Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen aaton vietät?

Vierailija
10.12.2018 |

Itse vietän aaton miehen ja koiran seurassa. Aamupäivällä syödään brunssi ja iltapäivällä varsinainen jouluateria, joka kohdallamme ei tarkoita perinteisiä jouluruokia. Käymme koiran kanssa pitkän kävelyn kuulostelemassa naapureiden joulutunnelmia. Toivon että on pieni pakkanen ja lumisadetta. Pelaamme lautapelejä, kokoamme palapeliä, kuuntelemme /soitamme joulumusiikkia, rakastelemme, soitamme puhelut molempien koteihin ja avaamme lahjat. Koira avaa ekana lahjansa. Nautimme kynttilöistä ja hiljaisesta pihapiiristä, kun liikenne hiljenee.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä, fiiliksen mukaan.

Samoin. Minusta olisi kamalaa suunnitella joku jouluaatto esimerkiksi niin, että nyt pelaamme lautapeliä, seuraavaksi rakastelemme, seuraavaksi sitten sitä ja tätä.

Fiiliksen mukaan mennään jouluaatto, kuten yleensä vapaapäiväkin. Rakastelukaan ei ole aikataulutettua.

Totta. Kuullostaa kamalalta. Mun jouluun ehdottomasti kuuluu mm. rakastelu ja yhteiset puuhat, jotka muutoinkin ovat olennainen osa läheisyyttä arjessa. Eikä niitä sen kummemmin aikatauluteta tai tarvitse pakottaa. On toki mahdollista, että jokin katastrofi vie huomion ja nämä jää välistä. Elän senkin kanssa.

Ap

Vierailija
42/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä tiedä, tuleeko mun lapset aattona kotiin. Todennäköisesti 17v on mun luona, mutta vanhempi lapseni voi opiskelukiireidensä vuoksi olla omassa asunnossaan puolisonsa kanssa.

Herään aikaisin, laitan kyntteliköt, jouluvalot ja kynttilät palamaan, keitän kahvit ja nautin hiljaisuudesta. Ajattelin siinä käydä haudoillakin jo ja ottaa äidin mukaan. Sitten jotain lounasta klo 11, riisipuuroa, hyvää ruisleipää jne.. Joulurauhan julistus pitää katsoa. Mielelläni käyn ulkoilemassa, jos keli antaa myöten. Illan hämärtyessä jouluruuan teko, laatikot ja joko kinkku tai karjalanpaisti, täytyy lapselta kysyä mitä hän haluaa. Loppuilta hämärän hyssyä lapsen/lasten kanssa tai yksin. Lahjojakin tulee ja ne jaetaan alkuillasta, voi sitä riemua mitä noilla teineillä silloin on :) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilemme kotona, luultavasti aikaisin niinkuin joka aamu, siinä 6-7 aikaan. Keitän kahvit ja riisipuurot, ja manteli puuroon tietysti. Miehen lapset ovat malttamattomia heti aamusta. Telkkarista laitan joulupukin kuuman linjan, sitä on pakko katsoa, tulee joulutunnelmaa :) Sitten mennään koko porukka ulkoilemaan, toivottavasti pulkkamäkeen jos lunta on, että lapset saavat vähän jännitystä ja energiaa purettua. Syödään kevyt lounas, jotain perusruokaa. Miehen äiti tulee varmaan käymään. Käydään saunassa. Lahjat mystisesti ilmestyvät kuusen alle jossain vaiheessa. Laitan jouluruuat pöytään ja syödään. Sitten availlaan lahjoja tai juodaan kahvit ja syödään jälkkärit, en tiedä vielä kumpi ensin. Ollaan vaan ja katsellaan telkkaria tai mennään uudelleen ulos. Ja tottakai joka väliin mahtuu myös pienet kiukuttelut lapsilta, ettei ihan liian mukavaa olisi ;)

Vierailija
44/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen uuden miesystäväni kanssa äitini luokse iltapäivästä. Syödään puuro, sen jälkeen varmaan glögiä ja pipareita. Perinteinen joulupöytä kaloineen, kinkkuineen ja kakkuineen, sen jälkeen lahjojen avaus (koira saanee tänä vuonna eniten lahjoja, miesystäväkin ostanut sille kaksi :D). Kahvia, konjakkia/likööriä, ehkä vähän punaviiniä. 

1. joulupäivänä tulevat meille ja iltapäivän ruokailun jälkeen lämmitetään joulusauna.

Vierailija
45/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä niin välttyypähän kaikelta muulta jouluhössötykseltä paitsi siltä mitä töissä tulee vastaan, mutta siitä saa sentään rahaa. Sukulaisten näkemisestä ei saa.

Ok, eli tällä logiikalla et tee elämässäsi mitään muuta kuin töitä., koska mistään muusta ei saa rahaa?

Vierailija
46/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lukea näitä! Tulee joulufiilis ja tunnen yhteenkuuluvuutta! Aina ei minun joulut ole sujuneet suunnitelmien mukaan ja kaikenlaisia vaikeitakin asioita on tapahtunut jouluisin. Toivon kaikille sitä parhainta joulua minkä itselleen toivoo!

Meidän joulu sisältää perinteiset jouluruoat, lahjat ja pukin vierailun. Joulua on valmisteltu jo pitkään lasten kanssa. Tunnen saavani voimaa tämän pimeyden keskelle jouluisista puuhista ja ajatuksista, vaikka se tietääkin lisätyötä ja ponnisteluja. Joulu on kuin näköalapaikka omaan elämään, jolloin erotan jyvät akanoista ja pidän sen mitä rakastan ja arvostan.

