Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesutorni vai kuivaava pesukone?

Vierailija
10.12.2018 |

Kertokaa käyttökokemuksia eri merkeistä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutorni on käytännöllisempi. Voi käyttää molempia koneita yhtäaikaa. Mahdollistaa enemmän puhdasta ja kuivaa lyhyemmässä ajassa eli jos peset useamman koneellisen samana päivänä.

Vierailija
2/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutorni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta kummastakaan, mutta itse valitsisin pesutornin, koska sehän säästää aikaa, jos voi kuivata edellistä koneellista samaan aikaan, kun uusi koneellinen on peseytymässä.

Vierailija
4/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuivaava pesukone kaappikuivaksi kuivaa.

Vierailija
5/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesutorni on käytännöllisempi. Voi käyttää molempia koneita yhtäaikaa. Mahdollistaa enemmän puhdasta ja kuivaa lyhyemmässä ajassa eli jos peset useamman koneellisen samana päivänä.

Ehdottomaksi pesutorni tästä syystä. Itse en vaan jaksaisi odotella mitään 4+ tunnin ohjelmaa saadakseni seuraavan koneellisen pesuun.

Vierailija
6/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että on lyhytikäinen kun sitä tulee käytettyä sitten tuplasti. Ensin pesu ja sitten kuivaus.

Vierailija
7/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, mulle kuivaava pesukone on kätevämpi, kun vie vähemmän tilaa. Laitan illalla koneen päälle ja aamulla on kaappikuivat puhtaat pyykit valmiina. Ohjelma kestää aika kauan, joten perheelliselle pesutorni on varmasti parempi vaihtoehto. 

Vierailija
8/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku 12kg pyykkimäärän pesevä ja kuivaava, voisi varmaan ostaakin.

Vierailija
9/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesutorni jos pyykkiä tulee paljon.

Vierailija
10/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ainakin kodinkonekorjaaja sanonut, että kuivaavat pesukoneet menevät herkemmin rikki ja niitä on vaikea korjata, pitää yleensä vaihtaa uuteen, jos rikkoutuu. Isompia, kokonaan vaihdettavia osia, jotka tekevät korjaamisesta kannattamatonta.

Tiedä sitten, näin mulle on selitetty.

Vierailija
11/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähän pyykkiä (1-2 koneellista/vko) kuivaava kone. Jos enemmän, pesutorni.

Vierailija
12/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kuivauskoneita, kuivatan pyykkini narulla. Muutamassa tunnissa kuivat. Säädän vain ilmastointia isommalle.

Vierailija
13/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on neljä aikuista perheessä ja pyykkiä tulee paljon. Teen pitkää, 12-tuntista työpäivää, toki vapaitakin on runsaasti, mutta työputkien aikana vapaa-aikaa on vähän, samoin aikaa pestä koneellinen töiden jälkeen on hyvin niukasti. Jos kone kuivaisikin pyykin, koko prosessi ei ehtisi lävitse ennen hiljaisuutta. Siksi koen, että pyykkitorni on kätevä: pesen pyykin illalla, kun tulen kotiin 21 jälkeen ja heitän sen aamulla heti herättyäni seitsemältä kuivuriin, niin saan työpäivinäkin vähän raivattua pyykkiä.

Vierailija
14/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ainakin kodinkonekorjaaja sanonut, että kuivaavat pesukoneet menevät herkemmin rikki ja niitä on vaikea korjata, pitää yleensä vaihtaa uuteen, jos rikkoutuu. Isompia, kokonaan vaihdettavia osia, jotka tekevät korjaamisesta kannattamatonta.

Tiedä sitten, näin mulle on selitetty.

Eivät mene sen herkemmin rikki kuin erilliset koneetkaan käyttötuntia kohden. Ylipäätään koneita ei kannata enää korjata.

Vierailija
15/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pesutorni...kuivaava pesukone..? 

Mikä vika on kuivata vaatteet telineessä? Eikö ne kankaat kärsi jos tuolleen "keinotekoisesti" kuivattaa? Eikö ne rypisty siellä kuivurissa? Ja ketjusta päätellen porukka jättää vasta pestyt vaatteet yön yli sinne pesukoneeseen märkinä muhimaan? Itse ripustan heti ohjelman loputtua niin ei tarvitse silittää ja sekä pesukone että pyykit pysyvät raikkaina. Ajastan pesukoneen aamulla siten, että ohjelma on just pyörinyt kun tulen töistä. Sitten vaan pyykit telineeseen ja seuraavana päivänä töitten jälkeen kuivina ja sileinä kaappeihin. 

Vierailija
16/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon kalliimpi se yhdistelmäkone on? Sukulaisellani oli sellainen, ja kuivausominaisuus meni rikki niin ettei korjaus enää kannattanut. Sitten laite oli enää pelkkä pesukone. Piti ostaa kuivuri erikseen. 

Jos se maksaa tuplasti, niin en näe järkeä maksaa. 

Vierailija
17/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääkö ihmiset oikeasti pesukoneen yksin pesemään?

Mun ymmärtääkseni kotivakuutus ei tuolloin korvaa mitään, jos jotain tapahtuu.

Vierailija
18/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrumpu on mun lemppari kodinkone. En varmaan ikinä tule siitä luopumaan. Meillä ei ole oikein ylimääräisiä tilojakaan pyykin kuivattamiseen mutta rummulla se käy niin näppärästi ja vaivattomasti. Pyykit ovat lisäksi karvattomia ja pehmeitä kuivauksen jälkeen. Ennen sai aina poistaa kissankarvoja vaatteista ja silti niitä oli joka paikassa. 

Vierailija
19/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset, jotka kuivaavat narulla, tulevat kertomaan yksimielisen mielipiteensä?

Ap kysyi selvästi kuivaavasta pesukoneesta sekä pesutornista, ei narusta.

Olemme pian kolmihenkinen perhe ja olemme hankkimassa kuivaavan pesukoneen. Torni olisi ehdottomasti kivempi, jos suinkin rahaa löytyisi kahteen koneeseen. Myös tilanpuute vaikuttaa hankintaamme. Emme ole ostamassa ihan mitä tahansa konetta, hyvä vehje se kannattaa olla kuten missä tahansa elektronisen laitteen hankinnassa.

Vierailija
20/31 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut molemmat ja molemmissa hyviä ja huonoja puolia. Jos olisi paljon tilaa ja paljon pyykkiä, ostaisin pesutornin. Kuivaajan kanssa oma laiskuus kuitenkin aiheutti sen että en jaksanut taitella pyykkiä heti kaappeihin ja kodinhoitohuoneessa oli isot kasat ryppyistä pyykkiä, mistä kävin kaivamassa päälle pantavaa.

Nyt asun kerrostalossa mihin ei mahtunut pesutornia ja hankin laadukkaan kuivaavan pesukoneen. Kone on pienempi, joten pyykkiä on kolmen hengen perheessä pestävä päivittäin. Yhden koneellisen saa pestyä ja kuivaksi yhtä nopeasti kuin pesutornissakin. En kuitenkaan kuivaa pyykkiä täysin kuivaksi vaan ripustan kosteat vaatteet kuivumaan narulle. Näin saan rypyttömiä vaatteita ja ne tulee viikattua suoraan kaappeihin. Sähköä säästyy, kun käytän kuivaajaa vähemmän. Kuivaaja imee vaatteista pölyn eikä sitä kerry nurkkiin ja laiska siivooja kiittää.