehdä. Mun ei tarvii ahtaa koko buffaa napaani, lisäksi tykkään siitä ettei mun ruokani ole seissyt puolta päivää haaleassa tarjoiluastiassa.

Hyvässä ja laadukkaassa buffassa ruoka ei seiso, on olemassa muitakin kuin Rax -buffat!

Buffassa ei myöskään tarvitse mitenkään "mättää" ruokaa sen enempää kuin tavallisessa ravintola-annoksessakaan, eli minulla idea on se, että valitsen laadukkaan buffan jossa saa maistella monia makuja ilman mitään mättämistä.

Monet pettymykset kokenut siinä, että ravintolassa tilaa hyvältä kuulostavan annoksen ja sen jälkeen saa eteensä jonkun mauttoman piiperryksen, eli tämän vuoksi laadukas buffa! Nämä laadukkaammat buffat eivät tosin ole mitään edullisia.