Vierailija
47/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea hyvänmielen ketju! Meillä heräillään lasten riemuhuutoihin kun aamulahjat löytyy kuusen alta. Pitkä aamiainen joululaulujen soidessa, riisipuuroa ja hyvää kahvia, takassa tuli, samalla kun saamme seurailla lasten askartelua lahjojen kanssa. Tämän jälkeen pikkuhiljaa puetaan päälle ja lähdetään ulos, kiva jos olisi lunta niin pääsisi pulkkamäkeen. Tunnin parin ulkoilun jälkeen kotiin, saunaan ja sitten lumiukkoa katsomaan.  Samalla voidaan syödä lounasta joka koostuu kaloista.

Tämän jälkeen juhlavaatteet päälle ja kävellään joulun viettoon sukulaisten luokse, siellä syödään ja juodaan hyvin ja pukki tulee. Takaisin kotiin, lapset nukkumaan ja vanhemmat rentoilee pyjamissaan takkatulen äärellä kirjoja lukien ja suklaita napostellen.

Olen aina rakastanut jouluja.

Vierailija
48/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulussa sitä, että silloin tulee tehtyä kaikkea sellaista, jota harvemmin muulloin. Saatamme esim. lukea yhdessä runoja ja jutella niiden innoittamina syntyjä syviä tai innostua joukolla pelaamaan läpi yön monipolia. Aika menettää helposti merkityksen ja aikuisillakin on lupa ja fiilis heittäytyä leikkiin.

Tänä jouluna ajatuksissani on myös rakas koirani, joka vastikään kuoli. Sytytän hänelle monta kynttilää.

Vierailija
49/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kärkkyä vielä, saisinko aatolle työvuoron. Työpaikkani (kauppa) suljetaan klo 13 siltä päivältä eli pääsisin illaksi kotiin. Siitä voisin jatkaa suvun luo joulupöytään mukanani itse edellispäivänä laittamiani leipomuksia, kun jokajouluinen suvun välinen suurriita vastuun jakamisesta ja rahasta jouluruokaa laitettaessa on jo aamupäivästä taputeltu eikä tarvitse sitä kuunnella.

Vierailija
50/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Menen uuden miesystäväni kanssa äitini luokse iltapäivästä. Syödään puuro, sen jälkeen varmaan glögiä ja pipareita. Perinteinen joulupöytä kaloineen, kinkkuineen ja kakkuineen, sen jälkeen lahjojen avaus (koira saanee tänä vuonna eniten lahjoja, miesystäväkin ostanut sille kaksi :D). Kahvia, konjakkia/likööriä, ehkä vähän punaviiniä. 

1. joulupäivänä tulevat meille ja iltapäivän ruokailun jälkeen lämmitetään joulusauna.

Tästä tuli mieleen että meidän koira sai ensimmäisenä joulunaan 14 pakettia :D :D Vähän meni överiksi se homma. Paketteja tuli minun ja mieheni vanhemmilta, ja meiltä toki myös. Vähän naurattaa tuo.

Vierailija
51/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Mä tykkään joulusta :) Ihanan perinteistä ja sellaista turvallista. Mulla on lapsuuden jouluista aivan ihania muistoja (ei pelkistä lahjavuorista, vaan tunnelmasta ja kaikesta). Joulusta tulee jotenkin itselle sellainen rauhallinen ja turvallinen olo.

Vierailija
52/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla haen joulukuusen sisälle.

Lapset koristelevat sen.

TV:n lastenohjrlmat ja jouluajan elokuvat kuuluvat kuvioon.

Laitamme jouluaterian, syömme, jaamme lahjat.

Vierailija
53/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edessä todella erilainen joulu. Olen eronnut vuosia sitten ja viettänyt muutaman joulun yksin lasten ollessa isällään. Nyt menen jouluksi miesystäväni kanssa mökille. Ulkoilua, saunomista, yhdessä oloa, hyvää ruokaa, vähän viiniä ja glögiä. Voi ilo.

Vierailija
54/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hakee pari gemmiä piriä ja kavereita tulee kylään ja kuunellaan isämmaalisia biisejä. Joulu on zuutalais-kristillistä hömpötystä niin muuten jää väliin tänäkin vuonna

Vierailija
55/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin nuorimmilta lapsilta(10 ja 12) mikä on parasta joulussa.

"JOULUKUUSI!"

Vierailija
56/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään luultavasti 6 kuten joka aamu, otan unilääkkeen naamaan jolla nukun toivottavasti 11-13 asti. Aamupala, koneella surffailua. Tv:tä, päikkärit. Ruokaa. Tv:tä. Nukkumaan. T. Yksinäinen erakko

Vierailija
57/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siemailen drinkkejä rakkaani seurassa, meren äärellä. Upotan varpaani kuumaan hiekkaan. Ruoaksi tuoreita mereneläviä. Tänä vuonna jätän jouluhössötyksen väliin.

Vierailija
58/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan glögin puoliltapäivin, kuten tehty 20 vuotta, alitajuisesti odotettu kai jotain, nyt lakattu.

Elämä tässä ja nyt, kiinnitän huomion mukaviin juttuihin.

Iltapäivällä syön salaatteja ja liharuoan.

Vierailija
59/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joulu omalla mökillä, oman perheen kanssa. Maaseudun hiljaisuudessa.

Meille uutta ja erilaista.

Vierailija
60/72 |
11.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisen kuin vuosikymmeniä. Minä ja mies laitamme joulun muille. Nyt pöydässä 14 henkeä.

Mies auttaa ruuanlaitossa ja aikuiset lapsetkin vähän mutta meidän lompakosta koko huvi.

Mä niin haaveilen että olis 1 joulu kun me päästäis valmiiseen pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme